Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM ÇÖZÜMLEMESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı reklamın görseli ve amaçlanan hedefi ne şekilde aktardığının farkındalığını oluşturmaktır. Görselde sunulan anlam mantığının tüketiciye sunum ve hitap basamaklarının, sunum ve ikna stratejilerinin keşfine çağrı dersidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, akış anlatım yöntemleri dersin önemi, dersin kapsamı dersten beklentiler ders sorumlusunun beklentileri, sınav yöntemlerinin tanıtılması,Reklamcılığın kısa tarihçesi; gelişim ve çıkış noktası,Türkiye de reklam sektörü; anlam yaratımında temel alanlar; ideolojik temeller; kapitalizm vs sosyalizm; temel reklamcılık kavramları,Reklâmın etkileri,Reklâm ne anlatır? Nasıl anlatır?,Reklâmda anlamın oluşturulması; Göstergebilim ve İdeoloji,Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1,Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1,Reklâm çözümleme methot1 çözümleme örnekleri ,Reklam çözümleme örnekleri,Reklam çözümleme örnekleri,Görsel hikâyeleme; dramatik reklam serileri ve oluşturulmak istenen anlam bütünü,Reklâm çözümleme örnekleri,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Öğrenci izlediği bir reklâm örneğinde hedeflenen hedef kitleyi ve ürünün ortaya çıkarılmak istenen özelliğini keşfeder. | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 37, 5, 9 | A |
2-Reklamda kullanılan aktör, mekan, diğer aksesuvarların reklâma ve hedef kitleye etkisini fark eder. | ||
4-Reklamın görselinin ve amaçlanan hedefinin ne şekilde aktarıldığının farkına varır. | ||
4-Görselde sunulan anlam mantığının tüketiciye sunum ve hitap basamaklarının, sunum ve ikna stratejilerini çözer. | ||
3. Kullanılan erkek, kadın rol modellerinin kamera açılarının önemini ve reklamın gerçek anlamını kavrayabilir ve açıklayar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, akış anlatım yöntemleri dersin önemi, dersin kapsamı dersten beklentiler ders sorumlusunun beklentileri, sınav yöntemlerinin tanıtılması | Reklam nedir, reklamın hayatımızdaki yeri ve önemine ait ön araştırma |
2 | Reklamcılığın kısa tarihçesi; gelişim ve çıkış noktası | Kitap İletişim olarak Reklamcılık giriş bölümü okunmalı |
3 | Türkiye de reklam sektörü; anlam yaratımında temel alanlar; ideolojik temeller; kapitalizm vs sosyalizm; temel reklamcılık kavramları | |
4 | Reklâmın etkileri | |
5 | Reklâm ne anlatır? Nasıl anlatır? | |
6 | Reklâmda anlamın oluşturulması; Göstergebilim ve İdeoloji | |
7 | Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1 | |
8 | Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1 | |
9 | Reklâm çözümleme methot1 çözümleme örnekleri | Öğrenci reklam örnekleri araştırır sınıfta çözülmek üzere arkadaşlarına sunar |
10 | Reklam çözümleme örnekleri | Öğrenci derse ilginç reklam örnekleri getirebilir. |
11 | Reklam çözümleme örnekleri | |
12 | Görsel hikâyeleme; dramatik reklam serileri ve oluşturulmak istenen anlam bütünü | |
13 | Reklâm çözümleme örnekleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dyer, Gillian, İletişim Olarak Reklâmcılık, çev M.N.Taşkıran |
Reklam Çözümlemesi merkezli makaleler Reklam çözümleme yöntemlerini içeren kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM ÇÖZÜMLEMESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı reklamın görseli ve amaçlanan hedefi ne şekilde aktardığının farkındalığını oluşturmaktır. Görselde sunulan anlam mantığının tüketiciye sunum ve hitap basamaklarının, sunum ve ikna stratejilerinin keşfine çağrı dersidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, akış anlatım yöntemleri dersin önemi, dersin kapsamı dersten beklentiler ders sorumlusunun beklentileri, sınav yöntemlerinin tanıtılması,Reklamcılığın kısa tarihçesi; gelişim ve çıkış noktası,Türkiye de reklam sektörü; anlam yaratımında temel alanlar; ideolojik temeller; kapitalizm vs sosyalizm; temel reklamcılık kavramları,Reklâmın etkileri,Reklâm ne anlatır? Nasıl anlatır?,Reklâmda anlamın oluşturulması; Göstergebilim ve İdeoloji,Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1,Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1,Reklâm çözümleme methot1 çözümleme örnekleri ,Reklam çözümleme örnekleri,Reklam çözümleme örnekleri,Görsel hikâyeleme; dramatik reklam serileri ve oluşturulmak istenen anlam bütünü,Reklâm çözümleme örnekleri,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Öğrenci izlediği bir reklâm örneğinde hedeflenen hedef kitleyi ve ürünün ortaya çıkarılmak istenen özelliğini keşfeder. | 10, 13, 14, 16, 19, 20, 37, 5, 9 | A |
2-Reklamda kullanılan aktör, mekan, diğer aksesuvarların reklâma ve hedef kitleye etkisini fark eder. | ||
4-Reklamın görselinin ve amaçlanan hedefinin ne şekilde aktarıldığının farkına varır. | ||
4-Görselde sunulan anlam mantığının tüketiciye sunum ve hitap basamaklarının, sunum ve ikna stratejilerini çözer. | ||
3. Kullanılan erkek, kadın rol modellerinin kamera açılarının önemini ve reklamın gerçek anlamını kavrayabilir ve açıklayar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, akış anlatım yöntemleri dersin önemi, dersin kapsamı dersten beklentiler ders sorumlusunun beklentileri, sınav yöntemlerinin tanıtılması | Reklam nedir, reklamın hayatımızdaki yeri ve önemine ait ön araştırma |
2 | Reklamcılığın kısa tarihçesi; gelişim ve çıkış noktası | Kitap İletişim olarak Reklamcılık giriş bölümü okunmalı |
3 | Türkiye de reklam sektörü; anlam yaratımında temel alanlar; ideolojik temeller; kapitalizm vs sosyalizm; temel reklamcılık kavramları | |
4 | Reklâmın etkileri | |
5 | Reklâm ne anlatır? Nasıl anlatır? | |
6 | Reklâmda anlamın oluşturulması; Göstergebilim ve İdeoloji | |
7 | Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1 | |
8 | Rekâlm dili; özellikler; seslendirme, tonlama, dil kullanımı; mecazi dil; dilsiz reklâm reklam çözümleme teori 1 | |
9 | Reklâm çözümleme methot1 çözümleme örnekleri | Öğrenci reklam örnekleri araştırır sınıfta çözülmek üzere arkadaşlarına sunar |
10 | Reklam çözümleme örnekleri | Öğrenci derse ilginç reklam örnekleri getirebilir. |
11 | Reklam çözümleme örnekleri | |
12 | Görsel hikâyeleme; dramatik reklam serileri ve oluşturulmak istenen anlam bütünü | |
13 | Reklâm çözümleme örnekleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dyer, Gillian, İletişim Olarak Reklâmcılık, çev M.N.Taşkıran |
Reklam Çözümlemesi merkezli makaleler Reklam çözümleme yöntemlerini içeren kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |