Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURUMSAL İLETİŞİM | GZT4210486 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şİfa Elcil |
Dersin Amacı | Dersin amacı; halkla ilişkilerde kurumsal iletişim sürecinin işleyişini, kurumsal iletişim faaliyetlerini ve stratejik kurumsal iletişim yönetimi düşüncesinin oluşmasını kavratmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal çerçeve,Kurumsal iletişimin kurumsal önemi,Kurumsal iletişim süreci,Kurum içi ve kurum dışı iletişim,Kurumsal iletişimde hedef kitle,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2,Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı,Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı,Stratejik yönetim anlayışı,Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurumsal iletişim yönetimini kavrar. | 9 | A |
Kurumsal iletişim yönetiminde imaj ve itibar yönetiminin önemini tespit eder. | 9 | A |
Kurumsal iletişim sürecinde kriz iletişiminin değerini kavrar. | 6, 9 | A |
Kurumsal iletişim yönetimini kuramsal ve uygulama boyutuyla değerlendirir. | 6 | A |
Vaka analizleri ve güncel olaylarla; kurumsal iletişim yönetimi kavramlarını içselleştirir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve | Ders notları |
2 | Kurumsal iletişimin kurumsal önemi | Ders notları |
3 | Kurumsal iletişim süreci | Ders notları |
4 | Kurum içi ve kurum dışı iletişim | Ders notları |
5 | Kurumsal iletişimde hedef kitle | Ders notları |
6 | Kurumsal iletişimde stratejik yönetim | Ders notları |
7 | Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2 | Ders notları |
8 | Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
9 | Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
10 | Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
11 | Stratejik yönetim anlayışı | Ders notları, ödev |
13 | Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler | Ders notları, ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları, ödev |
Kaynak |
1- F. B. Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009. 2- A. B. Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Eylül, 2010. 3- S. Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURUMSAL İLETİŞİM | GZT4210486 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şİfa Elcil |
Dersin Amacı | Dersin amacı; halkla ilişkilerde kurumsal iletişim sürecinin işleyişini, kurumsal iletişim faaliyetlerini ve stratejik kurumsal iletişim yönetimi düşüncesinin oluşmasını kavratmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal çerçeve,Kurumsal iletişimin kurumsal önemi,Kurumsal iletişim süreci,Kurum içi ve kurum dışı iletişim,Kurumsal iletişimde hedef kitle,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2,Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı,Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı,Stratejik yönetim anlayışı,Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurumsal iletişim yönetimini kavrar. | 9 | A |
Kurumsal iletişim yönetiminde imaj ve itibar yönetiminin önemini tespit eder. | 9 | A |
Kurumsal iletişim sürecinde kriz iletişiminin değerini kavrar. | 6, 9 | A |
Kurumsal iletişim yönetimini kuramsal ve uygulama boyutuyla değerlendirir. | 6 | A |
Vaka analizleri ve güncel olaylarla; kurumsal iletişim yönetimi kavramlarını içselleştirir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve | Ders notları |
2 | Kurumsal iletişimin kurumsal önemi | Ders notları |
3 | Kurumsal iletişim süreci | Ders notları |
4 | Kurum içi ve kurum dışı iletişim | Ders notları |
5 | Kurumsal iletişimde hedef kitle | Ders notları |
6 | Kurumsal iletişimde stratejik yönetim | Ders notları |
7 | Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2 | Ders notları |
8 | Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
9 | Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
10 | Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı | Ders notları, ödev |
11 | Stratejik yönetim anlayışı | Ders notları, ödev |
13 | Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler | Ders notları, ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları, ödev |
Kaynak |
1- F. B. Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009. 2- A. B. Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Eylül, 2010. 3- S. Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |