Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bora AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitimle ilgili temel kavramları tanımak, dünyada ve ülkemizde özel eğitimin gelişimini öğrenmek, özel eğitim gruplarının özelliklerini ve gruplara uygun davranış yöntemlerini kavramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanması,Eğitim ortamları,Kaynaştırma ve erken çocukluk Eğitimi,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Dil bozukluğu olan çocukların eğitimi,Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimi,Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi,Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimi,Otizmi olan çocukların eğitimi,İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Özel eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 16, 9E
2. Özel eğitimin tarihçesini özetler.
3. Özel gereksinimli çocukları sınıflandırır.
4. Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar.
5. Bireyselleştirilmiş eğitimin önemini tartışır.
6. Özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara katılmalarının önemini fark eder.
7. Özel eğitime gereksinimi olan çocuk gruplarının eğitimlerini özetler ve değerlendirir.
8. Özel eğitim uygulamalarındaki sorunlara çözüm üretir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanmasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Eğitim ortamlarıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Kaynaştırma ve erken çocukluk EğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
5Dil bozukluğu olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
6Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
10Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
11Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
12Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
13Otizmi olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
14İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Akçamete, G. (Ed.). (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Kök Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bora AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitimle ilgili temel kavramları tanımak, dünyada ve ülkemizde özel eğitimin gelişimini öğrenmek, özel eğitim gruplarının özelliklerini ve gruplara uygun davranış yöntemlerini kavramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanması,Eğitim ortamları,Kaynaştırma ve erken çocukluk Eğitimi,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Dil bozukluğu olan çocukların eğitimi,Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimi,Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi,Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimi,Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimi,Otizmi olan çocukların eğitimi,İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Özel eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 16, 9E
2. Özel eğitimin tarihçesini özetler.
3. Özel gereksinimli çocukları sınıflandırır.
4. Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar.
5. Bireyselleştirilmiş eğitimin önemini tartışır.
6. Özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara katılmalarının önemini fark eder.
7. Özel eğitime gereksinimi olan çocuk gruplarının eğitimlerini özetler ve değerlendirir.
8. Özel eğitim uygulamalarındaki sorunlara çözüm üretir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitimle ilişkili kavramların açıklanmasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Eğitim ortamlarıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Kaynaştırma ve erken çocukluk EğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
5Dil bozukluğu olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
6Öğrenme gülüğü olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Davranış bozukluğu olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Bedensel yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
10Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi ve İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
11Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
12Dikkat eksikliği ve hiperaktivite güçlüğü olan ocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
13Otizmi olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
14İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Akçamete, G. (Ed.). (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Kök Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13