Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ | GZT2272610 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmektir. Sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak; öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktır. Ders programında işleniş yöntemi hibrit olarak belirlenen bu ders, pandemi şartları gözetilmek koşuluyla genel olarak yüz yüze işlenecektir. Derslerde kayıt alınmayacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sunum tekniklerine giriş.,Sunum planlama: Sunumun amaç ve hedefleri,Sunum planlama: Araçlar ve mekân düzenlemeleri.,Sunum hazırlama: Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve metne çevrilmesi. Plan çıkarma. Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme. Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme. Sunumu prova etme. ,Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler.,Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler.,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili.,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. ,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-2: İzleyiciyi tanımak. Dinleme, soru sorma, sorulara cevap verme, özetleme, feedback, değerlendirme.,Sunum değerlendirme kriterleri. ,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. | 10, 6, 9 | E |
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. | 16, 9 | D |
Powerpoint, storyboard, photoboard gibi araçları tanır ve kullanır. | 9 | A |
Kendini yaratıcı ve yenilikçi biçimde ifade eder. | 10, 16, 9 | D |
Sunumun tüm aşamalarını tanımlar ve uygular. | 10, 16 | F |
Etkili sunum yapma ve ikna tekniklerini kullanarak sunum yapar. | 14, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sunum tekniklerine giriş. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
2 | Sunum planlama: Sunumun amaç ve hedefleri | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
3 | Sunum planlama: Araçlar ve mekân düzenlemeleri. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
4 | Sunum hazırlama: Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve metne çevrilmesi. Plan çıkarma. Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme. Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme. Sunumu prova etme. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
5 | Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
6 | Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
7 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
8 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
9 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-2: İzleyiciyi tanımak. Dinleme, soru sorma, sorulara cevap verme, özetleme, feedback, değerlendirme. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
10 | Sunum değerlendirme kriterleri. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
11 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
12 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
13 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
14 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
Kaynak |
D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ | GZT2272610 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmektir. Sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak; öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktır. Ders programında işleniş yöntemi hibrit olarak belirlenen bu ders, pandemi şartları gözetilmek koşuluyla genel olarak yüz yüze işlenecektir. Derslerde kayıt alınmayacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sunum tekniklerine giriş.,Sunum planlama: Sunumun amaç ve hedefleri,Sunum planlama: Araçlar ve mekân düzenlemeleri.,Sunum hazırlama: Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve metne çevrilmesi. Plan çıkarma. Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme. Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme. Sunumu prova etme. ,Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler.,Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler.,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili.,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. ,Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-2: İzleyiciyi tanımak. Dinleme, soru sorma, sorulara cevap verme, özetleme, feedback, değerlendirme.,Sunum değerlendirme kriterleri. ,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.,Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. | 10, 6, 9 | E |
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. | 16, 9 | D |
Powerpoint, storyboard, photoboard gibi araçları tanır ve kullanır. | 9 | A |
Kendini yaratıcı ve yenilikçi biçimde ifade eder. | 10, 16, 9 | D |
Sunumun tüm aşamalarını tanımlar ve uygular. | 10, 16 | F |
Etkili sunum yapma ve ikna tekniklerini kullanarak sunum yapar. | 14, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sunum tekniklerine giriş. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
2 | Sunum planlama: Sunumun amaç ve hedefleri | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
3 | Sunum planlama: Araçlar ve mekân düzenlemeleri. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
4 | Sunum hazırlama: Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve metne çevrilmesi. Plan çıkarma. Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme. Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme. Sunumu prova etme. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
5 | Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
6 | Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
7 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
8 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-1: Kendimizi tanımak. Sözlü ve sözsüz iletişim. Beden dili. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
9 | Sunumu yapma. Sunumun iletişim öğeleri-2: İzleyiciyi tanımak. Dinleme, soru sorma, sorulara cevap verme, özetleme, feedback, değerlendirme. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
10 | Sunum değerlendirme kriterleri. | İlgili ders notunun/dokümanın okunması |
11 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
12 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
13 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
14 | Mülakat Simülasyonu. Konuklarla bire bir ve gruplar halinde yüz yüze mülakat yapaılacaktır. | Başarılı bir sunum gerçekleştirme kriterlerine ilişkin ders notunun okunması |
Kaynak |
D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |