Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ, Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler ,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası ,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları ,Atatürk’ün Dış Politikası ,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirir. | 1, 2, 3 | A |
2. Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarır. | 1, 2, 3 | A |
3. Zaferin kazanılmasını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
4. Cumhuriyetin ilanını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
5. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
6. Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeler. | 1, 2, 3 | A |
7. Atatürk inkılaplarını tartışır. | 1, 2, 3 | A |
8. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeler. | 1, 2, 3 | A |
9. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
10. Atatürk’ün dış politikasını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
11. Atatürk sonrası hayatı ve 2. Dünya Savaşını yorumlar. | 1, 2, 3 | A |
12. Musul, Hatay ve boğazlar konusu gibi stratejik konuları sorgular. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |