Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Halkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları,Stratejik yönetim süreci ,Durum analizi aşaması ,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması ,Halkla ilişkilerde stratejik analiz ,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi ,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi ,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri ,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi ,İletişim stratejisi ,Halkla ilişkilerin uygulama alanları ,Risk yönetimi, olay yönetimi ,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Karmaşık iletişim problemlerini saptar. 2 Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder. 3 Bir vakayı analiz eder. 4 Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5 Kurumsal yapılanmayı analiz eder. | 10, 12, 16, 20, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vizyon, misyon ve strateji kavramları | Ders notları |
1 | Stratejik yönetim süreci | Ders notları |
3 | Durum analizi aşaması | Ders notları |
4 | Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması | Ders notları |
5 | Halkla ilişkilerde stratejik analiz | Ders notları |
6 | Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi | Ders notları |
7 | Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi | Ders notları |
8 | Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi | Ders notları |
9 | SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri | Ders notları, ödev |
10 | Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi | Ders notları, ödev |
11 | İletişim stratejisi | Ders notları, ödev |
12 | Halkla ilişkilerin uygulama alanları | Ders notları, ödev |
13 | Risk yönetimi, olay yönetimi | Ders notları, ödev |
14 | Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler | Ders notları, ödev |
Kaynak |
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Halkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları,Stratejik yönetim süreci ,Durum analizi aşaması ,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması ,Halkla ilişkilerde stratejik analiz ,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi ,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi ,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri ,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi ,İletişim stratejisi ,Halkla ilişkilerin uygulama alanları ,Risk yönetimi, olay yönetimi ,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Karmaşık iletişim problemlerini saptar. 2 Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder. 3 Bir vakayı analiz eder. 4 Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5 Kurumsal yapılanmayı analiz eder. | 10, 12, 16, 20, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vizyon, misyon ve strateji kavramları | Ders notları |
1 | Stratejik yönetim süreci | Ders notları |
3 | Durum analizi aşaması | Ders notları |
4 | Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması | Ders notları |
5 | Halkla ilişkilerde stratejik analiz | Ders notları |
6 | Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi | Ders notları |
7 | Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi | Ders notları |
8 | Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi | Ders notları |
9 | SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri | Ders notları, ödev |
10 | Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi | Ders notları, ödev |
11 | İletişim stratejisi | Ders notları, ödev |
12 | Halkla ilişkilerin uygulama alanları | Ders notları, ödev |
13 | Risk yönetimi, olay yönetimi | Ders notları, ödev |
14 | Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler | Ders notları, ödev |
Kaynak |
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |