Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA SANATI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK, Prof.Dr. Ala SİVAS GÜLÇUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinemanın temel kavramlarını ve sinema tarihinin dönüm noktalarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.,Sinemanın tanımı,Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı,İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler ,Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies ,Çekim ölçekleri,Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar,7. Haftanın devamı,Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar,Dünya sinemasında film dilinin gelişimi,Sessiz sinemada komedi, Chaplin,Sesli filme geçiş,Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi,İkinci dünya savaşı yıllarında sinema; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinemanın tanımını yapar. | 37, 9 | A |
Dünyada sinemasının endüstrileşme sürecini açıklar. | 37, 9 | A |
Erken sinemanın öncülerini ve çekim ölçeklerinin kullanımını aktarır. | 37, 9 | A |
Sessiz komedileri örneklerle anlatır. | 37, 9 | A |
Sesli filme geçişi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirir. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
2 | Sinemanın tanımı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
3 | Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
4 | İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
5 | Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
6 | Çekim ölçekleri | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları |
7 | Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
8 | 7. Haftanın devamı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
9 | Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
10 | Dünya sinemasında film dilinin gelişimi | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları |
11 | Sessiz sinemada komedi, Chaplin | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
12 | Sesli filme geçiş | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
13 | Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
14 | İkinci dünya savaşı yıllarında sinema | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. |
Kaynak |
Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. Abisel, N. (2017) Popüler Sinema ve Film Türleri, De Ki Yayınları. Bazin, A. (2022) Sinema Nedir, Doruk Yayınları. Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Eisenstein, S. (1993) Sinema Sanatı, Payel. Monaco, J. (2013) Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları. Rotha, P. (2000) Sinemanın Öyküsü, İzdüşüm Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. Teksoy, R. (2013) Rekin Teksoy'un Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü, Oğlak Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA SANATI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK, Prof.Dr. Ala SİVAS GÜLÇUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinemanın temel kavramlarını ve sinema tarihinin dönüm noktalarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.,Sinemanın tanımı,Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı,İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler ,Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies ,Çekim ölçekleri,Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar,7. Haftanın devamı,Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar,Dünya sinemasında film dilinin gelişimi,Sessiz sinemada komedi, Chaplin,Sesli filme geçiş,Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi,İkinci dünya savaşı yıllarında sinema; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinemanın tanımını yapar. | 37, 9 | A |
Dünyada sinemasının endüstrileşme sürecini açıklar. | 37, 9 | A |
Erken sinemanın öncülerini ve çekim ölçeklerinin kullanımını aktarır. | 37, 9 | A |
Sessiz komedileri örneklerle anlatır. | 37, 9 | A |
Sesli filme geçişi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirir. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
2 | Sinemanın tanımı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
3 | Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
4 | İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
5 | Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
6 | Çekim ölçekleri | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları |
7 | Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
8 | 7. Haftanın devamı | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
9 | Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
10 | Dünya sinemasında film dilinin gelişimi | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları |
11 | Sessiz sinemada komedi, Chaplin | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
12 | Sesli filme geçiş | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
13 | Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi | Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. |
14 | İkinci dünya savaşı yıllarında sinema | Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. |
Kaynak |
Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. Abisel, N. (2017) Popüler Sinema ve Film Türleri, De Ki Yayınları. Bazin, A. (2022) Sinema Nedir, Doruk Yayınları. Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Eisenstein, S. (1993) Sinema Sanatı, Payel. Monaco, J. (2013) Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları. Rotha, P. (2000) Sinemanın Öyküsü, İzdüşüm Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. Teksoy, R. (2013) Rekin Teksoy'un Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü, Oğlak Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |