Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, fotoğraf sanatının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Görsel iletişim tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler te-melinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağla-nır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazır-larlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. ,Fotoğrafın tarihinde hızlı bir tur. ,Kamera nedir? ,Dijital Kameranın temel fonksiyonları. ,Dijital kamera pratikleri ,Fotoğrafta çekim hızı ve hareket ,Fotoğrafta alan derinliği. ,Fotoğrafta fokus.,Lenslere giriş. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi ,Görsel iletişim üzerine fotoğraf projesi fikirleri ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. ,Stüdyo kullanımına giriş ,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir. | 10, 16, 6, 9 | F, G |
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. | 11, 16, 9 | F, H |
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. | 10, 16, 6, 9 | F, H |
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. | 10, 16, 6, 9 | F |
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. | Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
2 | Fotoğrafın tarihinde hızlı bir tur. | Dijital ve analog kavramları üzerine örnek fotoğrafların bulunması |
3 | Kamera nedir? | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
4 | Dijital Kameranın temel fonksiyonları. | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
5 | Dijital kamera pratikleri | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
6 | Fotoğrafta çekim hızı ve hareket | Cep telefonunda çekim hızının değişkenliğini sağlayan uygulamaların yüklenmesi. |
7 | Fotoğrafta alan derinliği. | Cep telefonu fotoğrafçılığında portre modu ve alan derinliği farkının gözlenmesi. |
8 | Fotoğrafta fokus. | Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması |
9 | Lenslere giriş. | Farklı ölçeklerde çekilmiş fotoğrafların derse kadar çekilmesi. |
10 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Proje sunumu hazırlığı. |
11 | Görsel iletişim üzerine fotoğraf projesi fikirleri | İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması |
12 | Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. | Proje detaylarının hazırlanması |
13 | Stüdyo kullanımına giriş | Stüdyonun teknik hazırlığı |
14 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. | Son düzenlemelerin kontrolü. |
Kaynak |
1. [Behance](https://www.behance.net/) 2. [Dribbble](https://dribbble.com/) 3. [Adobe Live](https://www.behance.net/live) 4. [Smashing Magazine](https://www.smashingmagazine.com/) 5. [Canva Design School](https://www.canva.com/learn/) 6. [Awwwards](https://www.awwwards.com/) 7. [The Noun Project](https://thenounproject.com/) 8. [Google Design](https://design.google/) 9. [Creative Bloq](https://www.creativebloq.com/) 10. [InVision Blog](https://www.invisionapp.com/inside-design/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, fotoğraf sanatının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Görsel iletişim tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler te-melinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağla-nır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazır-larlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. ,Fotoğrafın tarihinde hızlı bir tur. ,Kamera nedir? ,Dijital Kameranın temel fonksiyonları. ,Dijital kamera pratikleri ,Fotoğrafta çekim hızı ve hareket ,Fotoğrafta alan derinliği. ,Fotoğrafta fokus.,Lenslere giriş. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi ,Görsel iletişim üzerine fotoğraf projesi fikirleri ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. ,Stüdyo kullanımına giriş ,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir. | 10, 16, 6, 9 | F, G |
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. | 11, 16, 9 | F, H |
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. | 10, 16, 6, 9 | F, H |
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. | 10, 16, 6, 9 | F |
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. | Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
2 | Fotoğrafın tarihinde hızlı bir tur. | Dijital ve analog kavramları üzerine örnek fotoğrafların bulunması |
3 | Kamera nedir? | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
4 | Dijital Kameranın temel fonksiyonları. | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
5 | Dijital kamera pratikleri | Kameraların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
6 | Fotoğrafta çekim hızı ve hareket | Cep telefonunda çekim hızının değişkenliğini sağlayan uygulamaların yüklenmesi. |
7 | Fotoğrafta alan derinliği. | Cep telefonu fotoğrafçılığında portre modu ve alan derinliği farkının gözlenmesi. |
8 | Fotoğrafta fokus. | Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması |
9 | Lenslere giriş. | Farklı ölçeklerde çekilmiş fotoğrafların derse kadar çekilmesi. |
10 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Proje sunumu hazırlığı. |
11 | Görsel iletişim üzerine fotoğraf projesi fikirleri | İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması |
12 | Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. | Proje detaylarının hazırlanması |
13 | Stüdyo kullanımına giriş | Stüdyonun teknik hazırlığı |
14 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. | Son düzenlemelerin kontrolü. |
Kaynak |
1. [Behance](https://www.behance.net/) 2. [Dribbble](https://dribbble.com/) 3. [Adobe Live](https://www.behance.net/live) 4. [Smashing Magazine](https://www.smashingmagazine.com/) 5. [Canva Design School](https://www.canva.com/learn/) 6. [Awwwards](https://www.awwwards.com/) 7. [The Noun Project](https://thenounproject.com/) 8. [Google Design](https://design.google/) 9. [Creative Bloq](https://www.creativebloq.com/) 10. [InVision Blog](https://www.invisionapp.com/inside-design/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |