Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IPCG1190023Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri.
,Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri,Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi,Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi,Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi,Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma
Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır,Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma
Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma
Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma
Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları,Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları
Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rol-modelleme, uygulama, analiz etme, yapma-değerlendirme formülasyonunu kullanarak teorik dil becerilerini kavrar15, 16, 2A, I
Probleme dayalı ve göreve dayalı öğrenme prosedürlerini kullanarak geniş teorik materyali uygular.15, 16, 2, 9A, I
Akademik dil becerilerini ve materyallerini analiz eder.15, 16, 2, 9A, I
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri.
2Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri
3Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi
4Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi
5Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi
6Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma
Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır
7Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma
Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları
8Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma
Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları
9Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma
Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları
10Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları
Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
11Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
12Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
13Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
14Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları
Kaynak
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford: Oxford University Press. Bailey, S. (2014). Academic writing: A handbook for international students. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı4416
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IPCG1190023Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri.
,Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri,Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi,Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi,Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi,Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma
Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır,Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma
Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma
Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma
Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları,Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları
Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rol-modelleme, uygulama, analiz etme, yapma-değerlendirme formülasyonunu kullanarak teorik dil becerilerini kavrar15, 16, 2A, I
Probleme dayalı ve göreve dayalı öğrenme prosedürlerini kullanarak geniş teorik materyali uygular.15, 16, 2, 9A, I
Akademik dil becerilerini ve materyallerini analiz eder.15, 16, 2, 9A, I
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller
Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri.
2Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri
3Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi
4Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi
5Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi
6Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma
Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır
7Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma
Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları
8Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma
Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları
9Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma
Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları
10Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları
Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
11Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
12Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
13Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları
14Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları
Kaynak
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford: Oxford University Press. Bailey, S. (2014). Academic writing: A handbook for international students. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07