Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİMDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özcan KARAASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylerin potansiyellerini ve fonksiyonel becerilerini maksimize etmek, sağlanan eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri amacıyla geliştirilen yardımcı teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim ve Teknoloji ,Özel Eğitim ve Teknoloji,Kaynaştırma Sınıflarında ve Özel Eğitim Sınıflarında Teknoloji Kullanımı,Özel Eğitimde Aile-Okul İşbirliği ve Teknoloji Kullanımı,Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin Değerlendirilmesi,Otizm Spektrum Bozukluğu ve Teknoloji ,Zihinsel Engelli Bireyler ve Teknoloji,İşitme Engelli Öğrenciler ve Teknoloji,Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji,Dil ve Konuşma Bozukluğu olan Bireyler ve Teknoloji,Fiziksel Engeli olan Bireyler ve Teknoloji,Görme Engelliler ve Teknoloji,Ağır ve Çoklu Engelliler ve Teknoloji,Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Teknoloji; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların özel eğitimde ve kaynaştırma eğitiminde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçların öğretim ortamlarında uygulamaları, öğretim etkinliklerine teknoloji entegrasyonu. | 14, 3, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eğitim ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
2 | Özel Eğitim ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
3 | Kaynaştırma Sınıflarında ve Özel Eğitim Sınıflarında Teknoloji Kullanımı | Ders notları gözden geçirililr. |
4 | Özel Eğitimde Aile-Okul İşbirliği ve Teknoloji Kullanımı | Ders notları gözden geçirililr. |
5 | Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin Değerlendirilmesi | Ders notları gözden geçirililr. |
6 | Otizm Spektrum Bozukluğu ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
7 | Zihinsel Engelli Bireyler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
8 | İşitme Engelli Öğrenciler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
9 | Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
10 | Dil ve Konuşma Bozukluğu olan Bireyler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
11 | Fiziksel Engeli olan Bireyler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
12 | Görme Engelliler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
13 | Ağır ve Çoklu Engelliler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
14 | Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Teknoloji | Ders notları gözden geçirililr. |
Kaynak |
1. Eliçin, Ö. (2016, Ed.). Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim. Ankara: Vize Yayıncılık. 2. The Center for Applied Special Technology http://www.cast.org/ 3. Assistive Technology: An Overview. Online modüle provided by Peabody College, Vanderbilt University https://iris.peabody.vanderbilt.edu/module/at/challenge/#content |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |