Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | PCG1290024 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi,Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?,Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması,Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu,Davet Mektubu & Şikayet Mektubu,İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sözlü iletişimi daha resmi, doğal ve akıcı hale getirmek için daha sık kullanılan ifadeleri kullanır | 10, 16, 9 | A, E, F |
Akademik bir konuşma tarzıyla iletişimi sergiler. | 10, 16, 9 | A, E, F |
İnsanlarla iletişim halindeyken sınıf dışında ingilizce konuşur. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Tartışma, bireysel/grup sunumları ve yaratıcılık gibi ortamlarda iletişim kurar. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi | |
2 | Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır? | PPT kullanımı |
3 | Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması | |
4 | Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
5 | Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
6 | Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
7 | Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
8 | Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu | Resmi Mektup Türleri |
9 | Davet Mektubu & Şikayet Mektubu | Resmi Mektup Türleri |
10 | İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama | CV ve Ön Yazı Mektubu |
11 | CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları | Sunum Becerileri |
12 | CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları | Sunum Becerileri |
13 | Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları | Ödevlerin Tamamlanması |
Kaynak |
Bradbury, A. J. (2006). Successful presentation skills. Kogan Page Publishers.
Corfield, R. (2009). Preparing the Perfect CV: How to Make a Great Impression and Get the Job You Want. Kogan Page Publishers.
|
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | X | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | X |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | X | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | X |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | PCG1290024 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi,Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?,Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması,Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu,Davet Mektubu & Şikayet Mektubu,İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sözlü iletişimi daha resmi, doğal ve akıcı hale getirmek için daha sık kullanılan ifadeleri kullanır | 10, 16, 9 | A, E, F |
Akademik bir konuşma tarzıyla iletişimi sergiler. | 10, 16, 9 | A, E, F |
İnsanlarla iletişim halindeyken sınıf dışında ingilizce konuşur. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Tartışma, bireysel/grup sunumları ve yaratıcılık gibi ortamlarda iletişim kurar. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi | |
2 | Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır? | PPT kullanımı |
3 | Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması | |
4 | Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
5 | Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
6 | Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
7 | Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları | Haftalık Makale Okuması |
8 | Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu | Resmi Mektup Türleri |
9 | Davet Mektubu & Şikayet Mektubu | Resmi Mektup Türleri |
10 | İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama | CV ve Ön Yazı Mektubu |
11 | CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları | Sunum Becerileri |
12 | CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları | Sunum Becerileri |
13 | Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları | Ödevlerin Tamamlanması |
Kaynak |
Bradbury, A. J. (2006). Successful presentation skills. Kogan Page Publishers.
Corfield, R. (2009). Preparing the Perfect CV: How to Make a Great Impression and Get the Job You Want. Kogan Page Publishers.
|
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | X | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | X |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | X | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | X |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07