Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I | KTP2140980 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Bediha GÜNGÖR, Öğr.Gör. Esra SÖNMEZ İŞLEK, Öğr.Gör. Aslıhan YILMAZ, Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI, Öğr.Gör. Emre İŞLEK, Dr.Öğr.Üye. Zafer SAĞDIÇ, Öğr.Gör.Dr. Fadime YALÇINKAYA ÇALIŞKAN, Öğr.Gör.Dr. Mahmut Çağdaş DURMAZOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör.Özcan Ernur Aktaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı, Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencilerinin kendi disiplinleri ile ilgili yaklaşımlarıyla tasarım odaklı düşünme metodolojisini kullanarak problem tanımlayıp çözebilme becerilerini geliştirmeleridir. Verilen konu başlıkları altında öğrencilerin ortaklaşa araştırma ve tasarım yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmiştir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler, Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları, Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik,Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması,1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş),Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı),Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model),Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir konuda araştırma yaparak bir problem tanımı yapar ve rapor şeklinde sunar. | 18, 19, 5 | F |
2. Tasarım odaklı düşünce sistemini tanımlar. | 18, 19, 5 | F |
3. İnterdisipliner projelerde çalışma sistemini organize eder. | 18, 19, 5 | F |
4. Farklı tasarım disiplinlerinin kendine özgü çalışma metodlarını karşılaştırır. | 18, 19, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler, Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları | |
2 | Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik | |
3 | Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu | |
4 | Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu | |
5 | Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu | |
6 | Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması | |
7 | 1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş) | |
8 | Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı) | |
9 | Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi | |
10 | Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi | |
11 | 2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model) | |
12 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu | |
13 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu | |
14 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
* https://www.globalgoals.org/ * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/307113 * https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/covid19-rapor.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342421034_Spektrum_01_Pandemide_Kentsel_Sistem_Yasama_Calisma_ve_Sosyallesme_Mekanlarinda_Yeni_Standartlara_Dogru * https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/32_pandemi.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342412340_Pandemi_surecinin_evrensel_tasarim_ilkelerine_etkileri * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/650468 * http://mts.sosyalarastirmalar.com/Makaleler/856470ef-5ac8-48d6-92da-c46314e299b8.pdf *http://suyonetimi.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/88/2019/10/%C4%B0klim%C4%B0N-Projesi-E%C4%9Fitim-Serisi-Mod%C3%BCl-8.pdf *https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/04/Cevre_ve_DogalKaynaklarinSurdurulebilirYonetimiCalismaGrubuRaporu.pdf *https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/287214 * http://www.ifrc.org/Global/Publications/Health/First-Aid-2016-Guidelines_EN.pdf * http://www.redcross.org/prepare/location/home-family/get-kit/anatomy * C-Thru: http://www.omerh.com/c-thru#2 * http://www.mimarlarodasiankara.org/dosya/dosya38.pdf * http://studiolab.ide.tudelft.nl/studiolab/firstaidtoolkit/2016/07/14/results-visualized/ *https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/file/03/7.pdf *http://dep.manas.edu.kg/img/files/11/Adiguzel%20Yusuf%20G%C3%B6%C3%A7%20Sosyolojisi%202016.pdf * http://bettershelter.org |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I | KTP2140980 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Bediha GÜNGÖR, Öğr.Gör. Esra SÖNMEZ İŞLEK, Öğr.Gör. Aslıhan YILMAZ, Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI, Öğr.Gör. Emre İŞLEK, Dr.Öğr.Üye. Zafer SAĞDIÇ, Öğr.Gör.Dr. Fadime YALÇINKAYA ÇALIŞKAN, Öğr.Gör.Dr. Mahmut Çağdaş DURMAZOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör.Özcan Ernur Aktaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı, Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencilerinin kendi disiplinleri ile ilgili yaklaşımlarıyla tasarım odaklı düşünme metodolojisini kullanarak problem tanımlayıp çözebilme becerilerini geliştirmeleridir. Verilen konu başlıkları altında öğrencilerin ortaklaşa araştırma ve tasarım yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmiştir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler, Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları, Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik,Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması,1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş),Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı),Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model),Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir konuda araştırma yaparak bir problem tanımı yapar ve rapor şeklinde sunar. | 18, 19, 5 | F |
2. Tasarım odaklı düşünce sistemini tanımlar. | 18, 19, 5 | F |
3. İnterdisipliner projelerde çalışma sistemini organize eder. | 18, 19, 5 | F |
4. Farklı tasarım disiplinlerinin kendine özgü çalışma metodlarını karşılaştırır. | 18, 19, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler, Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları | |
2 | Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik | |
3 | Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu | |
4 | Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu | |
5 | Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu | |
6 | Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması | |
7 | 1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş) | |
8 | Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı) | |
9 | Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi | |
10 | Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi | |
11 | 2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model) | |
12 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu | |
13 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu | |
14 | Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
* https://www.globalgoals.org/ * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/307113 * https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/covid19-rapor.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342421034_Spektrum_01_Pandemide_Kentsel_Sistem_Yasama_Calisma_ve_Sosyallesme_Mekanlarinda_Yeni_Standartlara_Dogru * https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/32_pandemi.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342412340_Pandemi_surecinin_evrensel_tasarim_ilkelerine_etkileri * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/650468 * http://mts.sosyalarastirmalar.com/Makaleler/856470ef-5ac8-48d6-92da-c46314e299b8.pdf *http://suyonetimi.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/88/2019/10/%C4%B0klim%C4%B0N-Projesi-E%C4%9Fitim-Serisi-Mod%C3%BCl-8.pdf *https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/04/Cevre_ve_DogalKaynaklarinSurdurulebilirYonetimiCalismaGrubuRaporu.pdf *https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/287214 * http://www.ifrc.org/Global/Publications/Health/First-Aid-2016-Guidelines_EN.pdf * http://www.redcross.org/prepare/location/home-family/get-kit/anatomy * C-Thru: http://www.omerh.com/c-thru#2 * http://www.mimarlarodasiankara.org/dosya/dosya38.pdf * http://studiolab.ide.tudelft.nl/studiolab/firstaidtoolkit/2016/07/14/results-visualized/ *https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/file/03/7.pdf *http://dep.manas.edu.kg/img/files/11/Adiguzel%20Yusuf%20G%C3%B6%C3%A7%20Sosyolojisi%202016.pdf * http://bettershelter.org |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |