Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZE MÜDAHALEPCG4114345Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere olası bir kriz durumunu tanıyabilme ve formülasyonunu yapabilme, krize kişiye zarar vermeden müdahale edebilme gibi beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz kavramı ve tarihçesi ,Krize müdahale kavramı ve kriz tepkileri ,Kriz değerlendirmesi ve formülasyonu ,Kriz danışmanlığı ve teknikler ,Yasal durumlar ve etik,İntihar eğilimi ve kendine zarar verme davranışı,Vize,Aile içi şiddet ve boşanma ,Siber zorbalık,Çocuk istismarı ve ihmali ,Alkol ve/veya madde kullanımı ,Cinsel saldırı ve taciz,Ölüm ve yas,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz ve travmaya müdahalenin tarihini kavrar.10, 16, 6, 9A
Kriz ve travma danışmanlığı kuram ve modellerini açıklar.10, 16, 6, 9A
Kriz danışmanlarının rolleri ve sorumluluklarını ifade eder.10, 16, 6, 9A
Danışmanların karşılaşabileceği başlıca yaygın krizleri tanımlar.10, 16, 6, 9A
Krizlerin ve afetlerin insanlar üzerindeki etkisini açıklar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz kavramı ve tarihçesi Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
2Krize müdahale kavramı ve kriz tepkileri Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
3Kriz değerlendirmesi ve formülasyonu Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
4Kriz danışmanlığı ve teknikler Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
5Yasal durumlar ve etikErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
6İntihar eğilimi ve kendine zarar verme davranışıErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
7Vize
8Aile içi şiddet ve boşanma Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
9Siber zorbalıkErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
10Çocuk istismarı ve ihmali Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
11Alkol ve/veya madde kullanımı Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
12Cinsel saldırı ve tacizErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
13Ölüm ve yasErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
14Final
Kaynak
Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Roberts, A. (2005). Crisis intervention handbook: Assessment, treatment, and research. Oxford, England: Oxford University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZE MÜDAHALEPCG4114345Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere olası bir kriz durumunu tanıyabilme ve formülasyonunu yapabilme, krize kişiye zarar vermeden müdahale edebilme gibi beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriz kavramı ve tarihçesi ,Krize müdahale kavramı ve kriz tepkileri ,Kriz değerlendirmesi ve formülasyonu ,Kriz danışmanlığı ve teknikler ,Yasal durumlar ve etik,İntihar eğilimi ve kendine zarar verme davranışı,Vize,Aile içi şiddet ve boşanma ,Siber zorbalık,Çocuk istismarı ve ihmali ,Alkol ve/veya madde kullanımı ,Cinsel saldırı ve taciz,Ölüm ve yas,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz ve travmaya müdahalenin tarihini kavrar.10, 16, 6, 9A
Kriz ve travma danışmanlığı kuram ve modellerini açıklar.10, 16, 6, 9A
Kriz danışmanlarının rolleri ve sorumluluklarını ifade eder.10, 16, 6, 9A
Danışmanların karşılaşabileceği başlıca yaygın krizleri tanımlar.10, 16, 6, 9A
Krizlerin ve afetlerin insanlar üzerindeki etkisini açıklar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriz kavramı ve tarihçesi Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
2Krize müdahale kavramı ve kriz tepkileri Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
3Kriz değerlendirmesi ve formülasyonu Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
4Kriz danışmanlığı ve teknikler Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
5Yasal durumlar ve etikErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
6İntihar eğilimi ve kendine zarar verme davranışıErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
7Vize
8Aile içi şiddet ve boşanma Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
9Siber zorbalıkErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
10Çocuk istismarı ve ihmali Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
11Alkol ve/veya madde kullanımı Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
12Cinsel saldırı ve tacizErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
13Ölüm ve yasErdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
14Final
Kaynak
Erdur Baker, Ö. & Doğan, T. (2016). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Roberts, A. (2005). Crisis intervention handbook: Assessment, treatment, and research. Oxford, England: Oxford University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07