Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHOTOSHOP | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Oytun KAL |
Dersin Yardımcıları | Photoshop programı, bilgisayar, projeksiyon |
Dersin Amacı | Temel tasarım prensiplerinin, kompozisyon, renk uyumu v.b. konuların hatırlatılması Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi, Mimarlık ve İç Mimarlık öğrencilerin branşlarına yönelik uygulamalarla öğrenilenlerin pekiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi ,Photoshop programı ara yüzünü tanıma Layer (katman) sistemini tanıma Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç ,Resim rotuşlama çalışmalarına devam Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme Farklı seçme araçlarını tanıma ,Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.) Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma Clipping mask (kırpma maskesi) ,Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme ,Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme ,Camera Raw ile ham fotoğraf işleme Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma ,Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.),Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi ,Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi,Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi ,Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma Çıktı alma ,Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar,Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi. | 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi | |
2 | Photoshop programı ara yüzünü tanıma Layer (katman) sistemini tanıma Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç | |
3 | Resim rotuşlama çalışmalarına devam Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme Farklı seçme araçlarını tanıma | |
4 | Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.) Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma Clipping mask (kırpma maskesi) | |
5 | Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme | |
6 | Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme | |
7 | Camera Raw ile ham fotoğraf işleme Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma | |
8 | Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.) | |
9 | Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi | |
10 | Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi | |
11 | Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi | |
12 | Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma Çıktı alma | |
13 | Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar | |
14 | Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı |
Kaynak |
Adobe resmi internet sitesi örnek egzersiz dosyaları İnternet üzerindeki online derslerin egzersiz dosyaları Gürkan, O. (2017). Adobe Photoshop CC 2017. İstanbul: Nirvana Yayınları. |
Eğitmenin kendi hazırladığı egzersiz dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHOTOSHOP | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Oytun KAL |
Dersin Yardımcıları | Photoshop programı, bilgisayar, projeksiyon |
Dersin Amacı | Temel tasarım prensiplerinin, kompozisyon, renk uyumu v.b. konuların hatırlatılması Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi, Mimarlık ve İç Mimarlık öğrencilerin branşlarına yönelik uygulamalarla öğrenilenlerin pekiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi ,Photoshop programı ara yüzünü tanıma Layer (katman) sistemini tanıma Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç ,Resim rotuşlama çalışmalarına devam Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme Farklı seçme araçlarını tanıma ,Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.) Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma Clipping mask (kırpma maskesi) ,Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme ,Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme ,Camera Raw ile ham fotoğraf işleme Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma ,Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.),Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi ,Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi,Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi ,Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma Çıktı alma ,Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar,Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi. | 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi | |
2 | Photoshop programı ara yüzünü tanıma Layer (katman) sistemini tanıma Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç | |
3 | Resim rotuşlama çalışmalarına devam Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme Farklı seçme araçlarını tanıma | |
4 | Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.) Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma Clipping mask (kırpma maskesi) | |
5 | Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme | |
6 | Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme | |
7 | Camera Raw ile ham fotoğraf işleme Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma | |
8 | Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.) | |
9 | Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi | |
10 | Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi | |
11 | Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi | |
12 | Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma Çıktı alma | |
13 | Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar | |
14 | Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı |
Kaynak |
Adobe resmi internet sitesi örnek egzersiz dosyaları İnternet üzerindeki online derslerin egzersiz dosyaları Gürkan, O. (2017). Adobe Photoshop CC 2017. İstanbul: Nirvana Yayınları. |
Eğitmenin kendi hazırladığı egzersiz dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |