Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE EFEKT | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nazım ÇINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pre-Prodüksiyon /Prodüksiyon / Post prodüksiyon aşamasında ses tasarımı ve ekipmanı üzerinden teknik donanım edinme ve varolagelen çalışmalardan hareketle; yaratıcı çözümler geliştirebilme becerileri edindirerek, bireysel ya da çalışılması muhtemel ekiplerle olabilecek diyalogsal ve pratik ilerleyişte, gerekli temel donanımı ve kültürü edindiren teorik çalışmalar ve uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması,Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması ,Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada Ses Fiziği 2,İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1,İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs),Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs),Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel medya unsurlarındaki işitsel unsurlara dair teorik ve felsefik analiz yapar. | 10, 12, 13, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Ses merkezli konsept dizayn uygular. | 10, 11, 14, 16, 2, 5, 6, 8, 9 | A, E |
Temel Miks ve Ses Tasarımı uygular. | 10, 11, 13, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, E |
Görsel Medya / Müzik / Psikoakustik ilişkilerinin metinsel ve sanatsal üst düzey okumalarına sahip olma becerilerini edinir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 4, 6, 9 | A, E |
Kavramsal olarak temel ses bilgisine sahip olur. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması | |
2 | Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Sinemada Ses Fiziği 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1 | Final projesine hazırlık |
13 | Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2 | Final projesine hazırlık |
14 | Değerlendirme | Final projesinin tamamlanması |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE EFEKT | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nazım ÇINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pre-Prodüksiyon /Prodüksiyon / Post prodüksiyon aşamasında ses tasarımı ve ekipmanı üzerinden teknik donanım edinme ve varolagelen çalışmalardan hareketle; yaratıcı çözümler geliştirebilme becerileri edindirerek, bireysel ya da çalışılması muhtemel ekiplerle olabilecek diyalogsal ve pratik ilerleyişte, gerekli temel donanımı ve kültürü edindiren teorik çalışmalar ve uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması,Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması ,Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada Ses Fiziği 2,İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1,İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs),Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs),Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel medya unsurlarındaki işitsel unsurlara dair teorik ve felsefik analiz yapar. | 10, 12, 13, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Ses merkezli konsept dizayn uygular. | 10, 11, 14, 16, 2, 5, 6, 8, 9 | A, E |
Temel Miks ve Ses Tasarımı uygular. | 10, 11, 13, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, E |
Görsel Medya / Müzik / Psikoakustik ilişkilerinin metinsel ve sanatsal üst düzey okumalarına sahip olma becerilerini edinir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 4, 6, 9 | A, E |
Kavramsal olarak temel ses bilgisine sahip olur. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması | |
2 | Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Sinemada Ses Fiziği 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1 | Final projesine hazırlık |
13 | Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2 | Final projesine hazırlık |
14 | Değerlendirme | Final projesinin tamamlanması |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |