Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZY'DE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bora AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşama geçiş; yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri; yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütleri; mesleki becerilerin gelişimi; temel iş becerilerinin kazandırılması; istihdam edilebilirlik becerileri; aileden ayrılma; serbest zaman etkinlikleri; bağımsız yaşama geçişin planlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal yaşama geçiş,Toplumsal hayata geçiş,Yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri,Yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütler,Yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütler,Mesleki becerilerin gelişimi,Mesleki becerilerin gelişimi,Temel iş becerilerinin kazandırılması,Temel iş becerilerinin kazandırılması,İstihdam edilebilirlik becerileri,İstihdam edilebilirlik becerileri,Aileden ayrılma,Serbest zaman etkinlikleri,Bağımsız yaşama geçişin planlanması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal yaşama geçiş; yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri; yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütleri; mesleki becerilerin gelişimi; temel iş becerilerinin kazandırılması; istihdam edilebilirlik becerileri; aileden ayrılma; serbest zaman etkinlikleri; bağımsız yaşama geçişin planlanmasına ilişkin gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini ve sergilemelerini sağlamaktır. | 1, 12, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplumsal yaşama geçiş | Kitaptaki ilgili bölüm |
2 | Toplumsal hayata geçiş | Kitaptaki ilgili bölüm |
3 | Yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri | Kitaptaki ilgili bölüm |
4 | Yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütler | Kitaptaki ilgili bölüm |
5 | Yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütler | Kitaptaki ilgili bölüm |
6 | Mesleki becerilerin gelişimi | Kitaptaki ilgili bölüm |
7 | Mesleki becerilerin gelişimi | Kitaptaki ilgili bölüm |
8 | Temel iş becerilerinin kazandırılması | Kitaptaki ilgili bölüm |
9 | Temel iş becerilerinin kazandırılması | Kitaptaki ilgili bölüm |
10 | İstihdam edilebilirlik becerileri | Kitaptaki ilgili bölüm |
11 | İstihdam edilebilirlik becerileri | Kitaptaki ilgili bölüm |
12 | Aileden ayrılma | Kitaptaki ilgili bölüm |
13 | Serbest zaman etkinlikleri | Kitaptaki ilgili bölüm |
14 | Bağımsız yaşama geçişin planlanması | Kitaptaki ilgili bölüm |
Kaynak |
Ders notları ve kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |