Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIM STÜDYOSU V | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kentsel yeşil sistem bütünlüğü oluşturan yeşil alanların, yeşil altyapı niteliği taşıyan kent içi ve çeperindeki doğal alanların; yapısal, doğal ve sosyo-ekonomik tüm dinamikleri ile değerlendirilmesi, koruma-kullanma ilkelerine göre peyzaj ve kentsel tasarım stratejilerinin oluşturularak, yere özgü bileşenlerin potansiyelleri doğrultusunda planlanması ve önerilen çözümlerin projelendirilerek detaylandırılması becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kent-kır arakesitinde yer alan doğal mekanların planlama ilkelerinin açıklanması, proje alanının verilmesi ve yerinde tespitlerin yapılması,Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar),Proje alanının çevresindeki kentsel örüntüyü oluşturan özelliklerin irdelenmesi; doğal sistemler, ulaşım ve sirkülasyon sistemleri, sosyal ve kültürel verilerin analizi ve grafik olarak ifadesi,Proje alanındaki doğal bileşenlerin (iklim etkisi, hidroloji, topoğrafya, toprak, mevcut vejetasyon ) belirlenmesi ve projenin ekolojik kurgusunun tasarlanması,Proje alanındaki yapısal ve işlevsel gerekliliklerin tespiti, tüm verilerin sentezlenmesi, konsept ve tasarım ilkelerinin belirlenmesi,1. Jüri- Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirilmelerin sunulması,Proje alanının tanımlanan yakın çevre değerlerine bağlı olarak, açık ortak kullanım alanlarının, yeşil sistem ve kurgusunun tasarımı.,Senaryo ve proje fikrinin ilgili ölçeklerde plan, kesit, 3D ifadeler ve yazılı ve görsel ifade araçları ile hazırlanması çalışmaları ,1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi,2.Jüri: Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirmelerin sunulması.,1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi,Yapısal ve bitkisel tasarım detaylarının çizilmesi, ,Mevcut ve öneri plantasyon planının hazırlanması,Projede kullanılacak kent mobilyaları ve sistem detaylarının çizilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Problem olarak verilen proje alanının doğal potansiyelleri, kentsel ölçek içerisindeki yeri , kentsel ilişkiler, doğal ve kültürel çevre analiz çalışmaları ile mevcut durum tespiti çalışmalarını yapar. | 12, 14, 2, 3, 9 | E, F, H |
2. Kentsel ve çevresel analizler çerçevesinde elde ettiği verileri sentezleyerek kentsel ölçekteki bir doğa koruma alanı özelinde yorumlar. | 14, 19, 23 | E, F |
3. Sentezden yola çıkarak, koruma kullanma ilkelerini, planlama ve tasarım stratejilerini ortaya koyar, bunları fikir projesi ekseninde bütünleştirir. | 14, 2, 9 | E, H |
4. Uygulama projesi ölçeğinde çalışarak (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit) 3 boyutlu gösterim teknikleri ile tasarımını ifade eder. | 13, 18, 2 | F |
5. Potansiyel doğa koruma alanlarında çevresel potansiyellerin güncel koşullara uygun yeni senaryoların geliştirilmesi ve kentsel peyzajın planlanması ve tasarlanması gibi çalışmalarda görev alabilir. | 14, 2, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent-kır arakesitinde yer alan doğal mekanların planlama ilkelerinin açıklanması, proje alanının verilmesi ve yerinde tespitlerin yapılması | |
2 | Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar) | |
3 | Proje alanının çevresindeki kentsel örüntüyü oluşturan özelliklerin irdelenmesi; doğal sistemler, ulaşım ve sirkülasyon sistemleri, sosyal ve kültürel verilerin analizi ve grafik olarak ifadesi | |
4 | Proje alanındaki doğal bileşenlerin (iklim etkisi, hidroloji, topoğrafya, toprak, mevcut vejetasyon ) belirlenmesi ve projenin ekolojik kurgusunun tasarlanması | |
5 | Proje alanındaki yapısal ve işlevsel gerekliliklerin tespiti, tüm verilerin sentezlenmesi, konsept ve tasarım ilkelerinin belirlenmesi | |
6 | 1. Jüri- Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirilmelerin sunulması | |
7 | Proje alanının tanımlanan yakın çevre değerlerine bağlı olarak, açık ortak kullanım alanlarının, yeşil sistem ve kurgusunun tasarımı. | |
8 | Senaryo ve proje fikrinin ilgili ölçeklerde plan, kesit, 3D ifadeler ve yazılı ve görsel ifade araçları ile hazırlanması çalışmaları | |
9 | 1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi | |
10 | 2.Jüri: Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirmelerin sunulması. | |
11 | 1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi | |
12 | Yapısal ve bitkisel tasarım detaylarının çizilmesi, | |
13 | Mevcut ve öneri plantasyon planının hazırlanması | |
14 | Projede kullanılacak kent mobilyaları ve sistem detaylarının çizilmesi |
Kaynak |
1-LW : landscape architecture environment design / general editor: Sunyoung Chung 2012 (3cilt, Kütüphanede var) 2- Urban design : green dimensions/ Cliff Moughtin ; yazar: Peter Shirley. By: Moughtin, Cliff. New York, NY : Architectural Press : Routledge, 2005. xi, 254 sayfa : fotoğraf, plan, şekil, grafik ; 22 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu 3-Theme : landscape + architecture/ yayınlayan: Kwang-young Jeong ; editör: Cho-rung Bae, Mi-ji Lee, Hye-lan Shim. Seoul, Korea : Archiworld Co., [yayın tarihi yok]. ciltli <1-4> : fotoğraf, şekil, plan ; 31 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu 4- Time-saver standards for landscape architecture : design and construction data/ co-editor: Charles W. Harris, Nicholas T. Dines ; assistant editor: Kyle D. Brown. (1998) 5- People places : design guidelines for urban open space/ edited by: Clare Cooper Marcus, Carolyn Francis ; drawings by: Su Sin Tang, Yun Flora Yeh ; designer: Tom Scheuerman. New York : John Wiley & Sons, Inc., 1998. xiii, 367 sayfa : fotoğraf, resim, plan, şekil ; 28 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu Ayrıca dersin öğretim üyesi taraından ders notları paylaşılmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 5 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 251 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(251/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIM STÜDYOSU V | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kentsel yeşil sistem bütünlüğü oluşturan yeşil alanların, yeşil altyapı niteliği taşıyan kent içi ve çeperindeki doğal alanların; yapısal, doğal ve sosyo-ekonomik tüm dinamikleri ile değerlendirilmesi, koruma-kullanma ilkelerine göre peyzaj ve kentsel tasarım stratejilerinin oluşturularak, yere özgü bileşenlerin potansiyelleri doğrultusunda planlanması ve önerilen çözümlerin projelendirilerek detaylandırılması becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kent-kır arakesitinde yer alan doğal mekanların planlama ilkelerinin açıklanması, proje alanının verilmesi ve yerinde tespitlerin yapılması,Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar),Proje alanının çevresindeki kentsel örüntüyü oluşturan özelliklerin irdelenmesi; doğal sistemler, ulaşım ve sirkülasyon sistemleri, sosyal ve kültürel verilerin analizi ve grafik olarak ifadesi,Proje alanındaki doğal bileşenlerin (iklim etkisi, hidroloji, topoğrafya, toprak, mevcut vejetasyon ) belirlenmesi ve projenin ekolojik kurgusunun tasarlanması,Proje alanındaki yapısal ve işlevsel gerekliliklerin tespiti, tüm verilerin sentezlenmesi, konsept ve tasarım ilkelerinin belirlenmesi,1. Jüri- Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirilmelerin sunulması,Proje alanının tanımlanan yakın çevre değerlerine bağlı olarak, açık ortak kullanım alanlarının, yeşil sistem ve kurgusunun tasarımı.,Senaryo ve proje fikrinin ilgili ölçeklerde plan, kesit, 3D ifadeler ve yazılı ve görsel ifade araçları ile hazırlanması çalışmaları ,1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi,2.Jüri: Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirmelerin sunulması.,1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi,Yapısal ve bitkisel tasarım detaylarının çizilmesi, ,Mevcut ve öneri plantasyon planının hazırlanması,Projede kullanılacak kent mobilyaları ve sistem detaylarının çizilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Problem olarak verilen proje alanının doğal potansiyelleri, kentsel ölçek içerisindeki yeri , kentsel ilişkiler, doğal ve kültürel çevre analiz çalışmaları ile mevcut durum tespiti çalışmalarını yapar. | 12, 14, 2, 3, 9 | E, F, H |
2. Kentsel ve çevresel analizler çerçevesinde elde ettiği verileri sentezleyerek kentsel ölçekteki bir doğa koruma alanı özelinde yorumlar. | 14, 19, 23 | E, F |
3. Sentezden yola çıkarak, koruma kullanma ilkelerini, planlama ve tasarım stratejilerini ortaya koyar, bunları fikir projesi ekseninde bütünleştirir. | 14, 2, 9 | E, H |
4. Uygulama projesi ölçeğinde çalışarak (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit) 3 boyutlu gösterim teknikleri ile tasarımını ifade eder. | 13, 18, 2 | F |
5. Potansiyel doğa koruma alanlarında çevresel potansiyellerin güncel koşullara uygun yeni senaryoların geliştirilmesi ve kentsel peyzajın planlanması ve tasarlanması gibi çalışmalarda görev alabilir. | 14, 2, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent-kır arakesitinde yer alan doğal mekanların planlama ilkelerinin açıklanması, proje alanının verilmesi ve yerinde tespitlerin yapılması | |
2 | Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar) | |
3 | Proje alanının çevresindeki kentsel örüntüyü oluşturan özelliklerin irdelenmesi; doğal sistemler, ulaşım ve sirkülasyon sistemleri, sosyal ve kültürel verilerin analizi ve grafik olarak ifadesi | |
4 | Proje alanındaki doğal bileşenlerin (iklim etkisi, hidroloji, topoğrafya, toprak, mevcut vejetasyon ) belirlenmesi ve projenin ekolojik kurgusunun tasarlanması | |
5 | Proje alanındaki yapısal ve işlevsel gerekliliklerin tespiti, tüm verilerin sentezlenmesi, konsept ve tasarım ilkelerinin belirlenmesi | |
6 | 1. Jüri- Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirilmelerin sunulması | |
7 | Proje alanının tanımlanan yakın çevre değerlerine bağlı olarak, açık ortak kullanım alanlarının, yeşil sistem ve kurgusunun tasarımı. | |
8 | Senaryo ve proje fikrinin ilgili ölçeklerde plan, kesit, 3D ifadeler ve yazılı ve görsel ifade araçları ile hazırlanması çalışmaları | |
9 | 1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi | |
10 | 2.Jüri: Görsel, grafik ve maket yardımıyla anlatım ve değerlendirmelerin sunulması. | |
11 | 1/500 ve 1/200 ölçekli detay planların çizilmesi | |
12 | Yapısal ve bitkisel tasarım detaylarının çizilmesi, | |
13 | Mevcut ve öneri plantasyon planının hazırlanması | |
14 | Projede kullanılacak kent mobilyaları ve sistem detaylarının çizilmesi |
Kaynak |
1-LW : landscape architecture environment design / general editor: Sunyoung Chung 2012 (3cilt, Kütüphanede var) 2- Urban design : green dimensions/ Cliff Moughtin ; yazar: Peter Shirley. By: Moughtin, Cliff. New York, NY : Architectural Press : Routledge, 2005. xi, 254 sayfa : fotoğraf, plan, şekil, grafik ; 22 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu 3-Theme : landscape + architecture/ yayınlayan: Kwang-young Jeong ; editör: Cho-rung Bae, Mi-ji Lee, Hye-lan Shim. Seoul, Korea : Archiworld Co., [yayın tarihi yok]. ciltli <1-4> : fotoğraf, şekil, plan ; 31 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu 4- Time-saver standards for landscape architecture : design and construction data/ co-editor: Charles W. Harris, Nicholas T. Dines ; assistant editor: Kyle D. Brown. (1998) 5- People places : design guidelines for urban open space/ edited by: Clare Cooper Marcus, Carolyn Francis ; drawings by: Su Sin Tang, Yun Flora Yeh ; designer: Tom Scheuerman. New York : John Wiley & Sons, Inc., 1998. xiii, 367 sayfa : fotoğraf, resim, plan, şekil ; 28 cm. Language: English, Veritabanı: İstanbul Medipol Üniversitesi Kütüphane Kataloğu Ayrıca dersin öğretim üyesi taraından ders notları paylaşılmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |