Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, Türkiye’deki siyasal, toplumsal ve kültürel kırılma/ayrışmaları yazılı basın yoluyla resmedebilmektir. Bu dersin kapsamında cumhuriyetin modernleşmesi ekseninde gündelik yaşamın dönüşümü ve popüler kültür tarihi inceler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamusal alanı ve siyasi dönüşümleri belirleyen aktörlerin karaktersitikleri. Siyasi tarih yazımların değerlendirilmesi.,Osmanlı burjuvazisi ile bürokrat sınıfının rekabeti çerçevesinde 1908 Basını anlatılacaktır.,1923-1927 arası yılların Nutuk’taki anlatımı ile farklı gazetelerdeki yansımaları bir arada betimlenerek, karşılaştırmalar yapılacaktır.,1931 Serbest Fırka Deneyimi, muhalif ve hükümet yanlısı gazetelerden incelenerek seçimlerin hangi karşıtlıklar üzerine kurulduğu Demokrasi tartışmalarıyla bir arada anlatılacaktır. ,1938-1945 yılları arasında İkinci Dünya Savaşı Basını incelenecek, sağ ve sol eğilimli basının siyasal kimlik ve mücadeleleri üzerinde durulacaktır.,Demokrasiye geçiş yılları olarak adlandırılan 1946-1950 yıllarında gazetelerde süren siyasi mücadele betimlenecek, CHP ve DP’ye ait ya da yakın duran yayınların işlevleri anlatılacaktır.,1950-1960 yılları arasında geçen Demokrat Parti dönemi ve tartışmaları iki ayrı dönem içerisinde (1950-1954 ve sonrası olmak üzere) irdelenecektir. DP’nin ilk dönemindeki refah yıllarını takiben basına yönelik sertleşen tutumlarının nedenleri tartışılacaktır.,1960 Askeri Müdahalesiyle değişen siyasi ortam gazeteler yoluyla incelenecektir. Bu dönemde basın yayın tekniklerindeki gelişmeler ve ulusal dağıtımın oluşmasıyla yüksek tirajlı gazete ve dergiler ortaya çıkmıştır. Bu yapısal dönüşümün etkileriyle ortaya çıkan yeni yayınlar ve gazetecilik anlayışı anlatılacaktır.,1968-1971 yılları arasındaki siyasi eylemler ve ilgili düşünce ortamının yazılı basında ele alınışı irdelenecektir. ,Yetmişli yılların siyasi ve kültürel çeşitliliğini yansıtan yayınlar ele alınarak yazılı basının siyasetle ilişkisi incelenecektir.,12 Eylül sonrasında ortaya çıkan muhalif ve popüler yayınlar incelenerek, dönemin analizi yapılacaktır. ,1989 sonrası dönemin basınındaki değişimler, Özel televizyonların artışı ve basın dışı sermayenin sektöre dahil olmasıyla yaşananlar incelenecektir. ,2000'li yıllar ve İnternetin gelişimiyle birlikte yaşanan değişimler.,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
14, 16, 5, 9 | A, F, H | |
Medya-siyaset ilişkilerini ve teorik tartışmalarını cumhuriyet tarihi içindeki örneklerle inceler. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, F |
Modernleşme sürecinde siyasal iktidarın kültürel gelişmelerdeki rolünü ve medya üzerindeki belirleyiciliğini analiz eder. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, F |
Siyasal dönüşümlerin toplumsal yaşamdaki etkilerini bir iletişim süreci olarak değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyaset ve ekomoniyle ilişkisini analiz eder. | 13, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyaseten dönüşürken izleyicileri üzerindeki etkisini saptar. | 10, 11, 14, 16, 9 | A, F |
Medya-siyaset ekseninin açıklanmasına ilişkin özgüllükleri ortaya çıkarır. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyasi tarih içinde algılanışını farklılaştıran değişkenleri (sınıf, cinsiyet, etnisite, iktidar örüntüleri v.b.) analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyada siyaset ve siyasetçilerin, siyasi dönüşümlerin algılanma ve anlamlandırma biçimlerini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamusal alanı ve siyasi dönüşümleri belirleyen aktörlerin karaktersitikleri. Siyasi tarih yazımların değerlendirilmesi. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
2 | Osmanlı burjuvazisi ile bürokrat sınıfının rekabeti çerçevesinde 1908 Basını anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | 1923-1927 arası yılların Nutuk’taki anlatımı ile farklı gazetelerdeki yansımaları bir arada betimlenerek, karşılaştırmalar yapılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | 1931 Serbest Fırka Deneyimi, muhalif ve hükümet yanlısı gazetelerden incelenerek seçimlerin hangi karşıtlıklar üzerine kurulduğu Demokrasi tartışmalarıyla bir arada anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | 1938-1945 yılları arasında İkinci Dünya Savaşı Basını incelenecek, sağ ve sol eğilimli basının siyasal kimlik ve mücadeleleri üzerinde durulacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Demokrasiye geçiş yılları olarak adlandırılan 1946-1950 yıllarında gazetelerde süren siyasi mücadele betimlenecek, CHP ve DP’ye ait ya da yakın duran yayınların işlevleri anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | 1950-1960 yılları arasında geçen Demokrat Parti dönemi ve tartışmaları iki ayrı dönem içerisinde (1950-1954 ve sonrası olmak üzere) irdelenecektir. DP’nin ilk dönemindeki refah yıllarını takiben basına yönelik sertleşen tutumlarının nedenleri tartışılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | 1960 Askeri Müdahalesiyle değişen siyasi ortam gazeteler yoluyla incelenecektir. Bu dönemde basın yayın tekniklerindeki gelişmeler ve ulusal dağıtımın oluşmasıyla yüksek tirajlı gazete ve dergiler ortaya çıkmıştır. Bu yapısal dönüşümün etkileriyle ortaya çıkan yeni yayınlar ve gazetecilik anlayışı anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | 1968-1971 yılları arasındaki siyasi eylemler ve ilgili düşünce ortamının yazılı basında ele alınışı irdelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Yetmişli yılların siyasi ve kültürel çeşitliliğini yansıtan yayınlar ele alınarak yazılı basının siyasetle ilişkisi incelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | 12 Eylül sonrasında ortaya çıkan muhalif ve popüler yayınlar incelenerek, dönemin analizi yapılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
12 | 1989 sonrası dönemin basınındaki değişimler, Özel televizyonların artışı ve basın dışı sermayenin sektöre dahil olmasıyla yaşananlar incelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
13 | 2000'li yıllar ve İnternetin gelişimiyle birlikte yaşanan değişimler. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
14 | Genel değerlendirme | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Türk Basınının Sınavı/Doç.Dr. Berrin Kalsın/Literatürk Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, Türkiye’deki siyasal, toplumsal ve kültürel kırılma/ayrışmaları yazılı basın yoluyla resmedebilmektir. Bu dersin kapsamında cumhuriyetin modernleşmesi ekseninde gündelik yaşamın dönüşümü ve popüler kültür tarihi inceler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamusal alanı ve siyasi dönüşümleri belirleyen aktörlerin karaktersitikleri. Siyasi tarih yazımların değerlendirilmesi.,Osmanlı burjuvazisi ile bürokrat sınıfının rekabeti çerçevesinde 1908 Basını anlatılacaktır.,1923-1927 arası yılların Nutuk’taki anlatımı ile farklı gazetelerdeki yansımaları bir arada betimlenerek, karşılaştırmalar yapılacaktır.,1931 Serbest Fırka Deneyimi, muhalif ve hükümet yanlısı gazetelerden incelenerek seçimlerin hangi karşıtlıklar üzerine kurulduğu Demokrasi tartışmalarıyla bir arada anlatılacaktır. ,1938-1945 yılları arasında İkinci Dünya Savaşı Basını incelenecek, sağ ve sol eğilimli basının siyasal kimlik ve mücadeleleri üzerinde durulacaktır.,Demokrasiye geçiş yılları olarak adlandırılan 1946-1950 yıllarında gazetelerde süren siyasi mücadele betimlenecek, CHP ve DP’ye ait ya da yakın duran yayınların işlevleri anlatılacaktır.,1950-1960 yılları arasında geçen Demokrat Parti dönemi ve tartışmaları iki ayrı dönem içerisinde (1950-1954 ve sonrası olmak üzere) irdelenecektir. DP’nin ilk dönemindeki refah yıllarını takiben basına yönelik sertleşen tutumlarının nedenleri tartışılacaktır.,1960 Askeri Müdahalesiyle değişen siyasi ortam gazeteler yoluyla incelenecektir. Bu dönemde basın yayın tekniklerindeki gelişmeler ve ulusal dağıtımın oluşmasıyla yüksek tirajlı gazete ve dergiler ortaya çıkmıştır. Bu yapısal dönüşümün etkileriyle ortaya çıkan yeni yayınlar ve gazetecilik anlayışı anlatılacaktır.,1968-1971 yılları arasındaki siyasi eylemler ve ilgili düşünce ortamının yazılı basında ele alınışı irdelenecektir. ,Yetmişli yılların siyasi ve kültürel çeşitliliğini yansıtan yayınlar ele alınarak yazılı basının siyasetle ilişkisi incelenecektir.,12 Eylül sonrasında ortaya çıkan muhalif ve popüler yayınlar incelenerek, dönemin analizi yapılacaktır. ,1989 sonrası dönemin basınındaki değişimler, Özel televizyonların artışı ve basın dışı sermayenin sektöre dahil olmasıyla yaşananlar incelenecektir. ,2000'li yıllar ve İnternetin gelişimiyle birlikte yaşanan değişimler.,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
14, 16, 5, 9 | A, F, H | |
Medya-siyaset ilişkilerini ve teorik tartışmalarını cumhuriyet tarihi içindeki örneklerle inceler. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, F |
Modernleşme sürecinde siyasal iktidarın kültürel gelişmelerdeki rolünü ve medya üzerindeki belirleyiciliğini analiz eder. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, F |
Siyasal dönüşümlerin toplumsal yaşamdaki etkilerini bir iletişim süreci olarak değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyaset ve ekomoniyle ilişkisini analiz eder. | 13, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyaseten dönüşürken izleyicileri üzerindeki etkisini saptar. | 10, 11, 14, 16, 9 | A, F |
Medya-siyaset ekseninin açıklanmasına ilişkin özgüllükleri ortaya çıkarır. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyanın siyasi tarih içinde algılanışını farklılaştıran değişkenleri (sınıf, cinsiyet, etnisite, iktidar örüntüleri v.b.) analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Medyada siyaset ve siyasetçilerin, siyasi dönüşümlerin algılanma ve anlamlandırma biçimlerini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamusal alanı ve siyasi dönüşümleri belirleyen aktörlerin karaktersitikleri. Siyasi tarih yazımların değerlendirilmesi. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
2 | Osmanlı burjuvazisi ile bürokrat sınıfının rekabeti çerçevesinde 1908 Basını anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | 1923-1927 arası yılların Nutuk’taki anlatımı ile farklı gazetelerdeki yansımaları bir arada betimlenerek, karşılaştırmalar yapılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | 1931 Serbest Fırka Deneyimi, muhalif ve hükümet yanlısı gazetelerden incelenerek seçimlerin hangi karşıtlıklar üzerine kurulduğu Demokrasi tartışmalarıyla bir arada anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | 1938-1945 yılları arasında İkinci Dünya Savaşı Basını incelenecek, sağ ve sol eğilimli basının siyasal kimlik ve mücadeleleri üzerinde durulacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Demokrasiye geçiş yılları olarak adlandırılan 1946-1950 yıllarında gazetelerde süren siyasi mücadele betimlenecek, CHP ve DP’ye ait ya da yakın duran yayınların işlevleri anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | 1950-1960 yılları arasında geçen Demokrat Parti dönemi ve tartışmaları iki ayrı dönem içerisinde (1950-1954 ve sonrası olmak üzere) irdelenecektir. DP’nin ilk dönemindeki refah yıllarını takiben basına yönelik sertleşen tutumlarının nedenleri tartışılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | 1960 Askeri Müdahalesiyle değişen siyasi ortam gazeteler yoluyla incelenecektir. Bu dönemde basın yayın tekniklerindeki gelişmeler ve ulusal dağıtımın oluşmasıyla yüksek tirajlı gazete ve dergiler ortaya çıkmıştır. Bu yapısal dönüşümün etkileriyle ortaya çıkan yeni yayınlar ve gazetecilik anlayışı anlatılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | 1968-1971 yılları arasındaki siyasi eylemler ve ilgili düşünce ortamının yazılı basında ele alınışı irdelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Yetmişli yılların siyasi ve kültürel çeşitliliğini yansıtan yayınlar ele alınarak yazılı basının siyasetle ilişkisi incelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | 12 Eylül sonrasında ortaya çıkan muhalif ve popüler yayınlar incelenerek, dönemin analizi yapılacaktır. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
12 | 1989 sonrası dönemin basınındaki değişimler, Özel televizyonların artışı ve basın dışı sermayenin sektöre dahil olmasıyla yaşananlar incelenecektir. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
13 | 2000'li yıllar ve İnternetin gelişimiyle birlikte yaşanan değişimler. | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
14 | Genel değerlendirme | Türk Basının Sınavı kitabından ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Türk Basınının Sınavı/Doç.Dr. Berrin Kalsın/Literatürk Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |