Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL HABERCİLİK VE YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında; dijital teknolojilerin gelişimiyle ana akım medyaya bir alternatif olmak için ortaya çıkan ve yeni iletişim teknolojileri ve platformlarının sunduğu imkanlarla gelişen, haber tüketicilerinin de haber üretim sürecine katıldığı yeni gazetecilik uygulaması olan yurttaş gazeteciliği ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yurttaş gazeteciliği kavramı,Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar,Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu,İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik,Yurttaş gazeteciliğin geleceği,Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi,Ara sınav,Bloglar ve blog gazeteciliği,Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III,Uygulama alıştırmaları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yurttaş gazeteciliği kavramını tanımlar. | 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliğinin basın faaliyetlerindeki yeri ve önemini ifade eder. | 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği kavramının uygulama alanı ve temel ilkelerini açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği ile haberin oluşumundaki yeni etkileri yorumlar. | 10, 16, 5, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Alternatif medyayı tanımlar ve demokrasiyle ilişkisini kurar | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Dijital çağın ile beraber yurttaş gazeteciliğinin gelişim sürecini ifade eder | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Bir alternatif olarak yurttaş gazeteciliğinin ana akım medyayı nasıl değiştirdiğini ifade eder | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Gazetecilik alanındaki yeni kavramların altını çizer | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yurttaş gazeteciliği kavramı | |
2 | Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar | |
3 | Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu | |
4 | İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik | |
5 | Yurttaş gazeteciliğin geleceği | |
6 | Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Bloglar ve blog gazeteciliği | |
9 | Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri | |
10 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I | |
11 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II | |
12 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III | |
13 | Uygulama alıştırmaları | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
-Alankuş, Sevda (derleyen), Gazetecilik ve Habercilik : Habercinin El Kitabı 4, BİA Yayınları, 2008 -Gıllmor, Dan, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004 -Citizen Journalism : Global Perspectives (Global Crises and the Media), edited by Stuart Allan, Einar Thorsen, Peter Lang Publishing, 2009 |
Mebis ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL HABERCİLİK VE YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında; dijital teknolojilerin gelişimiyle ana akım medyaya bir alternatif olmak için ortaya çıkan ve yeni iletişim teknolojileri ve platformlarının sunduğu imkanlarla gelişen, haber tüketicilerinin de haber üretim sürecine katıldığı yeni gazetecilik uygulaması olan yurttaş gazeteciliği ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yurttaş gazeteciliği kavramı,Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar,Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu,İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik,Yurttaş gazeteciliğin geleceği,Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi,Ara sınav,Bloglar ve blog gazeteciliği,Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III,Uygulama alıştırmaları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yurttaş gazeteciliği kavramını tanımlar. | 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliğinin basın faaliyetlerindeki yeri ve önemini ifade eder. | 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği kavramının uygulama alanı ve temel ilkelerini açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği ile haberin oluşumundaki yeni etkileri yorumlar. | 10, 16, 5, 9 | A, F, H |
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Alternatif medyayı tanımlar ve demokrasiyle ilişkisini kurar | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Dijital çağın ile beraber yurttaş gazeteciliğinin gelişim sürecini ifade eder | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Bir alternatif olarak yurttaş gazeteciliğinin ana akım medyayı nasıl değiştirdiğini ifade eder | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Gazetecilik alanındaki yeni kavramların altını çizer | 10, 16, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yurttaş gazeteciliği kavramı | |
2 | Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar | |
3 | Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu | |
4 | İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik | |
5 | Yurttaş gazeteciliğin geleceği | |
6 | Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Bloglar ve blog gazeteciliği | |
9 | Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri | |
10 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I | |
11 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II | |
12 | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III | |
13 | Uygulama alıştırmaları | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
-Alankuş, Sevda (derleyen), Gazetecilik ve Habercilik : Habercinin El Kitabı 4, BİA Yayınları, 2008 -Gıllmor, Dan, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004 -Citizen Journalism : Global Perspectives (Global Crises and the Media), edited by Stuart Allan, Einar Thorsen, Peter Lang Publishing, 2009 |
Mebis ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |