Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL SANATLARDA KONSEPT GELİŞTİRME | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel Sanatlar alanında geliştirilmesi hedeflenen bir tasarım fikrini, modern ile geleneksel sanatların sentezlenmesi bağlamında, tasarım evrelerini takiben sanatsal bir ürüne dönüştürmektir. Bu ders, öğrencinin görsel anlatım dilinin çeşitlendirilmesi, görsel algı ve tasarım fikrinin geliştirilmesi ile sanatsal bir vizyon kazandırılmasına yönelik estetik değer taşıyan kreatif çalışmaların ortaya konulmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğine yönelik görsel örnek sunumları,Geleneksel, Modern ve Post-Modern dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi ,Tasarım evreleri: Tanıma, Araştırma, Tasarlama, Sunum ve Seçim ,Araştırma ve Fikir üretme evreleri: Taslakların hazırlanması,Desen, motif ve tasarlama yöntem ve teknikleri,Teknik, Malzeme ve Uygulama,Uygulama,Modern ve Post-Modern Dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi.,İmajı oluşturan görsel öğeler ,Kreatif uygulamalarda görsel öğelerin nitelikleri, uygulama yöntem ve teknikleri,Biçim-yüzey ilişkisinde renk uygulamaları,Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar,Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar,Değerlendirme ve kritik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çok boyutlu bir bakış açısıyla çağlar arası sanat yapıtlarını ilişkilendirir. | 12, 14, 16, 19, 20, 6 | A, D, E, F, H |
Yaşantıda üretici kimliğin önemini kavrar. | 10, 14, 16, 20, 6, 9 | D, F, G, H |
Modern ve geleneksel sanat anlayışını ortak bir uygulamada sentezler. | 12, 14, 16, 2, 6, 8 | E, F, H |
Çıkarımlar neticesinde yeni imajlar yaratır. | 12, 14, 2, 20, 6, 9 | D, E, F |
Özgün fikirlerin görsel karşılığında sanatsal dili çeşitlendirir. | 10, 12, 14, 16, 2, 20, 6, 9 | D |
Sanatsal dili görsel bütünlüğü oluşturacak şekilde tasarlar. | 12, 14, 16, 2, 20, 6, 9 | E, F, H |
Post modern bir bakış akışı oluşturur. | 12, 2, 20, 6, 8, 9 | D, F, H |
Tasarım öğe ve ilkeleri doğrultusunda imajları yorumlar. | 12, 19, 2, 20 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğine yönelik görsel örnek sunumları | Görsel Sunum |
2 | Geleneksel, Modern ve Post-Modern dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
3 | Tasarım evreleri: Tanıma, Araştırma, Tasarlama, Sunum ve Seçim | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
4 | Araştırma ve Fikir üretme evreleri: Taslakların hazırlanması | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
5 | Desen, motif ve tasarlama yöntem ve teknikleri | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
6 | Teknik, Malzeme ve Uygulama | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
7 | Uygulama | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
8 | Modern ve Post-Modern Dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi. | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
9 | İmajı oluşturan görsel öğeler | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
10 | Kreatif uygulamalarda görsel öğelerin nitelikleri, uygulama yöntem ve teknikleri | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
11 | Biçim-yüzey ilişkisinde renk uygulamaları | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
12 | Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
13 | Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
14 | Değerlendirme ve kritik | Görsel sunum |
Kaynak |
1.İsmail Tunalı, 'Tasarım Felsefesi', Yem yayınları, 2012, 2.Norbert Lynton, 'Modern Sanatın Öyküsü', Remzi Kitapevi,2009, 3.Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014, 4. Peter Childs, 'Modernizm', Sitare Yayınları, 2003, 5. İsmail Tunalı, 'Felsefenin Işığında Modern Resim', Remzi Kitapevi, 2008, 6. Anonim, 'Modernizmin Serüveni', Yapı Kredi Yayınları, 7. Adnan Turani, 'Çağdaş Sanat Felsefesi', Remzi Kitapevi, 1998, 8. Özkan Eroğlu, 'Çağdaş ve Modern', Tekhne Yayınları, 2018, 9. E.H.Gombrich, Remzi Kitapevi, 1997, 10. Peter Bürger, 'Avangard Kuramı', Peter Bürger, İletişim Yayınları, 2009, 11. Özkan Eroğlu, 'Modern Sanat', Tekhne Yayınları, 2015, 12. Paul Klee, 'Modern Sanat Üzerine', Altıkırkbeş Yayınevi, 2017, 13. Okan Balbil, 'Post Modern Estetik Anlayışlar', Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı, 2017, 14. 20. Ahu Antmen, 'Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Sel Yayıncılık, 2014, John Berger, 'Görme Biçimleri', Metis Yayınları, 2014, 15. Richard Leppert, 'Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi', Ayrıntı yayınları, 2017 |
1. Traditional Turkish Arts, Mehmet Özel, İstanbul : The Republic of Turkey, Ministry of Culture, General Directorate of Fine Arts, 1992. 2. Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, Yrd. Doç. Dr. İsmail Öztürk, Ürün yayınları, Ankara 3. Geleneksel Türk Sanatları, Mehmet Özel, Kültür Bakanlığı, Ankara,1993 4. Geleneksel Türk El Sanatları, Metin Sözen, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık 5. Toprak Ateş, Sır- Tarihsel Gelişimi, Atölyeleri ve Ustalarıyla Kütahya Çini ve Seramikleri, Garo Kürkman, İstanbul, 2005 6. İznik Çinileri ve Gülbenkyan Koleksiyonu, Sitare Turan Bakır, Ankara, 1999 7. İstanbul Lalesi, Turhan Baytop, Ankara, 1992 8. Türk Kilim Motifleri, Yusuf Durul, Ankara, 1987 9. Anatolian Kilims, Güran Erbek, Ankara, 1995 10. Türk El sanatları, H. Örcün Barışta, Ankara 1998 11. Türk El Sanatlarından Örnekler, Fatma Akbil Pamir, İstanbul, 1970 12. Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1993 13. Orta Asya Türkmen Halıları ile Tarihi Anadolu, Türk halılarının Ortak Özellikleri, Nalan Türkmen, Ankara, 2001 14. Museum of Turkish and Islamic Art Kilims, Nazan Ölçer, İstanbul, 1989 15. Creativity and Crafts in the Muslim World, Nazeih Taleb Maarouf İstanbul, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 18 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL SANATLARDA KONSEPT GELİŞTİRME | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel Sanatlar alanında geliştirilmesi hedeflenen bir tasarım fikrini, modern ile geleneksel sanatların sentezlenmesi bağlamında, tasarım evrelerini takiben sanatsal bir ürüne dönüştürmektir. Bu ders, öğrencinin görsel anlatım dilinin çeşitlendirilmesi, görsel algı ve tasarım fikrinin geliştirilmesi ile sanatsal bir vizyon kazandırılmasına yönelik estetik değer taşıyan kreatif çalışmaların ortaya konulmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğine yönelik görsel örnek sunumları,Geleneksel, Modern ve Post-Modern dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi ,Tasarım evreleri: Tanıma, Araştırma, Tasarlama, Sunum ve Seçim ,Araştırma ve Fikir üretme evreleri: Taslakların hazırlanması,Desen, motif ve tasarlama yöntem ve teknikleri,Teknik, Malzeme ve Uygulama,Uygulama,Modern ve Post-Modern Dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi.,İmajı oluşturan görsel öğeler ,Kreatif uygulamalarda görsel öğelerin nitelikleri, uygulama yöntem ve teknikleri,Biçim-yüzey ilişkisinde renk uygulamaları,Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar,Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar,Değerlendirme ve kritik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çok boyutlu bir bakış açısıyla çağlar arası sanat yapıtlarını ilişkilendirir. | 12, 14, 16, 19, 20, 6 | A, D, E, F, H |
Yaşantıda üretici kimliğin önemini kavrar. | 10, 14, 16, 20, 6, 9 | D, F, G, H |
Modern ve geleneksel sanat anlayışını ortak bir uygulamada sentezler. | 12, 14, 16, 2, 6, 8 | E, F, H |
Çıkarımlar neticesinde yeni imajlar yaratır. | 12, 14, 2, 20, 6, 9 | D, E, F |
Özgün fikirlerin görsel karşılığında sanatsal dili çeşitlendirir. | 10, 12, 14, 16, 2, 20, 6, 9 | D |
Sanatsal dili görsel bütünlüğü oluşturacak şekilde tasarlar. | 12, 14, 16, 2, 20, 6, 9 | E, F, H |
Post modern bir bakış akışı oluşturur. | 12, 2, 20, 6, 8, 9 | D, F, H |
Tasarım öğe ve ilkeleri doğrultusunda imajları yorumlar. | 12, 19, 2, 20 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğine yönelik görsel örnek sunumları | Görsel Sunum |
2 | Geleneksel, Modern ve Post-Modern dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
3 | Tasarım evreleri: Tanıma, Araştırma, Tasarlama, Sunum ve Seçim | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
4 | Araştırma ve Fikir üretme evreleri: Taslakların hazırlanması | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
5 | Desen, motif ve tasarlama yöntem ve teknikleri | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
6 | Teknik, Malzeme ve Uygulama | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
7 | Uygulama | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
8 | Modern ve Post-Modern Dönemler: Dünya örneklerinin incelenmesi. | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
9 | İmajı oluşturan görsel öğeler | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
10 | Kreatif uygulamalarda görsel öğelerin nitelikleri, uygulama yöntem ve teknikleri | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
11 | Biçim-yüzey ilişkisinde renk uygulamaları | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
12 | Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
13 | Modern ve Geleneksel birlikteliğinde kreatif uygulamalar | Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014 |
14 | Değerlendirme ve kritik | Görsel sunum |
Kaynak |
1.İsmail Tunalı, 'Tasarım Felsefesi', Yem yayınları, 2012, 2.Norbert Lynton, 'Modern Sanatın Öyküsü', Remzi Kitapevi,2009, 3.Sarah Carr-Gomm,'Sanat Sanatın Gizli Dili', İnkılap Yayınevi,2014, 4. Peter Childs, 'Modernizm', Sitare Yayınları, 2003, 5. İsmail Tunalı, 'Felsefenin Işığında Modern Resim', Remzi Kitapevi, 2008, 6. Anonim, 'Modernizmin Serüveni', Yapı Kredi Yayınları, 7. Adnan Turani, 'Çağdaş Sanat Felsefesi', Remzi Kitapevi, 1998, 8. Özkan Eroğlu, 'Çağdaş ve Modern', Tekhne Yayınları, 2018, 9. E.H.Gombrich, Remzi Kitapevi, 1997, 10. Peter Bürger, 'Avangard Kuramı', Peter Bürger, İletişim Yayınları, 2009, 11. Özkan Eroğlu, 'Modern Sanat', Tekhne Yayınları, 2015, 12. Paul Klee, 'Modern Sanat Üzerine', Altıkırkbeş Yayınevi, 2017, 13. Okan Balbil, 'Post Modern Estetik Anlayışlar', Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı, 2017, 14. 20. Ahu Antmen, 'Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Sel Yayıncılık, 2014, John Berger, 'Görme Biçimleri', Metis Yayınları, 2014, 15. Richard Leppert, 'Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi', Ayrıntı yayınları, 2017 |
1. Traditional Turkish Arts, Mehmet Özel, İstanbul : The Republic of Turkey, Ministry of Culture, General Directorate of Fine Arts, 1992. 2. Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, Yrd. Doç. Dr. İsmail Öztürk, Ürün yayınları, Ankara 3. Geleneksel Türk Sanatları, Mehmet Özel, Kültür Bakanlığı, Ankara,1993 4. Geleneksel Türk El Sanatları, Metin Sözen, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık 5. Toprak Ateş, Sır- Tarihsel Gelişimi, Atölyeleri ve Ustalarıyla Kütahya Çini ve Seramikleri, Garo Kürkman, İstanbul, 2005 6. İznik Çinileri ve Gülbenkyan Koleksiyonu, Sitare Turan Bakır, Ankara, 1999 7. İstanbul Lalesi, Turhan Baytop, Ankara, 1992 8. Türk Kilim Motifleri, Yusuf Durul, Ankara, 1987 9. Anatolian Kilims, Güran Erbek, Ankara, 1995 10. Türk El sanatları, H. Örcün Barışta, Ankara 1998 11. Türk El Sanatlarından Örnekler, Fatma Akbil Pamir, İstanbul, 1970 12. Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1993 13. Orta Asya Türkmen Halıları ile Tarihi Anadolu, Türk halılarının Ortak Özellikleri, Nalan Türkmen, Ankara, 2001 14. Museum of Turkish and Islamic Art Kilims, Nazan Ölçer, İstanbul, 1989 15. Creativity and Crafts in the Muslim World, Nazeih Taleb Maarouf İstanbul, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | X | |||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |