Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ IITDL1220000Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.16, 9A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.16, 9A
3. Cümlenin ögelerini bilir.16, 9A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.16, 9A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.16, 9A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.16, 9A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.16, 9A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Öz geçmiş1, 2, 3
22. Kelime Türleri1, 2, 3
33. Birleşik Kelimelerin Yazılışı1, 2, 3
44. Fiil Çatıları1, 2, 3
55. Vurgu1, 2, 3
66. Kelime Grupları1, 2, 3
77. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
88. Paragraf1, 2, 3
99. Sözlü Anlatım Türleri1, 2, 3
1010. Anlatım Bozuklukları I1, 2, 3
1111. Anlatım Bozuklukları II1, 2, 3
1212. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler1, 2, 3
1313. Cümle Çeşitleri1, 2, 3
14Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı199
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ IITDL1220000Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.16, 9A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.16, 9A
3. Cümlenin ögelerini bilir.16, 9A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.16, 9A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.16, 9A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.16, 9A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.16, 9A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Öz geçmiş1, 2, 3
22. Kelime Türleri1, 2, 3
33. Birleşik Kelimelerin Yazılışı1, 2, 3
44. Fiil Çatıları1, 2, 3
55. Vurgu1, 2, 3
66. Kelime Grupları1, 2, 3
77. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
88. Paragraf1, 2, 3
99. Sözlü Anlatım Türleri1, 2, 3
1010. Anlatım Bozuklukları I1, 2, 3
1111. Anlatım Bozuklukları II1, 2, 3
1212. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler1, 2, 3
1313. Cümle Çeşitleri1, 2, 3
14Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33