Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTKİSEL TASARIM | KTP3211421 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitkilerin kent ve peyzaj tasarımında kullanım potansiyelleri ele alınarak, mekansal düzenlemelerde bitkisel elemanların en verimli şekilde kullanımı konusunda öğrenciye bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir tasarım aracı olarak bitki materyali ve tasarımcının /peyzaj mimarının bitkilere bakış açısı. ,Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerin fiziksel özellikleri- Ödev konularının verilmesi ,Bitkilerin görsel ve işlevsel potansiyelleri-Bitkisel tasarımın bileşenleri ,Bitkisel tasarım projesinin temel ilkeleri - Bitkilerin grafik ifadesi ,Bitki standartları ve tür listeleri / bitkisel tasarımla ilgili çeşitli dünya örnekleri- Proje konularının verilmesi ,UYGULAMA GEZİSİ - Proje konularının tartışılması ,Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Bitkisel proje örnekleri üzerinden tartışmalar,Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo /sunuşlar - UYGULAMA – Teknik Gezi - Fidanlık Ziyareti ,Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Bir bitkisel tasarım projesini plan, kesit, görünüş , fenoloji diyagramları gibi araçlarla çizer ve görselleştirir. | 2 | F |
6.Uygulanmış bir bitkisel tasarım projesini analiz eder ve eleştirir. | 12, 13 | E |
1. Farklı ölçeklerdeki peyzaj tasarımlarında bitkilerle yapılabilecek düzenleme alternatifleri üretir. | 2 | F |
2. Farklı ekolojik ve coğrafi özelliklere sahip alanlar için bitkisel tasarım alternatifleri geliştirir. | 2 | F |
4. Bitkileri, tasarım ilkeleri ve prensiplerini kullanarak bir araya getirir. | 6, 9 | A |
5. Bitkisel tasarım projesi için metraj çıkartarak , standart tablosu ve fiyatlandırma yapar. | 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir tasarım aracı olarak bitki materyali ve tasarımcının /peyzaj mimarının bitkilere bakış açısı. | |
2 | Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerin fiziksel özellikleri- Ödev konularının verilmesi | |
3 | Bitkilerin görsel ve işlevsel potansiyelleri-Bitkisel tasarımın bileşenleri | |
4 | Bitkisel tasarım projesinin temel ilkeleri - Bitkilerin grafik ifadesi | |
5 | Bitki standartları ve tür listeleri / bitkisel tasarımla ilgili çeşitli dünya örnekleri- Proje konularının verilmesi | |
6 | UYGULAMA GEZİSİ - Proje konularının tartışılması | |
7 | Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
8 | Bitkisel proje örnekleri üzerinden tartışmalar | |
9 | Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
10 | Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
11 | Proje / studyo /sunuşlar - UYGULAMA – Teknik Gezi - Fidanlık Ziyareti | |
12 | Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
13 | Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
14 | Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri |
Kaynak |
AUSTIN, R.L., Designing with plants, Newyork, Van Nostrand Reinhold Company, 1982. AUSTIN, Richard L., Elements of planting design, Wiley; (October 23, 2001). CARPENTER, P.L.; WALKER, T.D., Plants in the Landscapes, USA, Waveland Press, 1998. HOOPER, L; Landscape Architectural Graphic Standards (Ramsey/Sleeper Architectural Graphic Standards Series) , Wiley; Pap/Onl St edition (September 28, 2007). POWELL, Anne-Marie; Urban gardens : plans and planting designs , Cassell Illustrated, 2005. ROBINSON, N., The Planting Design Handbook, Gower Publications, 1994. THOMPSON, William; Sustainable Landscape Construction: A Guide to Green Building Outdoors, Island Press; (November 13, 2007). YILDIZCI, A.C., Bitkisel Tasarım, İstanbul, Atlas ofset, 1988. Ulusal ve Uluslar arası çeşitli fidanlıkların bitki satış katalogları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTKİSEL TASARIM | KTP3211421 