Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bora AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitimle ilgili temel kavramları tanımak, dünyada ve ülkemizde özel eğitimin gelişimini öğrenmek, özel eğitim gruplarının özelliklerini ve gruplara uygun davranış yöntemlerini kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanması,Eğitim ortamları,Kaynaştırma ve erken çocukluk Eğitimi,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Dil bozukluğu olan çocukların eğitimi,Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimi,Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi,Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimi,Otizmi olan çocukların eğitimi,İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Özel eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar. | 1, 12, 2 | C |
2. Özel eğitimin tarihçesini özetler. | ||
3. Özel gereksinimli çocukları sınıflandırır. | ||
4. Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar. | ||
5. Bireyselleştirilmiş eğitimin önemini tartışır. | ||
6. Özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara katılmalarının önemini fark eder. | ||
7. Özel eğitime gereksinimi olan çocuk gruplarının eğitimlerini özetler ve değerlendirir. | ||
8. Özel eğitim uygulamalarındaki sorunlara çözüm üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanması | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
2 | Eğitim ortamları | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
3 | Kaynaştırma ve erken çocukluk Eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
4 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
5 | Dil bozukluğu olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
6 | Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
8 | Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
9 | Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
10 | Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
11 | Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
12 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
13 | Otizmi olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
14 | İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
Kaynak |
Akçamete, G. (Ed.). (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Kök Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |