Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZARLIK ATÖLYESİHR4215526Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; Yaratıcı yazarlık hakkında bilgi vermek, metin incelemeleri yapmak ve öğrencilere yazma bilinci kazandırmaktır. Ders içerisinde yazı denemeleri yapılıp, teorik olarak da tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?,2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması,3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi,4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma),5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması,6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri,7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması,8. Hafta: Vize,9. Hafta: Evdeki Öyküsünde yapı unsurları ve öykü yazımı,10. Hafta: Haritada Bir Nokta Öyküsünde yapı unsurları ve metin incelemesi,11. Hafta: Çehov tarzı incelemesi: Hile adlı öyküde zeyl,12. Hafta: Öyküde yapı unsurları, olay örgüsü, metinde kurgu, kişi, yer, anlatıcı çalışmaları,13. Hafta: Öyküyü, metni yarım bırakıp devam etme, karakter tayini,14. Hafta: Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?
22. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması
33. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi
44. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma)
55. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması
66. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri
77. Hafta: Deneme Yazma Çalışması
88. Hafta: Vize
99. Hafta: Evdeki Öyküsünde yapı unsurları ve öykü yazımı
1010. Hafta: Haritada Bir Nokta Öyküsünde yapı unsurları ve metin incelemesi
1111. Hafta: Çehov tarzı incelemesi: Hile adlı öyküde zeyl
1212. Hafta: Öyküde yapı unsurları, olay örgüsü, metinde kurgu, kişi, yer, anlatıcı çalışmaları
1313. Hafta: Öyküyü, metni yarım bırakıp devam etme, karakter tayini
1414. Hafta: Final
Kaynak
Danell Jones , Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık – Murat Gülsoy Yaratıcı Yazarlık Defteri – Mürsel Çavuş Ben Buradan Okuyorum – Tim Parks Roman Sanatı – Milan Kundera Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık – Ray Bradbury Saf ve Düşünceli Romancı – Orhan Pamuk Roman Kuramı – Georg Lukacs Sözcüklerdir Bütün Derdim – Ursula K. Le Guin Adım Adım Yaratıcı Yazarlık – Can Akkiriş Genç Bir Romancıya Mektuplar – Mario Vargas Llosa Yeni Başlayanlar İçin Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri: Can Akkiriş Bir Yazar Nasıl Olunur? – John Freeman Karnavaldan Romana – Mikhail Bakhtin Oyun Yazarlığı – Hülya Nutku İyi Yazmak Üzerine – William Zinsser Vale’in Senaryo Teknikleri – Eugune Vale Yazma Uğraşı – Roy Peter Clark Yazma Sanatı – Stephen King Demek Yazar Olmak İstiyorsun! – Giuseppe Clucchia Yazının Felsefesi: İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar? – Edgar Allan Poe Yazmak Üzerine – Ernest Hemingway Dümeni Yaratıcılığa Kırmak: Hikâye Denizine Yelken Açmak İçin Bir 21. Yüzyıl Kılavuzu – Ursula K. Le Guin Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri – Danell Jones O Kediyi Kurtar: Senaryo Yazarken İhtiyaç Duyacağınız O Kitap! – Blake Snyder Yaratıcı Yazarlık – Stephen May Reklam Yazarının El Kitabı – Joseph Sugarman Mesleğim Yazarlık – Haruki Murakami Herkes Yazabilir – Ann Handley Edebiyat Nedir? – Jean Paul Sartre Öykü Yazma Teknikleri – Salih Bolat Carys Davies, Kuytu Dino Buzzati

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZARLIK ATÖLYESİHR4215526Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; Yaratıcı yazarlık hakkında bilgi vermek, metin incelemeleri yapmak ve öğrencilere yazma bilinci kazandırmaktır. Ders içerisinde yazı denemeleri yapılıp, teorik olarak da tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?,2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması,3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi,4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma),5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması,6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri,7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması,8. Hafta: Vize,9. Hafta: Evdeki Öyküsünde yapı unsurları ve öykü yazımı,10. Hafta: Haritada Bir Nokta Öyküsünde yapı unsurları ve metin incelemesi,11. Hafta: Çehov tarzı incelemesi: Hile adlı öyküde zeyl,12. Hafta: Öyküde yapı unsurları, olay örgüsü, metinde kurgu, kişi, yer, anlatıcı çalışmaları,13. Hafta: Öyküyü, metni yarım bırakıp devam etme, karakter tayini,14. Hafta: Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?
22. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması
33. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi
44. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma)
55. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması
66. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri
77. Hafta: Deneme Yazma Çalışması
88. Hafta: Vize
99. Hafta: Evdeki Öyküsünde yapı unsurları ve öykü yazımı
1010. Hafta: Haritada Bir Nokta Öyküsünde yapı unsurları ve metin incelemesi
1111. Hafta: Çehov tarzı incelemesi: Hile adlı öyküde zeyl
1212. Hafta: Öyküde yapı unsurları, olay örgüsü, metinde kurgu, kişi, yer, anlatıcı çalışmaları
1313. Hafta: Öyküyü, metni yarım bırakıp devam etme, karakter tayini
1414. Hafta: Final
Kaynak
Danell Jones , Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık – Murat Gülsoy Yaratıcı Yazarlık Defteri – Mürsel Çavuş Ben Buradan Okuyorum – Tim Parks Roman Sanatı – Milan Kundera Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık – Ray Bradbury Saf ve Düşünceli Romancı – Orhan Pamuk Roman Kuramı – Georg Lukacs Sözcüklerdir Bütün Derdim – Ursula K. Le Guin Adım Adım Yaratıcı Yazarlık – Can Akkiriş Genç Bir Romancıya Mektuplar – Mario Vargas Llosa Yeni Başlayanlar İçin Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri: Can Akkiriş Bir Yazar Nasıl Olunur? – John Freeman Karnavaldan Romana – Mikhail Bakhtin Oyun Yazarlığı – Hülya Nutku İyi Yazmak Üzerine – William Zinsser Vale’in Senaryo Teknikleri – Eugune Vale Yazma Uğraşı – Roy Peter Clark Yazma Sanatı – Stephen King Demek Yazar Olmak İstiyorsun! – Giuseppe Clucchia Yazının Felsefesi: İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar? – Edgar Allan Poe Yazmak Üzerine – Ernest Hemingway Dümeni Yaratıcılığa Kırmak: Hikâye Denizine Yelken Açmak İçin Bir 21. Yüzyıl Kılavuzu – Ursula K. Le Guin Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri – Danell Jones O Kediyi Kurtar: Senaryo Yazarken İhtiyaç Duyacağınız O Kitap! – Blake Snyder Yaratıcı Yazarlık – Stephen May Reklam Yazarının El Kitabı – Joseph Sugarman Mesleğim Yazarlık – Haruki Murakami Herkes Yazabilir – Ann Handley Edebiyat Nedir? – Jean Paul Sartre Öykü Yazma Teknikleri – Salih Bolat Carys Davies, Kuytu Dino Buzzati

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59