Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEREL GAZETECİLİK | GZT3172690 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerini Türkiye ve dünyada yerel gazetecilik faaliyet ve özelliklerini irdeleyerek ulusal basın ile karşılaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi,Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri ,Yerel basının doğuşu ve gelişimi,Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri ,Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri,Milli Mücadele Döneminde basın ,Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri ,Ara Sınav ,Cumhuriyet döneminde yerel basın,Çok partili dönemde yerel basın,Günümüzde yerel basın ,Yerel basın ve sorunları,Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yerel gazete özelliklerini analiz eder | 10, 9 | A, F |
Yerel ve ulusal gazete ayırımını yapar. | 15, 16, 37, 38 | A, D, F, H |
Türkiye ve dünyada yerel basın tarihçe ve gelişimini tartışır | 10, 38 | D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi | |
2 | Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri | |
3 | Yerel basının doğuşu ve gelişimi | |
4 | Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri | |
5 | Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri | |
6 | Milli Mücadele Döneminde basın | |
7 | Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cumhuriyet döneminde yerel basın | |
10 | Çok partili dönemde yerel basın | |
11 | Günümüzde yerel basın | |
12 | Yerel basın ve sorunları | |
13 | Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Önerilen Kaynaklar 1- A. Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 2008. 2- A. Girgin, Türk Basın Tarihi’nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitabevi. İstanbul, 2001. 3- M. Şeker, Yerel Gazeteler. Tablet Kitabevi, Konya, 2007. 4- S. Gezgin (Ed.), Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İstanbul, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEREL GAZETECİLİK | GZT3172690 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerini Türkiye ve dünyada yerel gazetecilik faaliyet ve özelliklerini irdeleyerek ulusal basın ile karşılaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi,Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri ,Yerel basının doğuşu ve gelişimi,Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri ,Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri,Milli Mücadele Döneminde basın ,Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri ,Ara Sınav ,Cumhuriyet döneminde yerel basın,Çok partili dönemde yerel basın,Günümüzde yerel basın ,Yerel basın ve sorunları,Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yerel gazete özelliklerini analiz eder | 10, 9 | A, F |
Yerel ve ulusal gazete ayırımını yapar. | 15, 16, 37, 38 | A, D, F, H |
Türkiye ve dünyada yerel basın tarihçe ve gelişimini tartışır | 10, 38 | D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi | |
2 | Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri | |
3 | Yerel basının doğuşu ve gelişimi | |
4 | Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri | |
5 | Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri | |
6 | Milli Mücadele Döneminde basın | |
7 | Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cumhuriyet döneminde yerel basın | |
10 | Çok partili dönemde yerel basın | |
11 | Günümüzde yerel basın | |
12 | Yerel basın ve sorunları | |
13 | Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Önerilen Kaynaklar 1- A. Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 2008. 2- A. Girgin, Türk Basın Tarihi’nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitabevi. İstanbul, 2001. 3- M. Şeker, Yerel Gazeteler. Tablet Kitabevi, Konya, 2007. 4- S. Gezgin (Ed.), Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İstanbul, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |