Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,öğretim lideri olarak öğretmen,öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,olumlu sınıf ortamı örnekleri,ceza ve disiplin,örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bu dersin sonunda öğrenci sınıf yönetimi becerilerini düzeltebilecektir. 1.1. Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları hatırlar. 1.2.Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini açıklar, 1.3. Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörleri listeler. 1.4. Sınıfta öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi konusunu ilişkilendirir. 1.5. Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri karşılaştırır. 1.6. Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rolünü tartışır. - Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ile ilgili planlamalar yapar. - Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi yaratır. | 1, 14, 2, 3, 4 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | İlgili konuda önerilen makalelerin okunması |
2 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması |
3 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi |
4 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
5 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
6 | öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | Öğretmenin rollerinin tartışılması |
7 | öğretim lideri olarak öğretmen | Öğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar |
8 | öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar |
9 | olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar |
10 | sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
11 | olumlu sınıf ortamı örnekleri | Sınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu |
12 | ceza ve disiplin | Eğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı |
13 | örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | Sınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar |
14 | sınıf yönetiminde iyi örnekler | Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |