Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM DİLİ VE SÖYLEM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; reklam dili, reklam söylemi ve görsel çözümleme yöntemleri ile bilgilendirilmesi ve reklam dil ve görsel sanatları hakkında öğrenciyi yetkinleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklamcılığın Kavramsal Çerçevesi ve kısa tarihi,Reklam ve toplum; reklam amaçları ve pazarlama stratejileri,Reklamın Unsurları; görsel ve yazılı bileşenler Dil kullanımı ve ideolojisi,Reklamın Dilini oluşturan bileşenler : metin ve görsel/ cıngıl, renk ışık kamera çekim özellikleri/ aktör aktrist/ mekân, ortam, giyim aksesuarlar,Göstergeler, Semboller, Simgeler, İmgeler,ARA SINAV,Reklam Retoriği- görsel retorik kuramı,Reklamlarda Anlam ve İdeoloji,Reklamlarda Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Kodlar,Reklam söylemi ve retoriği,Reklamda anlamın açığa çıkarılma yöntemleri,reklam çözümlemeleri İkonografik yöntem,Reklam Retoriği ve Çözümleme örnekleri,Yılsonu sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Reklam metninin yazılı ve görsel özelliklerini bilir ve anlatabilir 2. Reklam görsel metninin ile verilmeye çalışılan anlamı kavrar ve anlatır 3- Reklam ideolojisini kavrar ve açımlayabilir, 3. Reklamdaki dilsel ve görsel sanatları bilir ve açımlayabilir, | 10, 13, 16, 19, 20, 21, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklamcılığın Kavramsal Çerçevesi ve kısa tarihi | İlgili okuma |
2 | Reklam ve toplum; reklam amaçları ve pazarlama stratejileri | İlgili okuma |
3 | Reklamın Unsurları; görsel ve yazılı bileşenler Dil kullanımı ve ideolojisi | İlgili okuma |
4 | Reklamın Dilini oluşturan bileşenler : metin ve görsel/ cıngıl, renk ışık kamera çekim özellikleri/ aktör aktrist/ mekân, ortam, giyim aksesuarlar | İlgili okuma |
5 | Göstergeler, Semboller, Simgeler, İmgeler | İlgili okuma |
6 | ARA SINAV | --- |
7 | Reklam Retoriği- görsel retorik kuramı | İlgili okuma |
8 | Reklamlarda Anlam ve İdeoloji | İlgili okuma |
9 | Reklamlarda Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Kodlar | İlgili okuma |
10 | Reklam söylemi ve retoriği | İlgili okuma |
11 | Reklamda anlamın açığa çıkarılma yöntemleri | İlgili okuma |
12 | reklam çözümlemeleri İkonografik yöntem | İlgili okuma |
13 | Reklam Retoriği ve Çözümleme örnekleri | İlgili okuma |
14 | Yılsonu sınavı | İlgili okuma |
Kaynak |
1- G. Dyer, İletişim Olarak Reklamcılık, Beta Yayınları, İstanbul, 2010. 2- J. Williamson, Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yayınevi, İstanbul, 2011. |
R. Küçükerdoğan, Reklam Nasıl Çözümlenir, Beta Yayınları, İstanbul, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM DİLİ VE SÖYLEM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; reklam dili, reklam söylemi ve görsel çözümleme yöntemleri ile bilgilendirilmesi ve reklam dil ve görsel sanatları hakkında öğrenciyi yetkinleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklamcılığın Kavramsal Çerçevesi ve kısa tarihi,Reklam ve toplum; reklam amaçları ve pazarlama stratejileri,Reklamın Unsurları; görsel ve yazılı bileşenler Dil kullanımı ve ideolojisi,Reklamın Dilini oluşturan bileşenler : metin ve görsel/ cıngıl, renk ışık kamera çekim özellikleri/ aktör aktrist/ mekân, ortam, giyim aksesuarlar,Göstergeler, Semboller, Simgeler, İmgeler,ARA SINAV,Reklam Retoriği- görsel retorik kuramı,Reklamlarda Anlam ve İdeoloji,Reklamlarda Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Kodlar,Reklam söylemi ve retoriği,Reklamda anlamın açığa çıkarılma yöntemleri,reklam çözümlemeleri İkonografik yöntem,Reklam Retoriği ve Çözümleme örnekleri,Yılsonu sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Reklam metninin yazılı ve görsel özelliklerini bilir ve anlatabilir 2. Reklam görsel metninin ile verilmeye çalışılan anlamı kavrar ve anlatır 3- Reklam ideolojisini kavrar ve açımlayabilir, 3. Reklamdaki dilsel ve görsel sanatları bilir ve açımlayabilir, | 10, 13, 16, 19, 20, 21, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklamcılığın Kavramsal Çerçevesi ve kısa tarihi | İlgili okuma |
2 | Reklam ve toplum; reklam amaçları ve pazarlama stratejileri | İlgili okuma |
3 | Reklamın Unsurları; görsel ve yazılı bileşenler Dil kullanımı ve ideolojisi | İlgili okuma |
4 | Reklamın Dilini oluşturan bileşenler : metin ve görsel/ cıngıl, renk ışık kamera çekim özellikleri/ aktör aktrist/ mekân, ortam, giyim aksesuarlar | İlgili okuma |
5 | Göstergeler, Semboller, Simgeler, İmgeler | İlgili okuma |
6 | ARA SINAV | --- |
7 | Reklam Retoriği- görsel retorik kuramı | İlgili okuma |
8 | Reklamlarda Anlam ve İdeoloji | İlgili okuma |
9 | Reklamlarda Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Kodlar | İlgili okuma |
10 | Reklam söylemi ve retoriği | İlgili okuma |
11 | Reklamda anlamın açığa çıkarılma yöntemleri | İlgili okuma |
12 | reklam çözümlemeleri İkonografik yöntem | İlgili okuma |
13 | Reklam Retoriği ve Çözümleme örnekleri | İlgili okuma |
14 | Yılsonu sınavı | İlgili okuma |
Kaynak |
1- G. Dyer, İletişim Olarak Reklamcılık, Beta Yayınları, İstanbul, 2010. 2- J. Williamson, Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yayınevi, İstanbul, 2011. |
R. Küçükerdoğan, Reklam Nasıl Çözümlenir, Beta Yayınları, İstanbul, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |