Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.
16, 9
A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.
16, 9
A
3. Cümlenin ögelerini bilir.
16, 9
A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.
16, 9
A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.
16, 9
A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.
16, 9
A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Öz geçmiş
1, 2, 3
2
2. Kelime Türleri
1, 2, 3
3
3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı
1, 2, 3
4
4. Fiil Çatıları
1, 2, 3
5
5. Vurgu
1, 2, 3
6
6. Kelime Grupları
1, 2, 3
7
7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
8
8. Paragraf
1, 2, 3
9
9. Sözlü Anlatım Türleri
1, 2, 3
10
10. Anlatım Bozuklukları I
1, 2, 3
11
11. Anlatım Bozuklukları II
1, 2, 3
12
12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler
1, 2, 3
13
13. Cümle Çeşitleri
1, 2, 3
14
Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
1
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK DİLİ II
TDL1220000
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.
16, 9
A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.
16, 9
A
3. Cümlenin ögelerini bilir.
16, 9
A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.
16, 9
A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.
16, 9
A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.
16, 9
A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Öz geçmiş
1, 2, 3
2
2. Kelime Türleri
1, 2, 3
3
3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı
1, 2, 3
4
4. Fiil Çatıları
1, 2, 3
5
5. Vurgu
1, 2, 3
6
6. Kelime Grupları
1, 2, 3
7
7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
8
8. Paragraf
1, 2, 3
9
9. Sözlü Anlatım Türleri
1, 2, 3
10
10. Anlatım Bozuklukları I
1, 2, 3
11
11. Anlatım Bozuklukları II
1, 2, 3
12
12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler
1, 2, 3
13
13. Cümle Çeşitleri
1, 2, 3
14
Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.