Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTA VE İLERİ DÜZEYDE OSB EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin OSB’li çocukların eğitimine ve uygulamalara ilişkin genel yöntemler, kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar, bilimsel dayanaklı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmalarını ve edindikleri bilgi ve becerileri tartışabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma, önceki öğrenmelerin tartışılması,Temel bilgi kavramlar,Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Odaklanmış uygulamalar,Odaklanmış uygulamalar,Kapsamlı uygulamalar,Kapsamlı uygulamalar,Pratik öneriler,Pratik öneriler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, orta ve ileri düzey OSB'ye ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: OSB’li çocukların eğitimine ve uygulamalara ilişkin genel yöntemleri tanımlar ve örneklendirir; 16, 6, 9A
Kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar ve bilimsel dayanaklı uygulamaları açıklar;16, 6, 9A
Kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar ve bilimsel dayanaklı uygulamaları örneklendirir.16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma, önceki öğrenmelerin tartışılması
2Temel bilgi kavramlar
3Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss.17-44)
4Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss. 265-319)
5Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss.183-233)
6Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
7Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
8Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
9Odaklanmış uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
10Odaklanmış uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
11Kapsamlı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
12Kapsamlı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
13Pratik önerilerTekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Vize
14Pratik önerilerTekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Vize
Kaynak
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri Editör: Elif Tekin İftar. Ankara: Vize. 2018. Grandin, T. (2005). Resimlerle Düşünmek. (Çeviren: Mehmet Celil İftar). İstanbul: Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı · http://www.lovaas.com/approach-detailed.php. 30.03.2007. · http://www.wiautism.com/defined.php. 30.03.2007. Lovaas, O. I. (2003). Teaching individuals with developmental delays: Basic intervention techniques. Austin, Texas: Pro-E

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTA VE İLERİ DÜZEYDE OSB EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin OSB’li çocukların eğitimine ve uygulamalara ilişkin genel yöntemler, kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar, bilimsel dayanaklı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmalarını ve edindikleri bilgi ve becerileri tartışabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma, önceki öğrenmelerin tartışılması,Temel bilgi kavramlar,Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB),Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Bilimsel dayanaklı uygulamalar,Odaklanmış uygulamalar,Odaklanmış uygulamalar,Kapsamlı uygulamalar,Kapsamlı uygulamalar,Pratik öneriler,Pratik öneriler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, orta ve ileri düzey OSB'ye ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: OSB’li çocukların eğitimine ve uygulamalara ilişkin genel yöntemleri tanımlar ve örneklendirir; 16, 6, 9A
Kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar ve bilimsel dayanaklı uygulamaları açıklar;16, 6, 9A
Kapsamlı uygulamalar, odaklanmış uygulamalar ve bilimsel dayanaklı uygulamaları örneklendirir.16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma, önceki öğrenmelerin tartışılması
2Temel bilgi kavramlar
3Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss.17-44)
4Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss. 265-319)
5Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB)Tekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri (ss.183-233)
6Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
7Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
8Bilimsel dayanaklı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
9Odaklanmış uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
10Odaklanmış uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
11Kapsamlı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
12Kapsamlı uygulamalarÜnlü , E. (2020). Otizmde Etkili Uygulamalar. Vize Akademik
13Pratik önerilerTekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Vize
14Pratik önerilerTekin-İftar (ed) (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Vize
Kaynak
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri Editör: Elif Tekin İftar. Ankara: Vize. 2018. Grandin, T. (2005). Resimlerle Düşünmek. (Çeviren: Mehmet Celil İftar). İstanbul: Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı · http://www.lovaas.com/approach-detailed.php. 30.03.2007. · http://www.wiautism.com/defined.php. 30.03.2007. Lovaas, O. I. (2003). Teaching individuals with developmental delays: Basic intervention techniques. Austin, Texas: Pro-E

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13