Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM YÖNETİMİEUT3215326Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım yönetimi nedir?.,İnovasyon nedir? İnovasyon çeşitleri.,Ürün tasarımı ve geliştirme sürecinin doğası .,Tasarım işlevinin organizasyonu.,Tasarım için insan kaynakları: Firma içinde ve dışında tasarım.,Tasarım tahrikli inovasyon ve Tasarım aracılığı ile farklılaşma.,Tasarım aracılığı ile koordinasyon.,Tasarım aracılığı ile dönüşüm.,Tasarım yönetiminin düzeyleri.,Operasyonel tasarım yönetimi.,İşlevsel Tasarım Yönetimi.,Stratejik Tasarım Yönetim.,Tasarım ve markalaşma.,Tasarımın denetlenmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar.10, 18, 19, 9A
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar.10, 19, 9A
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir.9A
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar.18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım yönetimi nedir?.
2İnovasyon nedir? İnovasyon çeşitleri.
3Ürün tasarımı ve geliştirme sürecinin doğası .
4Tasarım işlevinin organizasyonu.
5Tasarım için insan kaynakları: Firma içinde ve dışında tasarım.
6Tasarım tahrikli inovasyon ve Tasarım aracılığı ile farklılaşma.
7Tasarım aracılığı ile koordinasyon.
8Tasarım aracılığı ile dönüşüm.
9Tasarım yönetiminin düzeyleri.
10Operasyonel tasarım yönetimi.
11İşlevsel Tasarım Yönetimi.
12Stratejik Tasarım Yönetim.
13Tasarım ve markalaşma.
14Tasarımın denetlenmesi.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA, İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri: İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım, Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD - Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 
 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) Strategic Mangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
X
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM YÖNETİMİEUT3215326Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım yönetimi nedir?.,İnovasyon nedir? İnovasyon çeşitleri.,Ürün tasarımı ve geliştirme sürecinin doğası .,Tasarım işlevinin organizasyonu.,Tasarım için insan kaynakları: Firma içinde ve dışında tasarım.,Tasarım tahrikli inovasyon ve Tasarım aracılığı ile farklılaşma.,Tasarım aracılığı ile koordinasyon.,Tasarım aracılığı ile dönüşüm.,Tasarım yönetiminin düzeyleri.,Operasyonel tasarım yönetimi.,İşlevsel Tasarım Yönetimi.,Stratejik Tasarım Yönetim.,Tasarım ve markalaşma.,Tasarımın denetlenmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar.10, 18, 19, 9A
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar.10, 19, 9A
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir.9A
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar.18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım yönetimi nedir?.
2İnovasyon nedir? İnovasyon çeşitleri.
3Ürün tasarımı ve geliştirme sürecinin doğası .
4Tasarım işlevinin organizasyonu.
5Tasarım için insan kaynakları: Firma içinde ve dışında tasarım.
6Tasarım tahrikli inovasyon ve Tasarım aracılığı ile farklılaşma.
7Tasarım aracılığı ile koordinasyon.
8Tasarım aracılığı ile dönüşüm.
9Tasarım yönetiminin düzeyleri.
10Operasyonel tasarım yönetimi.
11İşlevsel Tasarım Yönetimi.
12Stratejik Tasarım Yönetim.
13Tasarım ve markalaşma.
14Tasarımın denetlenmesi.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA, İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri: İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım, Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD - Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 
 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) Strategic Mangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
X
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33