Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMA 1MGS4114975Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur. İkinci dönem Kodlama 2 dersini de aldıktan sonra dileyen öğrenciler Harvard Üniversitesi'nden projelerini sunarak ayrıca bir sertifika alabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Ara Sınav,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular.10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir.10, 16, 6, 9E, F
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır.10, 12, 13, 14, 9C, E
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir.10, 12, 14, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş
1ScratchVideo
2Scratch 2Video
3CVideo
4C 2Video
5DizilerVideo
6Diziler 2Video
7Ara SınavVideo
9AlgoritmalarVideo
10Algoritmalar 2Video
11HafızaVideo
12Hafıza 2Video
13Veri TabanlarıVideo
14Veri Tabanları 2
15Final
Kaynak
https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMA 1MGS4114975Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur. İkinci dönem Kodlama 2 dersini de aldıktan sonra dileyen öğrenciler Harvard Üniversitesi'nden projelerini sunarak ayrıca bir sertifika alabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Ara Sınav,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular.10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir.10, 16, 6, 9E, F
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır.10, 12, 13, 14, 9C, E
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir.10, 12, 14, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş
1ScratchVideo
2Scratch 2Video
3CVideo
4C 2Video
5DizilerVideo
6Diziler 2Video
7Ara SınavVideo
9AlgoritmalarVideo
10Algoritmalar 2Video
11HafızaVideo
12Hafıza 2Video
13Veri TabanlarıVideo
14Veri Tabanları 2
15Final
Kaynak
https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05