Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler de kullanılan metin yazım araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi,2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci,3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri,4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma,5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması,6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı,7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür,8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert,9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları,10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi,11. Dijital Yazarlık,12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık,13. Proje sunumları,14. Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Metin yazarlığının halkla ilişkiler faaliyetlerindeki rolünü ve önemini açıklayabilecektir. | 9 | A |
2. Halkla ilişkiler yazarlığında kullanılan yazım tekniklerini tanımlayabilecektir. | 10, 9 | A |
3. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin yazım sürecini organize edebilecektir. | 13 | A |
4. Hedef kitleleri ikna etmek amacıyla etkili mesajlar tasarlayabilecektir. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi | Ders notlarının incelenmesi |
2 | 2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci | Ders notlarının incelenmesi |
3 | 3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri | Ders notlarının incelenmesi |
4 | 4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma | Ders notlarının incelenmesi |
5 | 5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması | Ders notlarının incelenmesi |
6 | 6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı | Ders notlarının incelenmesi |
7 | 7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür | Ders notlarının incelenmesi |
8 | 8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert | Ders notlarının incelenmesi |
9 | 9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları | Ders notlarının incelenmesi |
10 | 10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 11. Dijital Yazarlık | Ders notlarının incelenmesi |
12 | 12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık | Ders notlarının incelenmesi |
13 | 13. Proje sunumları | Ödev |
14 | 14. Proje sunumları | Ödev |
Kaynak |
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Ece Çöklü, Set Systems, 2014. Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ferah Onat, Nobel,2014. Strateji ve uygulama Boyutunda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlıu Bayçu, Nobel,2019. |
Slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler de kullanılan metin yazım araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi,2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci,3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri,4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma,5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması,6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı,7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür,8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert,9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları,10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi,11. Dijital Yazarlık,12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık,13. Proje sunumları,14. Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Metin yazarlığının halkla ilişkiler faaliyetlerindeki rolünü ve önemini açıklayabilecektir. | 9 | A |
2. Halkla ilişkiler yazarlığında kullanılan yazım tekniklerini tanımlayabilecektir. | 10, 9 | A |
3. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin yazım sürecini organize edebilecektir. | 13 | A |
4. Hedef kitleleri ikna etmek amacıyla etkili mesajlar tasarlayabilecektir. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi | Ders notlarının incelenmesi |
2 | 2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci | Ders notlarının incelenmesi |
3 | 3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri | Ders notlarının incelenmesi |
4 | 4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma | Ders notlarının incelenmesi |
5 | 5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması | Ders notlarının incelenmesi |
6 | 6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı | Ders notlarının incelenmesi |
7 | 7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür | Ders notlarının incelenmesi |
8 | 8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert | Ders notlarının incelenmesi |
9 | 9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları | Ders notlarının incelenmesi |
10 | 10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 11. Dijital Yazarlık | Ders notlarının incelenmesi |
12 | 12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık | Ders notlarının incelenmesi |
13 | 13. Proje sunumları | Ödev |
14 | 14. Proje sunumları | Ödev |
Kaynak |
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Ece Çöklü, Set Systems, 2014. Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ferah Onat, Nobel,2014. Strateji ve uygulama Boyutunda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlıu Bayçu, Nobel,2019. |
Slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |