Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK ATÖLYESİ II | GZT4210478 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mesut ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar veremelerini sağlar. Hazırladıkları haberleri, haber yazma modellerine uygun olarak yazabilme kabiliyeti kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber kavramı,habere karar verme süreci ,Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci ,Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme,Haber türleri çalışmaları,Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları ,Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u ,Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri,haber uygulamaları,Görüntülü haber çekimi,İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik,Örnek haber sunumu,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Hazırladıkları haberleri haber yazma tekniklerine uygun olarak yazabilecekler. | 37, 6 | A, E, F |
2-Röportaj, gezi yazısı, sanat eleştirisi, köşe yazısı ve diğer gazetecilik türlerini uygulamayı öğrenecekler. | 37, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber kavramı,habere karar verme süreci | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
2 | Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
3 | Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
4 | Haber türleri çalışmaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
5 | Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
6 | Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
7 | Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
8 | haber uygulamaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
9 | Görüntülü haber çekimi | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
10 | İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
11 | Örnek haber sunumu | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
12 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
13 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
13 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
14 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
Kaynak |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017 |
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK ATÖLYESİ II | GZT4210478 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mesut ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar veremelerini sağlar. Hazırladıkları haberleri, haber yazma modellerine uygun olarak yazabilme kabiliyeti kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber kavramı,habere karar verme süreci ,Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci ,Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme,Haber türleri çalışmaları,Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları ,Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u ,Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri,haber uygulamaları,Görüntülü haber çekimi,İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik,Örnek haber sunumu,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Hazırladıkları haberleri haber yazma tekniklerine uygun olarak yazabilecekler. | 37, 6 | A, E, F |
2-Röportaj, gezi yazısı, sanat eleştirisi, köşe yazısı ve diğer gazetecilik türlerini uygulamayı öğrenecekler. | 37, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber kavramı,habere karar verme süreci | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
2 | Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
3 | Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
4 | Haber türleri çalışmaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
5 | Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
6 | Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
7 | Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
8 | haber uygulamaları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
9 | Görüntülü haber çekimi | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
10 | İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
11 | Örnek haber sunumu | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
12 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
13 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
13 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
14 | Öğrenci haber sunumları | Güncel örnek haber araştırmaları yapma |
Kaynak |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017 |
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |