Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMIN TEMELLERİ II | EUT1224090 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu |
Dersin Amacı | Tasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım kavramının anlar. | 10, 12, 14, 16, 37 | |
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular. | 18, 19, 2, 5 | A, D |
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur. | 10, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür. | 10, 14, 18, 19, 5, 9 | D, F |
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir. | 12, 16, 2, 37, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması) | |
2 | Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 | |
3 | Uygulama 1'e devam edilmesi | |
4 | Uygulama 1'e devam edilmesi | |
5 | Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2 | |
6 | Uygulama 2'ye devam edilmesi | |
7 | Uygulama 2'ye devam edilmesi | |
8 | Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3 | |
9 | Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi | |
10 | Uygulama 3'e devam edilmesi | |
11 | Dönem projesinin açıklanması | |
12 | Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları | |
13 | Dönem projesi, maket çalışmaları | |
14 | Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. |
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | X | |||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | X | |||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | X | |||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | ||||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | ||||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | ||||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | X | |||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 4 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMIN TEMELLERİ II | EUT1224090 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu |
Dersin Amacı | Tasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım kavramının anlar. | 10, 12, 14, 16, 37 | |
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular. | 18, 19, 2, 5 | A, D |
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur. | 10, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür. | 10, 14, 18, 19, 5, 9 | D, F |
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir. | 12, 16, 2, 37, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması) | |
2 | Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 | |
3 | Uygulama 1'e devam edilmesi | |
4 | Uygulama 1'e devam edilmesi | |
5 | Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2 | |
6 | Uygulama 2'ye devam edilmesi | |
7 | Uygulama 2'ye devam edilmesi | |
8 | Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3 | |
9 | Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi | |
10 | Uygulama 3'e devam edilmesi | |
11 | Dönem projesinin açıklanması | |
12 | Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları | |
13 | Dönem projesi, maket çalışmaları | |
14 | Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. |
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | X | |||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | X | |||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | X | |||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | ||||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | ||||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | ||||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | X | |||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |