Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDEBİYAT VE İLETİŞİMMGS4114906Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında edebiyat ve medya içerikleri arasındaki ilişki incelenecektir. Ders edebiyat ve medya arasındaki evrilen dinamikleri medya formları çerçevesinde eleştirel bir anlayışla kavramayı ve geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ,Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür,Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür,Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür,Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler,Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat,Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler,Sinema ve Edebiyat,Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.,Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar),Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.,Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre,Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili,Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edebiyat ve medya ilişkisini analiz eder.16A, F
Edebiyat ve medya ilişkisini kavrayarak eleştirel analiz becerilerini geliştirir.4A, E
Edebiyat ve medya türlerini değerlendirir.10, 16A
Edebiyat ve iletişimin biri diğerinden farklı iki alan olmasına rağmen biri diğerini destekleyen ve birbiri ile iç içe geçmiş ürünler ortaya koyar.16, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
2Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
3Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
4Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
5Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergelerders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
6Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyatders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
7Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştirilerders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
8Sinema ve Edebiyatders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
9Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
10Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar)ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
11Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
12Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüreders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
13Dijital Kültür: Sosyal Medya Diliders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
14Dijital Kültür,Sosyal Medya Diliders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
Kaynak
Ellul Jacques, Sözün Düsüsü , Istanbul Paradigma layincihk,2012 Zimmerman Hans Dieter, Yazinsal iletisim, cev. Fatih Tepebasil,2001 Barthes Roland, Yazi ve Yorum, Istanbul, Metis Seckileri, 1990 Aytaç Gürsel, Edebiyat ve Medya, Ankara, Hece Yayinlan,2005 Bourdieu ,Pierre, Televizyon Uzerine, Istanbul, 1997 Eco, Umberto, Gülün Adi, Istanbul, 1999 Heredotos, Tarih, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDEBİYAT VE İLETİŞİMMGS4114906Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında edebiyat ve medya içerikleri arasındaki ilişki incelenecektir. Ders edebiyat ve medya arasındaki evrilen dinamikleri medya formları çerçevesinde eleştirel bir anlayışla kavramayı ve geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ,Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültür,Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültür,Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültür,Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergeler,Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyat,Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştiriler,Sinema ve Edebiyat,Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.,Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar),Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.,Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüre,Dijital Kültür: Sosyal Medya Dili,Dijital Kültür,Sosyal Medya Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edebiyat ve medya ilişkisini analiz eder.16A, F
Edebiyat ve medya ilişkisini kavrayarak eleştirel analiz becerilerini geliştirir.4A, E
Edebiyat ve medya türlerini değerlendirir.10, 16A
Edebiyat ve iletişimin biri diğerinden farklı iki alan olmasına rağmen biri diğerini destekleyen ve birbiri ile iç içe geçmiş ürünler ortaya koyar.16, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Edebiyat Bilimi ve İletişim Bilimi ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
2Dil ve Kültür: Yazılı ve Sözlü Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
3Gutenberg Galaksisi: Yazılı Kültür ve İkinci Sözlü Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
4Bir İletişim Eylemi Olarak Görsel Kültürders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
5Dil ve İletişim: Dilin İşlevleri/Dilsel Göstergelerders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
6Edebi Türler ve Edebi Aklımlar-Romanlarda Edebiyatders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
7Edebiyat ve Basılı Medya : Gazete ve dergilet, edebi köşeler, kitap incelemeleri ve eleştirilerders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
8Sinema ve Edebiyatders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
9Sinema ve Edebiyat: Film Uyarlamaları, belgeseller, senaryo.ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
10Medya ve Edebiyat: Anlatı uyarlamaları (popüler edebiyatta Tv Dizileri, Talk Showlar, Edebi Tartışmalar)ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
11Edebiyat Mitoloji: Mitolojideki Temel Motifler; yaratılış, kahramanın yolculuğu, tanrısal intikam, ölüm ve diriliş, semboller.ders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
12Mitolojik Anlatı Çözümlemesi: Başlangıçtan Popüler Kültüreders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
13Dijital Kültür: Sosyal Medya Diliders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
14Dijital Kültür,Sosyal Medya Diliders kapsamında okunması istenilen romanların okunması
Kaynak
Ellul Jacques, Sözün Düsüsü , Istanbul Paradigma layincihk,2012 Zimmerman Hans Dieter, Yazinsal iletisim, cev. Fatih Tepebasil,2001 Barthes Roland, Yazi ve Yorum, Istanbul, Metis Seckileri, 1990 Aytaç Gürsel, Edebiyat ve Medya, Ankara, Hece Yayinlan,2005 Bourdieu ,Pierre, Televizyon Uzerine, Istanbul, 1997 Eco, Umberto, Gülün Adi, Istanbul, 1999 Heredotos, Tarih, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05