Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL ÇEVRE TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özgün ARIN |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Ezgi KOCAZEYBEK |
Dersin Amacı | Peyzaj Mimarlığı tarihi, kent tarihi ve bahçe kültürü ve sanatı ile ilgili temel kavramları ve bilgileri vermek, tarihsel süreç içerisinde yerleşimlerin ve kentlerin oluşumu ile peyzajın ilişkilenme sistemini öğretmek, peyzaj mimarlığı, mimarlık ile kent planlama ve tasarımının tarih boyunca geçirmiş olduğu etkileşimleri ve bu etkileşimin ürünlerini çok disiplinli bir bakış açısı ile göstermek ve kavratmak dersin temel amaçlarını oluşturur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Bahçe Kültürü ve Felsefesine Dair Yaklaşımlar,Antik Yunan Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri,Antik Roma Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri,Avrupa’da Ortaçağ Kentleri ve Bahçeleri,Aydınlanma Çağı: Rönesans Kentleri ve Bahçeleri,Aydınlanma Çağı: Rönesans kentleri ve mimarlık kuramcıları,Barok Dönemi Kentleri ve Bahçeleri,Endüstri Devrimi Sonrası Kentler ve Peyzajın Değişimi,Romantizm ve Naturalist İngiliz Peyzajı: Bahçe Sanatından Peyzaj Mimarlığına Geçiş,Arts & Crafts Akımı ve Bahçeler,Art Nouveau Akımı ve Bahçeler,Modernizm akımının kent ve mimarlığa etkileri,Modernizm akımının peyzaj tasarımına etkileri ve modern bahçe tasarımının öncüleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Tarih öncesi devirden başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede bahçe kültürü ve peyzaj tasarımına ilişkin dönemsel farklılıkları örnekleri ile açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1. Tarih boyunca peyzaj mimarlığı ve kentlerin oluşum süreci ile bu süreçteki akım ve kavramları tanımlar. | 16, 9 | A |
3. Tarih öncesi devirden başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede yerleşme kültürü ve kentsel tasarımdaki gelişmeleri ve dönemsel farklılıkları örnekleri ile açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Yerleşimler ve kentlerin oluşum süreçleri bakımından ortaya çıkan değişkenleri, ilişkileri ve etkileşimleri tarihsel bir süreklilik içerisinde ve batı kültürü çerçevesinde açıklar. | 13, 9 | A, E |
5. Farklı coğrafya ve kültürlerdeki sanatsal akımların, ekonomi ve teknolojik gelişmelerin kent ve bahçe kültürüne etkilerini tanır ve açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması | |
2 | Bahçe Kültürü ve Felsefesine Dair Yaklaşımlar | |
3 | Antik Yunan Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri | |
4 | Antik Roma Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri | |
5 | Avrupa’da Ortaçağ Kentleri ve Bahçeleri | |
6 | Aydınlanma Çağı: Rönesans Kentleri ve Bahçeleri | |
7 | Aydınlanma Çağı: Rönesans kentleri ve mimarlık kuramcıları | |
8 | Barok Dönemi Kentleri ve Bahçeleri | |
9 | Endüstri Devrimi Sonrası Kentler ve Peyzajın Değişimi | |
10 | Romantizm ve Naturalist İngiliz Peyzajı: Bahçe Sanatından Peyzaj Mimarlığına Geçiş | |
11 | Arts & Crafts Akımı ve Bahçeler | |
12 | Art Nouveau Akımı ve Bahçeler | |
13 | Modernizm akımının kent ve mimarlığa etkileri | |
14 | Modernizm akımının peyzaj tasarımına etkileri ve modern bahçe tasarımının öncüleri |
Kaynak |
1. Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson 2. Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York. 3. Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson. 4. Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York. 5. Atasoy, N., 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım. 6. Carver, N. F., 1993. Form and Space in Japanese Architecture and Gardens, Documan Pr. Ltd, Tokyo : Shokokusha. 7. Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(66/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL ÇEVRE TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özgün ARIN |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Ezgi KOCAZEYBEK |
Dersin Amacı | Peyzaj Mimarlığı tarihi, kent tarihi ve bahçe kültürü ve sanatı ile ilgili temel kavramları ve bilgileri vermek, tarihsel süreç içerisinde yerleşimlerin ve kentlerin oluşumu ile peyzajın ilişkilenme sistemini öğretmek, peyzaj mimarlığı, mimarlık ile kent planlama ve tasarımının tarih boyunca geçirmiş olduğu etkileşimleri ve bu etkileşimin ürünlerini çok disiplinli bir bakış açısı ile göstermek ve kavratmak dersin temel amaçlarını oluşturur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Bahçe Kültürü ve Felsefesine Dair Yaklaşımlar,Antik Yunan Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri,Antik Roma Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri,Avrupa’da Ortaçağ Kentleri ve Bahçeleri,Aydınlanma Çağı: Rönesans Kentleri ve Bahçeleri,Aydınlanma Çağı: Rönesans kentleri ve mimarlık kuramcıları,Barok Dönemi Kentleri ve Bahçeleri,Endüstri Devrimi Sonrası Kentler ve Peyzajın Değişimi,Romantizm ve Naturalist İngiliz Peyzajı: Bahçe Sanatından Peyzaj Mimarlığına Geçiş,Arts & Crafts Akımı ve Bahçeler,Art Nouveau Akımı ve Bahçeler,Modernizm akımının kent ve mimarlığa etkileri,Modernizm akımının peyzaj tasarımına etkileri ve modern bahçe tasarımının öncüleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Tarih öncesi devirden başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede bahçe kültürü ve peyzaj tasarımına ilişkin dönemsel farklılıkları örnekleri ile açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1. Tarih boyunca peyzaj mimarlığı ve kentlerin oluşum süreci ile bu süreçteki akım ve kavramları tanımlar. | 16, 9 | A |
3. Tarih öncesi devirden başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede yerleşme kültürü ve kentsel tasarımdaki gelişmeleri ve dönemsel farklılıkları örnekleri ile açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Yerleşimler ve kentlerin oluşum süreçleri bakımından ortaya çıkan değişkenleri, ilişkileri ve etkileşimleri tarihsel bir süreklilik içerisinde ve batı kültürü çerçevesinde açıklar. | 13, 9 | A, E |
5. Farklı coğrafya ve kültürlerdeki sanatsal akımların, ekonomi ve teknolojik gelişmelerin kent ve bahçe kültürüne etkilerini tanır ve açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması | |
2 | Bahçe Kültürü ve Felsefesine Dair Yaklaşımlar | |
3 | Antik Yunan Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri | |
4 | Antik Roma Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeleri | |
5 | Avrupa’da Ortaçağ Kentleri ve Bahçeleri | |
6 | Aydınlanma Çağı: Rönesans Kentleri ve Bahçeleri | |
7 | Aydınlanma Çağı: Rönesans kentleri ve mimarlık kuramcıları | |
8 | Barok Dönemi Kentleri ve Bahçeleri | |
9 | Endüstri Devrimi Sonrası Kentler ve Peyzajın Değişimi | |
10 | Romantizm ve Naturalist İngiliz Peyzajı: Bahçe Sanatından Peyzaj Mimarlığına Geçiş | |
11 | Arts & Crafts Akımı ve Bahçeler | |
12 | Art Nouveau Akımı ve Bahçeler | |
13 | Modernizm akımının kent ve mimarlığa etkileri | |
14 | Modernizm akımının peyzaj tasarımına etkileri ve modern bahçe tasarımının öncüleri |
Kaynak |
1. Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson 2. Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York. 3. Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson. 4. Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York. 5. Atasoy, N., 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım. 6. Carver, N. F., 1993. Form and Space in Japanese Architecture and Gardens, Documan Pr. Ltd, Tokyo : Shokokusha. 7. Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |