Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM STRATEJİSİEUT3115322Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Strateji nedir? Temel Kavramlar.
,Stratejik yönetim süreci ve unsurları.
,Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi).
,İşletme analizi (yetenek ve işlevler).
,Temel stratejiler ve alt grupları.
,Kurumsal stratejiler.
,Rekabet stratejileri.
,Bölümsel stratejiler.,Uluslararası stratejiler.
,Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? ,Tasarım ve iş performans ilişkisi
,Tasarımın fiziksel çıktıları.
,Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar.
,Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar.10, 19, 9A
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar.9A
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir.13, 19, 9A
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Strateji nedir? Temel Kavramlar.
2Stratejik yönetim süreci ve unsurları.
3Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi).
4İşletme analizi (yetenek ve işlevler).
5Temel stratejiler ve alt grupları.
6Kurumsal stratejiler.
7Rekabet stratejileri.
8Bölümsel stratejiler.
9Uluslararası stratejiler.
10Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir?
11Tasarım ve iş performans ilişkisi
12Tasarımın fiziksel çıktıları.
13Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar.
14Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA,İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri:İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım,Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD -Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 
 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) StrategicMangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM STRATEJİSİEUT3115322Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hayriye Yasemin SOYLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin tasarımın stratejik açıdan önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Strateji nedir? Temel Kavramlar.
,Stratejik yönetim süreci ve unsurları.
,Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi).
,İşletme analizi (yetenek ve işlevler).
,Temel stratejiler ve alt grupları.
,Kurumsal stratejiler.
,Rekabet stratejileri.
,Bölümsel stratejiler.,Uluslararası stratejiler.
,Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir? ,Tasarım ve iş performans ilişkisi
,Tasarımın fiziksel çıktıları.
,Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar.
,Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetimin ve bir rekabet faktörü olarak tasarımın önemini kavrar.10, 19, 9A
2. Tasarım yönetiminin kapsam ve gelişimini tanımlar.9A
3. Tasarım etkinliğinin yönetilmesinde kullanılan beceri ve teknikleri edinir.13, 19, 9A
4. Tasarım ve diğer organizasyonel etkinlikler arasındaki ilişkiyi kavrar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Strateji nedir? Temel Kavramlar.
2Stratejik yönetim süreci ve unsurları.
3Dış çevre analizi(genel çevre ve sektör çevresi).
4İşletme analizi (yetenek ve işlevler).
5Temel stratejiler ve alt grupları.
6Kurumsal stratejiler.
7Rekabet stratejileri.
8Bölümsel stratejiler.
9Uluslararası stratejiler.
10Tasarım nedir? Tasarım farkındalığı nedir? Tasarım iş dünyası için neden önemlidir?
11Tasarım ve iş performans ilişkisi
12Tasarımın fiziksel çıktıları.
13Tasarımın dokunduğu kurumsal alanlar.
14Bütüncül tasarım anlayışının önemi: Tasarımabütüncül yaklaşmayan vakalar.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1. H.Ülgen.; S.K.Mirze (2010) İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. BETA,İstanbul, 2010. 2. Borja de Mozota, B., (2005). Tasarım Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri:İstanbul. 3. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım,Kapsam, Uygulama, TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi Rapor no: 13, TÜSİAD -Sabancı Ü. Rekabet Forumu Yayınları. 
 4. Soylu, Y. “Tasarım Yönetimi” Ders notları. 5. Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson. (2015) StrategicMangement: Concepts: Competitiveness and Globalization. 11 th Edition. Southwestern College Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33