Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. İhsan Eken |
Dersin Amacı | Bilgisayar kullanma ve bilgisayarın temel programlarından biri olan ofis programlarıyla tasarım programları üzerindeki becerisini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgilendirme ,Bilgisayar ve internet,Microsoft Office programları uygulama I,Microsoft Office programları uygulama II,Adobe InDesign'a giriş,Adobe InDesign uygulamaları,Gazete ve dergi tasarımı uygulamaları,Gazete ve dergi tasarımı uygulamalarına devam,Adobe Illustrator'a giriş,Adobe Illustrator ve yapay zeka,Adobe Photoshop'a giriş,Adobe Photoshop'ta maskeleme,Adobe Photoshop ve yapay zeka,Adobe Photoshopta yapay zeka ile tasarım oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarın temel bileşenlerini kullanır. | 8 | E |
Bilgisayar işletim sistemini analiz eder. | 11, 2 | E |
Temel MS Office ve Mac Os Office programlarını kullanır. | 11, 9 | E |
Grafik tasarım programlarından Adobe Photoshop, Illustrator ve Indesign kullanır. | 11, 6 | E |
Öğrenilen programları kullanarak özgün çalışmalar hazırlar. | 11, 2, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Bilgisayar ve internet | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Microsoft Office programları uygulama I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Microsoft Office programları uygulama II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Adobe InDesign'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Adobe InDesign uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Gazete ve dergi tasarımı uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Gazete ve dergi tasarımı uygulamalarına devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Adobe Illustrator'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Adobe Illustrator ve yapay zeka | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Adobe Photoshop'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Adobe Photoshop'ta maskeleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Adobe Photoshop ve yapay zeka | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Adobe Photoshopta yapay zeka ile tasarım oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Computerphile https://www.youtube.com/c/PremiereGal https://www.youtube.com/c/photoshoptrainingchannel https://www.youtube.com/@GCFLearnFree https://www.youtube.com/@envatotuts/ |
Öğretim elemanları notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 14 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. İhsan Eken |
Dersin Amacı | Bilgisayar kullanma ve bilgisayarın temel programlarından biri olan ofis programlarıyla tasarım programları üzerindeki becerisini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgilendirme ,Bilgisayar ve internet,Microsoft Office programları uygulama I,Microsoft Office programları uygulama II,Adobe InDesign'a giriş,Adobe InDesign uygulamaları,Gazete ve dergi tasarımı uygulamaları,Gazete ve dergi tasarımı uygulamalarına devam,Adobe Illustrator'a giriş,Adobe Illustrator ve yapay zeka,Adobe Photoshop'a giriş,Adobe Photoshop'ta maskeleme,Adobe Photoshop ve yapay zeka,Adobe Photoshopta yapay zeka ile tasarım oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarın temel bileşenlerini kullanır. | 8 | E |
Bilgisayar işletim sistemini analiz eder. | 11, 2 | E |
Temel MS Office ve Mac Os Office programlarını kullanır. | 11, 9 | E |
Grafik tasarım programlarından Adobe Photoshop, Illustrator ve Indesign kullanır. | 11, 6 | E |
Öğrenilen programları kullanarak özgün çalışmalar hazırlar. | 11, 2, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Bilgisayar ve internet | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Microsoft Office programları uygulama I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Microsoft Office programları uygulama II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Adobe InDesign'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Adobe InDesign uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Gazete ve dergi tasarımı uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Gazete ve dergi tasarımı uygulamalarına devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Adobe Illustrator'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Adobe Illustrator ve yapay zeka | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Adobe Photoshop'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Adobe Photoshop'ta maskeleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Adobe Photoshop ve yapay zeka | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Adobe Photoshopta yapay zeka ile tasarım oluşturma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Computerphile https://www.youtube.com/c/PremiereGal https://www.youtube.com/c/photoshoptrainingchannel https://www.youtube.com/@GCFLearnFree https://www.youtube.com/@envatotuts/ |
Öğretim elemanları notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |