Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere danışmanlığın çeşitli alanlarında mesleki davranış ve etik konusunu tanıtmaktır. Klinik uygulama, insan ve hayvan araştırmaları ve öğretim, test etme ve yazma gibi alanlardaki etik yaklaşımlar da işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel Etiğe Giriş,Ahlak ve Etik,Danışmanlık Derneği tarafından oluşturulan etik kuralların işlenmesi,Yeterlikler,Çok kültürlü toplumda profesyonel ve etik konular,Danışanın hakları ve danışmanın sorumlulukları (bilgilendirilmiş onam),Gizlilik,Çoklu ilişkiler ve profesyonel sınırlar,İnsanlar ve hayvanlar üzerine araştırmalar,Akademik sahtekarlık,Teori ve uygulamada konular,Grup çalışmalarında etik konular,Öğretmenlik yapan danışman,danışmanlık ve psikoterapide etik kurallar,Süpervizyon ve konsültasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; öğrencilere sorunlara etik bir bakış açısıyla bakma ile alan çalışmaları, araştırma ve akademik ortamlarda daha adil ve profesyonel kararlar almalarına yardımcı olma fırsatı verecektir. | | |
Öğrenciler sorunlarla başa çıkmada etik bakış açısını sergiler. | | |
Araştırma ve akademik çalışmalarda daha adil ve profesyonel karar alma becerisi geliştirir. | | |
Psikolojik danışmanlık alanına özgü meslek etiği ve yasal konuları kavrar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Profesyonel Etiğe Giriş | |
2 | Ahlak ve Etik | |
3 | Danışmanlık Derneği tarafından oluşturulan etik kuralların işlenmesi | |
4 | Yeterlikler | |
5 | Çok kültürlü toplumda profesyonel ve etik konular | |
6 | Danışanın hakları ve danışmanın sorumlulukları (bilgilendirilmiş onam) | |
7 | Gizlilik | |
8 | Çoklu ilişkiler ve profesyonel sınırlar | |
9 | İnsanlar ve hayvanlar üzerine araştırmalar | |
10 | Akademik sahtekarlık | |
11 | Teori ve uygulamada konular | |
12 | Grup çalışmalarında etik konular | |
13 | Öğretmenlik yapan danışman | |
14 | danışmanlık ve psikoterapide etik kurallar | |
15 | Süpervizyon ve konsültasyon | |
Kaynak |
Korkut, Y. Psikologlar için etik öğretim kitabı. İstanbul: Türk Psikologlar Derneği. |
Dönem içinde farklı makaleler ve vak'alar işlenecektir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | X | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | X | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | X | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 2 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 6 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere danışmanlığın çeşitli alanlarında mesleki davranış ve etik konusunu tanıtmaktır. Klinik uygulama, insan ve hayvan araştırmaları ve öğretim, test etme ve yazma gibi alanlardaki etik yaklaşımlar da işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel Etiğe Giriş,Ahlak ve Etik,Danışmanlık Derneği tarafından oluşturulan etik kuralların işlenmesi,Yeterlikler,Çok kültürlü toplumda profesyonel ve etik konular,Danışanın hakları ve danışmanın sorumlulukları (bilgilendirilmiş onam),Gizlilik,Çoklu ilişkiler ve profesyonel sınırlar,İnsanlar ve hayvanlar üzerine araştırmalar,Akademik sahtekarlık,Teori ve uygulamada konular,Grup çalışmalarında etik konular,Öğretmenlik yapan danışman,danışmanlık ve psikoterapide etik kurallar,Süpervizyon ve konsültasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; öğrencilere sorunlara etik bir bakış açısıyla bakma ile alan çalışmaları, araştırma ve akademik ortamlarda daha adil ve profesyonel kararlar almalarına yardımcı olma fırsatı verecektir. | | |
Öğrenciler sorunlarla başa çıkmada etik bakış açısını sergiler. | | |
Araştırma ve akademik çalışmalarda daha adil ve profesyonel karar alma becerisi geliştirir. | | |
Psikolojik danışmanlık alanına özgü meslek etiği ve yasal konuları kavrar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Profesyonel Etiğe Giriş | |
2 | Ahlak ve Etik | |
3 | Danışmanlık Derneği tarafından oluşturulan etik kuralların işlenmesi | |
4 | Yeterlikler | |
5 | Çok kültürlü toplumda profesyonel ve etik konular | |
6 | Danışanın hakları ve danışmanın sorumlulukları (bilgilendirilmiş onam) | |
7 | Gizlilik | |
8 | Çoklu ilişkiler ve profesyonel sınırlar | |
9 | İnsanlar ve hayvanlar üzerine araştırmalar | |
10 | Akademik sahtekarlık | |
11 | Teori ve uygulamada konular | |
12 | Grup çalışmalarında etik konular | |
13 | Öğretmenlik yapan danışman | |
14 | danışmanlık ve psikoterapide etik kurallar | |
15 | Süpervizyon ve konsültasyon | |
Kaynak |
Korkut, Y. Psikologlar için etik öğretim kitabı. İstanbul: Türk Psikologlar Derneği. |
Dönem içinde farklı makaleler ve vak'alar işlenecektir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | X | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | X | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | X | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07