Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIPCG1290024Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi,Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?,Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması,Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu,Davet Mektubu & Şikayet Mektubu,İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözlü iletişimi daha resmi, doğal ve akıcı hale getirmek için daha sık kullanılan ifadeleri kullanır10, 16, 9A, E, F
Akademik bir konuşma tarzıyla iletişimi sergiler.10, 16, 9A, E, F
İnsanlarla iletişim halindeyken sınıf dışında ingilizce konuşur.10, 16, 9A, E, F
Tartışma, bireysel/grup sunumları ve yaratıcılık gibi ortamlarda iletişim kurar.10, 13, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi
2Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?PPT kullanımı
3Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması
4Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
5Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
6Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
7Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
8Niyet Mektubu & Başvuru MektubuResmi Mektup Türleri
9Davet Mektubu & Şikayet MektubuResmi Mektup Türleri
10İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı HazırlamaCV ve Ön Yazı Mektubu
11CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumlarıSunum Becerileri
12CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumlarıSunum Becerileri
13Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim OturumlarıÖdevlerin Tamamlanması
Kaynak
Bradbury, A. J. (2006). Successful presentation skills. Kogan Page Publishers. Corfield, R. (2009). Preparing the Perfect CV: How to Make a Great Impression and Get the Job You Want. Kogan Page Publishers.
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIPCG1290024Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi,Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?,Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması,Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale Sunumları,Niyet Mektubu & Başvuru Mektubu,Davet Mektubu & Şikayet Mektubu,İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı Hazırlama,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumları,Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözlü iletişimi daha resmi, doğal ve akıcı hale getirmek için daha sık kullanılan ifadeleri kullanır10, 16, 9A, E, F
Akademik bir konuşma tarzıyla iletişimi sergiler.10, 16, 9A, E, F
İnsanlarla iletişim halindeyken sınıf dışında ingilizce konuşur.10, 16, 9A, E, F
Tartışma, bireysel/grup sunumları ve yaratıcılık gibi ortamlarda iletişim kurar.10, 13, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sözlü Sunumlar için Akademik Makalelerin Analizi
2Akademik Bir Makalenin Sunumu Nasıl Hazırlanır?PPT kullanımı
3Akademik bir makalenin örnek sunumunun yapılması
4Öğretmen Kimliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
5Öğretmen Özerkliği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
6Öğretmen Etkililiği ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
7Öğretmen Gelişimi ve Geri Bildirim oturumları üzerine Akademik Makale SunumlarıHaftalık Makale Okuması
8Niyet Mektubu & Başvuru MektubuResmi Mektup Türleri
9Davet Mektubu & Şikayet MektubuResmi Mektup Türleri
10İş Görüşmesi Analizi, CV ve Ön Yazı HazırlamaCV ve Ön Yazı Mektubu
11CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumlarıSunum Becerileri
12CV ve Ön Yazı Mektuplarının öğrenci sunumları / Geri bildirim oturumlarıSunum Becerileri
13Ödevlerin Toplanması ve Genel Geri Bildirim OturumlarıÖdevlerin Tamamlanması
Kaynak
Bradbury, A. J. (2006). Successful presentation skills. Kogan Page Publishers. Corfield, R. (2009). Preparing the Perfect CV: How to Make a Great Impression and Get the Job You Want. Kogan Page Publishers.
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07