Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ IIEUT1224090Bahar Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 14, 16, 37
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.18, 19, 2, 5A, D
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 16, 18, 19, 5, 9E
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.12, 16, 2, 37, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması)
2Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1
3Uygulama 1'e devam edilmesi
4Uygulama 1'e devam edilmesi
5Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2
6Uygulama 2'ye devam edilmesi
7Uygulama 2'ye devam edilmesi
8Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3
9Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi
10Uygulama 3'e devam edilmesi
11Dönem projesinin açıklanması
12Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları
13Dönem projesi, maket çalışmaları
14Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır.
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme6318
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ IIEUT1224090Bahar Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 14, 16, 37
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.18, 19, 2, 5A, D
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 16, 18, 19, 5, 9E
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.12, 16, 2, 37, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması)
2Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1
3Uygulama 1'e devam edilmesi
4Uygulama 1'e devam edilmesi
5Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2
6Uygulama 2'ye devam edilmesi
7Uygulama 2'ye devam edilmesi
8Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3
9Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi
10Uygulama 3'e devam edilmesi
11Dönem projesinin açıklanması
12Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları
13Dönem projesi, maket çalışmaları
14Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır.
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33