Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİŞİLERARASI İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlamak, kendini tanımanın önemini kavramak ve iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. Dersin %70' ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi,Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri ,Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri ,Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri ,Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri,Kişilerarası iletişim modelleri ,İletişim ve İkna,İletişim ve Algı ,Dinleme ve anlama becerisi geliştirme ,İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri ,Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar ,Kurumsal iletişim,Toplumsal ve kültürlerarası iletişim ,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. 2. Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını kavrar. 3. İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır. 4. Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygular. 5. Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. | 10, 13, 19, 20, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi | Ders notları |
2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri | Ders notları |
3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | Ders notları |
4 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | Ders notları |
5 | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | Ders notları |
6 | Kişilerarası iletişim modelleri | Ders notları |
7 | İletişim ve İkna | Ders notları |
8 | İletişim ve Algı | Ders notları |
9 | Dinleme ve anlama becerisi geliştirme | Ders notları, ödev |
10 | İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | Ders notları, ödev |
11 | Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar | Ders notları, ödev |
12 | Kurumsal iletişim | Ders notları, ödev |
13 | Toplumsal ve kültürlerarası iletişim | Ders notları, ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
İletişimi Anlamak, İrfan Erdoğan, Erk, 2005. İletişimin ABC´si, Ünsal Oskay, 1992. İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink, 2016, İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, Galata, 2008. Yeniden İnsan İnsana”, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2000. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİŞİLERARASI İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlamak, kendini tanımanın önemini kavramak ve iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. Dersin %70' ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi,Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri ,Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri ,Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri ,Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri,Kişilerarası iletişim modelleri ,İletişim ve İkna,İletişim ve Algı ,Dinleme ve anlama becerisi geliştirme ,İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri ,Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar ,Kurumsal iletişim,Toplumsal ve kültürlerarası iletişim ,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. 2. Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını kavrar. 3. İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır. 4. Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygular. 5. Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. | 10, 13, 19, 20, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi | Ders notları |
2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri | Ders notları |
3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | Ders notları |
4 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | Ders notları |
5 | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | Ders notları |
6 | Kişilerarası iletişim modelleri | Ders notları |
7 | İletişim ve İkna | Ders notları |
8 | İletişim ve Algı | Ders notları |
9 | Dinleme ve anlama becerisi geliştirme | Ders notları, ödev |
10 | İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | Ders notları, ödev |
11 | Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar | Ders notları, ödev |
12 | Kurumsal iletişim | Ders notları, ödev |
13 | Toplumsal ve kültürlerarası iletişim | Ders notları, ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
İletişimi Anlamak, İrfan Erdoğan, Erk, 2005. İletişimin ABC´si, Ünsal Oskay, 1992. İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink, 2016, İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, Galata, 2008. Yeniden İnsan İnsana”, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2000. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |