Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMA 1 | MGS4114975 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur. İkinci dönem Kodlama 2 dersini de aldıktan sonra dileyen öğrenciler Harvard Üniversitesi'nden projelerini sunarak ayrıca bir sertifika alabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Ara Sınav,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır. | 10, 12, 13, 14, 9 | C, E |
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş | |
1 | Scratch | Video |
2 | Scratch 2 | Video |
3 | C | Video |
4 | C 2 | Video |
5 | Diziler | Video |
6 | Diziler 2 | Video |
7 | Ara Sınav | Video |
9 | Algoritmalar | Video |
10 | Algoritmalar 2 | Video |
11 | Hafıza | Video |
12 | Hafıza 2 | Video |
13 | Veri Tabanları | Video |
14 | Veri Tabanları 2 | |
15 | Final |
Kaynak |
https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMA 1 | MGS4114975 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu, bilgisayar bilimlerine giriş niteliğinde bir derstir. Dersin amacı, öğrenciye algoritmalarla düşünme rahatlığı sunmak ve bilgisayarların dilini anlamaktır. İrdelenecek konular arasında soyutlama, algoritmalar, veri yapıları bulunmaktadır. Ders yapısı, Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0) lisansı altındaki Harvard'ın CS50 dersinin ilk yarısı ile uyumludur. İkinci dönem Kodlama 2 dersini de aldıktan sonra dileyen öğrenciler Harvard Üniversitesi'nden projelerini sunarak ayrıca bir sertifika alabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş,Scratch,Scratch 2,C,C 2,Diziler,Diziler 2,Ara Sınav,Algoritmalar,Algoritmalar 2,Hafıza,Hafıza 2,Veri Tabanları,Veri Tabanları 2,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, Scratch ve C gibi programlama dillerinde temel kodlama becerilerini kazanır ve uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Problem çözme süreçlerinde algoritmik düşünme becerilerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Temel veri yapılarını (örneğin diziler) anlar ve basit projelerde kullanır. | 10, 12, 13, 14, 9 | C, E |
Küçük ölçekli programlama projelerini bağımsız olarak tasarlar ve gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Bilgisayımsal Düşünmeye Giriş | |
1 | Scratch | Video |
2 | Scratch 2 | Video |
3 | C | Video |
4 | C 2 | Video |
5 | Diziler | Video |
6 | Diziler 2 | Video |
7 | Ara Sınav | Video |
9 | Algoritmalar | Video |
10 | Algoritmalar 2 | Video |
11 | Hafıza | Video |
12 | Hafıza 2 | Video |
13 | Veri Tabanları | Video |
14 | Veri Tabanları 2 | |
15 | Final |
Kaynak |
https://manual.cs50.io, C ile Programlama Başlangıçtan İleri Seviyeye Nuh Azgınoğlu, Murat Taşyürek, Recep Sinan Arslan Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 ISBN: 9786254179563 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |