Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Html etiketlerini tasarım içerisinde birbirleri ile etkileşimli olarak kullanır | 6, 9 | E |
Evrensel tasarım ilkelerine göre tasarımdüzenlemeleri gerçekleştirir | 6, 9 | E |
İnternet ve web ile ilgili temel tanım ve kavramları tanır | 11, 16 | F |
WEB sayfaları için temel işlemler yapar, tasarlar | 11, 8, 9 | E |
Paket web programlarını öğrenir | 16, 8 | A, F |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar | 6 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | İlgili Okuma |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | İlgili Okuma |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | İlgili Okuma |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | İlgili Okuma |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | İlgili Okuma |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | İlgili Okuma |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | İlgili Okuma |
8 | HTML uygulamaları | İlgili Okuma |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | İlgili Okuma |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | İlgili Okuma |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | İlgili Okuma |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | İlgili Okuma |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | İlgili Okuma |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | İlgili Okuma |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Html etiketlerini tasarım içerisinde birbirleri ile etkileşimli olarak kullanır | 6, 9 | E |
Evrensel tasarım ilkelerine göre tasarımdüzenlemeleri gerçekleştirir | 6, 9 | E |
İnternet ve web ile ilgili temel tanım ve kavramları tanır | 11, 16 | F |
WEB sayfaları için temel işlemler yapar, tasarlar | 11, 8, 9 | E |
Paket web programlarını öğrenir | 16, 8 | A, F |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar | 6 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | İlgili Okuma |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | İlgili Okuma |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | İlgili Okuma |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | İlgili Okuma |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | İlgili Okuma |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | İlgili Okuma |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | İlgili Okuma |
8 | HTML uygulamaları | İlgili Okuma |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | İlgili Okuma |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | İlgili Okuma |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | İlgili Okuma |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | İlgili Okuma |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | İlgili Okuma |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | İlgili Okuma |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |