Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM STRATEJİSİ | EUT3115322 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strateji nedir? Temel Kavramlar. ,Stratejik yönetim süreci ve unsurları. ,Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi). ,İşletme analizi (yetenek ve işlevler). ,Temel stratejiler ve alt grupları. ,Kurumsal stratejiler. ,Rekabet stratejileri. ,Bölümsel stratejiler.,Uluslararası stratejiler. ,Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? ,Tasarım ve iş performans ilişkisi ,Tasarımın fiziksel çıktıları. ,Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar. ,Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar. | 10, 19, 9 | A |
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar. | 9 | A |
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir. | 13, 19, 9 | A |
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strateji nedir? Temel Kavramlar. | |
2 | Stratejik yönetim süreci ve unsurları. | |
3 | Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi). | |
4 | İşletme analizi (yetenek ve işlevler). | |
5 | Temel stratejiler ve alt grupları. | |
6 | Kurumsal stratejiler. | |
7 | Rekabet stratejileri. | |
8 | Bölümsel stratejiler. | |
9 | Uluslararası stratejiler. | |
10 | Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? | |
11 | Tasarım ve iş performans ilişkisi | |
12 | Tasarımın fiziksel çıktıları. | |
13 | Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar. | |
14 | Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar. |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA,İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri:İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım,Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD -Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) StrategicMangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | X | |||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | ||||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | ||||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | ||||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | ||||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | ||||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | ||||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM STRATEJİSİ | EUT3115322 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strateji nedir? Temel Kavramlar. ,Stratejik yönetim süreci ve unsurları. ,Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi). ,İşletme analizi (yetenek ve işlevler). ,Temel stratejiler ve alt grupları. ,Kurumsal stratejiler. ,Rekabet stratejileri. ,Bölümsel stratejiler.,Uluslararası stratejiler. ,Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? ,Tasarım ve iş performans ilişkisi ,Tasarımın fiziksel çıktıları. ,Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar. ,Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar. | 10, 19, 9 | A |
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar. | 9 | A |
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir. | 13, 19, 9 | A |
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strateji nedir? Temel Kavramlar. | |
2 | Stratejik yönetim süreci ve unsurları. | |
3 | Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi). | |
4 | İşletme analizi (yetenek ve işlevler). | |
5 | Temel stratejiler ve alt grupları. | |
6 | Kurumsal stratejiler. | |
7 | Rekabet stratejileri. | |
8 | Bölümsel stratejiler. | |
9 | Uluslararası stratejiler. | |
10 | Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? | |
11 | Tasarım ve iş performans ilişkisi | |
12 | Tasarımın fiziksel çıktıları. | |
13 | Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar. | |
14 | Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar. |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA,İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri:İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım,Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD -Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) StrategicMangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | X | |||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | ||||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | ||||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | ||||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | ||||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | ||||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | ||||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |