Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM IIELT1214946Bahar Dönemi3+037
Ders Programı

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, İngilizce dilini kullanarak doğaçlama düşünceleri ve fikirleri ifade etmek, resmi ya da resmi olmayan bir ortamda belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi,Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi,Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar,Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi,Sunumda beden dili ve ses modülasyonları,Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık,Güncel konular üzerine tartışma,Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma,Yaygın mülakat sorularının ele alınması,Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma,Grup içindeki çatışmaların çözülmesi,Kültürel farkındalık ve duyarlılık,Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma,Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aktif dinleme ve eleştirel düşünme sergileyerek hem yapılandırılmış tartışmalara hem de münazaralara yapıcı bir şekilde katılır.11, 6D
Bu dersi alan öğrenciler, çeşitli ortamlarda incelikli bir kelime dağarcığı kullanarak fikirleri açık ve tutarlı bir şekilde ifade eder. 6D
İyi yapılandırılmış içerik, kendine güvenen beden dili ve görsel araçların etkili kullanımıyla ikna edici sunumlar yapar.6F
Etkileyici bir kendini tanıtma ve yaygın sorulara yanıtlar vererek farklı mülakat türlerinde güvenle ilerler.6F
Kültürel farkındalık göstererek ve dil engellerini aşarak farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili iletişim kurar.6F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi
2Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi
3Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar
4Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi
5Sunumda beden dili ve ses modülasyonları
6Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık
7Güncel konular üzerine tartışma
8Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma
9Yaygın mülakat sorularının ele alınması
10Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma
11Grup içindeki çatışmaların çözülmesi
12Kültürel farkındalık ve duyarlılık
13Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma
14Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma
Kaynak
Clare, Antonia, and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd., 2012. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press, 2005.
Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi61060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer51050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)199
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(199/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM IIELT1214946Bahar Dönemi3+037
Ders Programı

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, İngilizce dilini kullanarak doğaçlama düşünceleri ve fikirleri ifade etmek, resmi ya da resmi olmayan bir ortamda belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi,Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi,Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar,Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi,Sunumda beden dili ve ses modülasyonları,Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık,Güncel konular üzerine tartışma,Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma,Yaygın mülakat sorularının ele alınması,Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma,Grup içindeki çatışmaların çözülmesi,Kültürel farkındalık ve duyarlılık,Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma,Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aktif dinleme ve eleştirel düşünme sergileyerek hem yapılandırılmış tartışmalara hem de münazaralara yapıcı bir şekilde katılır.11, 6D
Bu dersi alan öğrenciler, çeşitli ortamlarda incelikli bir kelime dağarcığı kullanarak fikirleri açık ve tutarlı bir şekilde ifade eder. 6D
İyi yapılandırılmış içerik, kendine güvenen beden dili ve görsel araçların etkili kullanımıyla ikna edici sunumlar yapar.6F
Etkileyici bir kendini tanıtma ve yaygın sorulara yanıtlar vererek farklı mülakat türlerinde güvenle ilerler.6F
Kültürel farkındalık göstererek ve dil engellerini aşarak farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili iletişim kurar.6F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi
2Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi
3Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar
4Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi
5Sunumda beden dili ve ses modülasyonları
6Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık
7Güncel konular üzerine tartışma
8Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma
9Yaygın mülakat sorularının ele alınması
10Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma
11Grup içindeki çatışmaların çözülmesi
12Kültürel farkındalık ve duyarlılık
13Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma
14Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma
Kaynak
Clare, Antonia, and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd., 2012. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press, 2005.
Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08