Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞIPCG4215524Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 19:30-20:15

Salı 20:30-21:15

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İhsan İlker ÇİTLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere iş ve meslek danışmanlığı konusunda temel bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmaktır. Bu temel amaç doğrultusunda meslek danışmanlığının temel kavramları, prensipleri, mesleki danışmanlık uygulamaları, kariyer gelişim teorileri ve uygulamaları konularında öğrencilerin yetkinlik kazanması dersin alt amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Özellik ve Tip Teorileri,Meslekler: Bilgi ve Teori,İşe Uyum Teorisi,Holland Tipoloji Kuramı,Mayer-Briggs Tip Teorisi,Çocuklukta kariyer gelişimi,Ergenlikte kariyer gelişimi,Yetişkinlikte kariyer gelişimi,Kariyer krizi ve geçişler,Yapılandırmacı ve Öyküsel Yaklaşımlar,İlişkisel yaklaşımlar,Krumboltz Sosyal Öğrenme Teorisi,Sosyal Bilişsel Kariyer Teorisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş ve meslek danışmanlığıyla ilgili temel kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 21, 3A
Özellik ve tip kuramlarını açıklar, örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 21, 3A
Yaşam dönemlerine göre kariyer gelişiminin özelliklerini sınıflandırır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Modern kariyer gelişim kuramlarını açıklar, örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 21A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özellik ve Tip TeorileriSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
2Meslekler: Bilgi ve TeoriSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
3İşe Uyum TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
4Holland Tipoloji KuramıSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler.
5Mayer-Briggs Tip TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
6Çocuklukta kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
7Ergenlikte kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
9Yetişkinlikte kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
10Kariyer krizi ve geçişlerSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
11Yapılandırmacı ve Öyküsel YaklaşımlarSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
12İlişkisel yaklaşımlarSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
13Krumboltz Sosyal Öğrenme TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
14Sosyal Bilişsel Kariyer TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
Kaynak
Sharf, R. S. (2014). Applying career development theory to counseling (6nd ed.). Books/Cole Cengage Learning. Steven D. Brown, & Robert W. Lent. (2020). Career development and counseling: Putting theory and research to work (3.). Wiley.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞIPCG4215524Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 19:30-20:15

Salı 20:30-21:15

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İhsan İlker ÇİTLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere iş ve meslek danışmanlığı konusunda temel bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmaktır. Bu temel amaç doğrultusunda meslek danışmanlığının temel kavramları, prensipleri, mesleki danışmanlık uygulamaları, kariyer gelişim teorileri ve uygulamaları konularında öğrencilerin yetkinlik kazanması dersin alt amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Özellik ve Tip Teorileri,Meslekler: Bilgi ve Teori,İşe Uyum Teorisi,Holland Tipoloji Kuramı,Mayer-Briggs Tip Teorisi,Çocuklukta kariyer gelişimi,Ergenlikte kariyer gelişimi,Yetişkinlikte kariyer gelişimi,Kariyer krizi ve geçişler,Yapılandırmacı ve Öyküsel Yaklaşımlar,İlişkisel yaklaşımlar,Krumboltz Sosyal Öğrenme Teorisi,Sosyal Bilişsel Kariyer Teorisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş ve meslek danışmanlığıyla ilgili temel kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 21, 3A
Özellik ve tip kuramlarını açıklar, örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 21, 3A
Yaşam dönemlerine göre kariyer gelişiminin özelliklerini sınıflandırır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Modern kariyer gelişim kuramlarını açıklar, örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 21A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özellik ve Tip TeorileriSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
2Meslekler: Bilgi ve TeoriSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
3İşe Uyum TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
4Holland Tipoloji KuramıSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler.
5Mayer-Briggs Tip TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
6Çocuklukta kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
7Ergenlikte kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
9Yetişkinlikte kariyer gelişimiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
10Kariyer krizi ve geçişlerSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
11Yapılandırmacı ve Öyküsel YaklaşımlarSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
12İlişkisel yaklaşımlarSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
13Krumboltz Sosyal Öğrenme TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
14Sosyal Bilişsel Kariyer TeorisiSharf (2014), Steven D. Brown & Robert W. Lent, (2020) ilgili bölümler
Kaynak
Sharf, R. S. (2014). Applying career development theory to counseling (6nd ed.). Books/Cole Cengage Learning. Steven D. Brown, & Robert W. Lent. (2020). Career development and counseling: Putting theory and research to work (3.). Wiley.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07