Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYADA YAYINCILIK UYGULAMALARI | GZT3172620 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. İsmail MADEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin özünde; yeni medyada içerik toplamak, üretmek, yayınlamak, etkileşimi sağlamak ve ölçmek için kullanılması gereken teknikler/uygulamalar anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon - Tanıtım,Medya – Teknoloji İlişkisi : Genel Bakış,Yeni Medya Ne Getiriyor/Değiştiriyor? ,Veri ve Ağ Toplumu,Yeni Nesil Yayıncılık Teknolojileri ve Rıza Mühendisliği,Yeni Medyada İçerik Toplama ve Araçları,Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Araçları,Vize Arası,Deneyim Paylaşımı -1 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Yeni Medyada Yayınlama ve Araçları,Yeni Medyada Etkileşim ve Araçları,Yeni Medyada Analiz ve Ölçümleme,Dijital Çağda Doğrulama/Teyit Üzerine Grup Çalışması ,1Deneyim Paylaşımı -2 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Dijital Çağda Telif ve Haklar Üzerine Grup Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Medya ve Yeni İletişimin Kurallarını öğrenir | 16 | E, G |
Yeni Medyada İçerik Toplar | 16 | A, D, G |
Yeni Medyada İçerik Üretir | 16 | A, F |
Yeni medyada İçerik etkileşimi sağlar,Yeni medyada analiz yapar ve ölçümler | 6 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon - Tanıtım | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Medya – Teknoloji İlişkisi : Genel Bakış | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Yeni Medya Ne Getiriyor/Değiştiriyor? | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Veri ve Ağ Toplumu | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Yeni Nesil Yayıncılık Teknolojileri ve Rıza Mühendisliği | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Yeni Medyada İçerik Toplama ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Vize Arası | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Deneyim Paylaşımı -1 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı) | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Yeni Medyada Yayınlama ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Yeni Medyada Etkileşim ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Yeni Medyada Analiz ve Ölçümleme | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Dijital Çağda Doğrulama/Teyit Üzerine Grup Çalışması | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
14 | 1Deneyim Paylaşımı -2 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Dijital Çağda Telif ve Haklar Üzerine Grup Çalışması | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynak |
Pavlik John, Yeni Medya ve Gazetecilik, Phoneix Yayınları Maigret Eric, Medya ve İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınları Jenkins Henry, Cesur Yeni Medya, İletişim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYADA YAYINCILIK UYGULAMALARI | GZT3172620 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. İsmail MADEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin özünde; yeni medyada içerik toplamak, üretmek, yayınlamak, etkileşimi sağlamak ve ölçmek için kullanılması gereken teknikler/uygulamalar anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon - Tanıtım,Medya – Teknoloji İlişkisi : Genel Bakış,Yeni Medya Ne Getiriyor/Değiştiriyor? ,Veri ve Ağ Toplumu,Yeni Nesil Yayıncılık Teknolojileri ve Rıza Mühendisliği,Yeni Medyada İçerik Toplama ve Araçları,Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Araçları,Vize Arası,Deneyim Paylaşımı -1 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Yeni Medyada Yayınlama ve Araçları,Yeni Medyada Etkileşim ve Araçları,Yeni Medyada Analiz ve Ölçümleme,Dijital Çağda Doğrulama/Teyit Üzerine Grup Çalışması ,1Deneyim Paylaşımı -2 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Dijital Çağda Telif ve Haklar Üzerine Grup Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Medya ve Yeni İletişimin Kurallarını öğrenir | 16 | E, G |
Yeni Medyada İçerik Toplar | 16 | A, D, G |
Yeni Medyada İçerik Üretir | 16 | A, F |
Yeni medyada İçerik etkileşimi sağlar,Yeni medyada analiz yapar ve ölçümler | 6 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon - Tanıtım | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Medya – Teknoloji İlişkisi : Genel Bakış | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Yeni Medya Ne Getiriyor/Değiştiriyor? | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Veri ve Ağ Toplumu | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Yeni Nesil Yayıncılık Teknolojileri ve Rıza Mühendisliği | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Yeni Medyada İçerik Toplama ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Vize Arası | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Deneyim Paylaşımı -1 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı) | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Yeni Medyada Yayınlama ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Yeni Medyada Etkileşim ve Araçları | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Yeni Medyada Analiz ve Ölçümleme | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Dijital Çağda Doğrulama/Teyit Üzerine Grup Çalışması | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
14 | 1Deneyim Paylaşımı -2 (Amaç: Mutfaktan Tecrübe Paylaşımı),Dijital Çağda Telif ve Haklar Üzerine Grup Çalışması | ilgili kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynak |
Pavlik John, Yeni Medya ve Gazetecilik, Phoneix Yayınları Maigret Eric, Medya ve İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınları Jenkins Henry, Cesur Yeni Medya, İletişim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |