Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 16, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 16, 9 | A |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Yazar: Kolektif, Türk Eğitim Tarihi El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 16, 9 | A |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 16, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 16, 9 | A |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Yazar: Kolektif, Türk Eğitim Tarihi El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |