Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI MEDYA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi üzerine giriş,Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 ,İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi ,Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt ,Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi,Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği ,Film Gösterimi (The Post) ,Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study ,Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği ,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
uluslararası medya kuruluşlarınının tarihçesini araştırır | 13, 9 | A, E |
Uluslararası medya kuruluşlarının haber üretimi ve dağıtımı sistemini değerlendirir. | 13, 9 | A, E |
uluslararası medyanın ekonomi ve siyaset ile ilikisini değerlendirir | 13, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi üzerine giriş | |
2 | Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 | |
3 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi | |
4 | Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt | |
5 | Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi | |
6 | Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği | |
7 | Film Gösterimi (The Post) | |
8 | Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study | |
9 | Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği | |
10 | Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc | |
11 | Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa | |
12 | Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel | |
13 | Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times | |
14 | Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri |
Kaynak |
Ders notları ve makaleler |
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 3 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI MEDYA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi üzerine giriş,Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 ,İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi ,Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt ,Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi,Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği ,Film Gösterimi (The Post) ,Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study ,Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği ,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
uluslararası medya kuruluşlarınının tarihçesini araştırır | 13, 9 | A, E |
Uluslararası medya kuruluşlarının haber üretimi ve dağıtımı sistemini değerlendirir. | 13, 9 | A, E |
uluslararası medyanın ekonomi ve siyaset ile ilikisini değerlendirir | 13, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi üzerine giriş | |
2 | Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 | |
3 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi | |
4 | Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt | |
5 | Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi | |
6 | Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği | |
7 | Film Gösterimi (The Post) | |
8 | Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study | |
9 | Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği | |
10 | Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc | |
11 | Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa | |
12 | Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel | |
13 | Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times | |
14 | Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri |
Kaynak |
Ders notları ve makaleler |
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |