Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet AHISKALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı ","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler | 21 | A |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 21 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 21 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 21 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 21 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 21 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 21 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 21 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 21 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 21 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 21 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 21 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 21 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
2 | "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" | İlgili ders notları |
3 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
4 | "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
5 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
6 | "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" | İlgili ders notları |
7 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
8 | "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
9 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
10 | "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" | İlgili ders notları |
11 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
12 | "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " | İlgili ders notları |
13 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
14 | "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" | İlgili ders notları |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |