Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM IELT1114941Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Sözlü İletişimin Temellerini Anlayın: Sözlü iletişimin temel ilkelerini, bileşenlerini ve önemini kavrar. 2. İngilizce Telaffuzda Ustalaşın: Netliği artırmak ve bölgesel aksanları azaltmak için standart İngilizce sesleri, vurgu kalıplarını ve tonlamaları tanımlayın ve uygulayın. 3. Konuşma Netliğini Geliştirin: Konuşmanın net ve etkili olmasını sağlamak için ses modülasyonunu, perde varyasyonunu ve doğru tempoyu kullanın. 4. Etkili Dinleme Becerileri Geliştirin: Konuşma egzersizleri sırasında aktif olarak dinleme ve akranlarına yapıcı geri bildirim sağlama becerisini gösterin. 5. Çeşitli Konuşma Senaryolarına Katılın: Sunumlar, grup tartışmaları, mülakatlar ve günlük konuşmalar gibi farklı konuşma senaryolarına güvenle katılın. 6. Sözsüz İletişim Tekniklerini Kullanma: Sözlü iletişimi tamamlamak ve geliştirmek için beden dilini, yüz ifadelerini ve jestleri tanıma ve kullanma. 7. Konuşma Kaygısının Üstesinden Gelme: Topluluk önünde konuşma sırasında veya alışılmadık ortamlarda iletişim kurarken kaygıyı yönetmek ve azaltmak için stratejiler uygulayın. 8. Değerlendirme ve Yansıtma: Sözlü iletişim tekniklerini zaman içinde iyileştirmek ve geliştirmek için sürekli olarak kendini değerlendirin ve geri bildirimi kabul edin. 9. Farklı Kitlelere Uyum Sağlama: Dinleyicilerin geçmişine, bağlamına ve konuya aşinalığına bağlı olarak konuşma içeriğini, tarzını ve tonunu değiştirme ihtiyacını anlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,C1 Listening Skill Development

IPA
,Diyalog Tamamlama

Akademik Konferans Rol Oyunları,Dinleme Çemberleri

Dinle ve Sür,Anlatı Zinciri

Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak,Haber Muhabirliği,Podcast Oluşturma,IELTS Dinleme,IELTS Dinleme 2,Yerinde Konuşma Sunumları,Farklılıkları Bulun
Resimde Yanlış Olan Ne
Bil Bakalım Kim Oyunu
Kulaktan Kulağa,Akademik Sunum

Tabu oyunu,Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi,Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. 10, 11, 19, 6E, F
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. 10, 11, 19, 5, 6D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime girişHafta 1. PPT sunum çalışması
2C1 Listening Skill Development

IPA
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Diyalog Tamamlama

Akademik Konferans Rol Oyunları
Hafta 3. PPT sunum çalışması
4Dinleme Çemberleri

Dinle ve Sür
Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Anlatı Zinciri

Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak
Hafta 5. PPT sunum çalışması
6Haber MuhabirliğiHafta 6. PPT sunum çalışması
7Podcast OluşturmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8IELTS DinlemeHafta 8. PPT sunum çalışması
9IELTS Dinleme 2Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Yerinde Konuşma SunumlarıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Farklılıkları Bulun
Resimde Yanlış Olan Ne
Bil Bakalım Kim Oyunu
Kulaktan Kulağa
Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Akademik Sunum

Tabu oyunu
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Çevrimiçi Konuşma Geri BildirimiHafta 13. PPT sunum çalışması
14Ders DeğerlendirmesiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM IELT1114941Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Sözlü İletişimin Temellerini Anlayın: Sözlü iletişimin temel ilkelerini, bileşenlerini ve önemini kavrar. 2. İngilizce Telaffuzda Ustalaşın: Netliği artırmak ve bölgesel aksanları azaltmak için standart İngilizce sesleri, vurgu kalıplarını ve tonlamaları tanımlayın ve uygulayın. 3. Konuşma Netliğini Geliştirin: Konuşmanın net ve etkili olmasını sağlamak için ses modülasyonunu, perde varyasyonunu ve doğru tempoyu kullanın. 4. Etkili Dinleme Becerileri Geliştirin: Konuşma egzersizleri sırasında aktif olarak dinleme ve akranlarına yapıcı geri bildirim sağlama becerisini gösterin. 5. Çeşitli Konuşma Senaryolarına Katılın: Sunumlar, grup tartışmaları, mülakatlar ve günlük konuşmalar gibi farklı konuşma senaryolarına güvenle katılın. 6. Sözsüz İletişim Tekniklerini Kullanma: Sözlü iletişimi tamamlamak ve geliştirmek için beden dilini, yüz ifadelerini ve jestleri tanıma ve kullanma. 7. Konuşma Kaygısının Üstesinden Gelme: Topluluk önünde konuşma sırasında veya alışılmadık ortamlarda iletişim kurarken kaygıyı yönetmek ve azaltmak için stratejiler uygulayın. 8. Değerlendirme ve Yansıtma: Sözlü iletişim tekniklerini zaman içinde iyileştirmek ve geliştirmek için sürekli olarak kendini değerlendirin ve geri bildirimi kabul edin. 9. Farklı Kitlelere Uyum Sağlama: Dinleyicilerin geçmişine, bağlamına ve konuya aşinalığına bağlı olarak konuşma içeriğini, tarzını ve tonunu değiştirme ihtiyacını anlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,C1 Listening Skill Development

IPA
,Diyalog Tamamlama

Akademik Konferans Rol Oyunları,Dinleme Çemberleri

Dinle ve Sür,Anlatı Zinciri

Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak,Haber Muhabirliği,Podcast Oluşturma,IELTS Dinleme,IELTS Dinleme 2,Yerinde Konuşma Sunumları,Farklılıkları Bulun
Resimde Yanlış Olan Ne
Bil Bakalım Kim Oyunu
Kulaktan Kulağa,Akademik Sunum

Tabu oyunu,Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi,Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. 10, 11, 19, 6E, F
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. 10, 11, 19, 5, 6D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime girişHafta 1. PPT sunum çalışması
2C1 Listening Skill Development

IPA
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Diyalog Tamamlama

Akademik Konferans Rol Oyunları
Hafta 3. PPT sunum çalışması
4Dinleme Çemberleri

Dinle ve Sür
Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Anlatı Zinciri

Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak
Hafta 5. PPT sunum çalışması
6Haber MuhabirliğiHafta 6. PPT sunum çalışması
7Podcast OluşturmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8IELTS DinlemeHafta 8. PPT sunum çalışması
9IELTS Dinleme 2Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Yerinde Konuşma SunumlarıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Farklılıkları Bulun
Resimde Yanlış Olan Ne
Bil Bakalım Kim Oyunu
Kulaktan Kulağa
Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Akademik Sunum

Tabu oyunu
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Çevrimiçi Konuşma Geri BildirimiHafta 13. PPT sunum çalışması
14Ders DeğerlendirmesiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08