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitkilerin kent ve peyzaj tasarımında kullanım potansiyelleri ele alınarak, mekansal düzenlemelerde bitkisel elemanların en verimli şekilde kullanımı konusunda öğrenciye bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir tasarım aracı olarak bitki materyali ve tasarımcının /peyzaj mimarının bitkilere bakış açısı. ,Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerin fiziksel özellikleri- Ödev konularının verilmesi ,Bitkilerin görsel ve işlevsel potansiyelleri-Bitkisel tasarımın bileşenleri ,Bitkisel tasarım projesinin temel ilkeleri - Bitkilerin grafik ifadesi ,Bitki standartları ve tür listeleri / bitkisel tasarımla ilgili çeşitli dünya örnekleri- Proje konularının verilmesi ,UYGULAMA GEZİSİ - Proje konularının tartışılması ,Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Bitkisel proje örnekleri üzerinden tartışmalar,Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo /sunuşlar - UYGULAMA – Teknik Gezi - Fidanlık Ziyareti ,Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ,Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Bir bitkisel tasarım projesini plan, kesit, görünüş , fenoloji diyagramları gibi araçlarla çizer ve görselleştirir. | 2 | F |
6.Uygulanmış bir bitkisel tasarım projesini analiz eder ve eleştirir. | 12, 13 | E |
1. Farklı ölçeklerdeki peyzaj tasarımlarında bitkilerle yapılabilecek düzenleme alternatifleri üretir. | 2 | F |
2. Farklı ekolojik ve coğrafi özelliklere sahip alanlar için bitkisel tasarım alternatifleri geliştirir. | 2 | F |
4. Bitkileri, tasarım ilkeleri ve prensiplerini kullanarak bir araya getirir. | 6, 9 | A |
5. Bitkisel tasarım projesi için metraj çıkartarak , standart tablosu ve fiyatlandırma yapar. | 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir tasarım aracı olarak bitki materyali ve tasarımcının /peyzaj mimarının bitkilere bakış açısı. | |
2 | Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerin fiziksel özellikleri- Ödev konularının verilmesi | |
3 | Bitkilerin görsel ve işlevsel potansiyelleri-Bitkisel tasarımın bileşenleri | |
4 | Bitkisel tasarım projesinin temel ilkeleri - Bitkilerin grafik ifadesi | |
5 | Bitki standartları ve tür listeleri / bitkisel tasarımla ilgili çeşitli dünya örnekleri- Proje konularının verilmesi | |
6 | UYGULAMA GEZİSİ - Proje konularının tartışılması | |
7 | Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
8 | Bitkisel proje örnekleri üzerinden tartışmalar | |
9 | Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
10 | Proje / studyo /sunuşlar-Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
11 | Proje / studyo /sunuşlar - UYGULAMA – Teknik Gezi - Fidanlık Ziyareti | |
12 | Proje / studyo /sunuşlar- Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
13 | Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri | |
14 | Proje / studyo - Farklı konseptlerde bitkilendirme tasarımı teknikleri |
Kaynak |
AUSTIN, R.L., Designing with plants, Newyork, Van Nostrand Reinhold Company, 1982. AUSTIN, Richard L., Elements of planting design, Wiley; (October 23, 2001). CARPENTER, P.L.; WALKER, T.D., Plants in the Landscapes, USA, Waveland Press, 1998. HOOPER, L; Landscape Architectural Graphic Standards (Ramsey/Sleeper Architectural Graphic Standards Series) , Wiley; Pap/Onl St edition (September 28, 2007). POWELL, Anne-Marie; Urban gardens : plans and planting designs , Cassell Illustrated, 2005. ROBINSON, N., The Planting Design Handbook, Gower Publications, 1994. THOMPSON, William; Sustainable Landscape Construction: A Guide to Green Building Outdoors, Island Press; (November 13, 2007). YILDIZCI, A.C., Bitkisel Tasarım, İstanbul, Atlas ofset, 1988. Ulusal ve Uluslar arası çeşitli fidanlıkların bitki satış katalogları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |