Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHücrede yer alan kimyasal reaksiyonları, moleküler düzeyde tanımlamak ve patolojik durumlarda bu reaksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşamın moleküler anlamı ,Karbonhidrat metabolizması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı
,Glukuronik asit yolu
,Enerji üretimi I: Glikoliz,Enerji üretimi II: Sitrik asid döngüsü
,Pentoz fosfat yolu
,Glukoneogenez
,Glukozun metabolik kontrolu
,Spektrofotometre
,Kanda Glukoz Ölçümü
,Lipidlere giriş
,Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler
,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler
,Lipoproteinler
,Yağ asidi sentezi
,Beta oksidasyon
,Oksidatif fosforilasyon
,Kanda Lipid Ölçülmesi
,Membranlar ve taşınma,Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino asidler ve taşınması
,Amino asid sentezi ve amonyağın uzaklaştırılması
,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar
,Üre Döngüsü
,Biyolojik aminler
,Enzimler I
,Enzimler II ,Vitaminlerin yapısı
,Vitaminlerin Etki Mekanizması
,İnorganik moleküller I
,İnorganik moleküller II
,Sinyal İletimi
,Hormonlar ve Yapısı
,Hormonların Etki Mekanizması ,Proteinlerin Yapısı ve fonksiyonları,Proteinlerin sınıflandırılması ,Hemoglobin ve kollagen
,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler
,Tampon Sistemler
,Vücut sıvıları
,Su metabolizması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci:
1-Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 18, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini açıklar17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3. Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzim ve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5. Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4. Vücut homeostazizi ile ilişkili konuların önemini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E
4.1. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. İdrarın fiziksel,kimyasal ve mikroskobik özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Suyun metabolizmadaki önemini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşamın moleküler anlamı Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
2Karbonhidrat metabolizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
4Glukuronik asit yolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
5Enerji üretimi I: GlikolizMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
6Enerji üretimi II: Sitrik asid döngüsü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
7Pentoz fosfat yolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
8Glukoneogenez
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
9Glukozun metabolik kontrolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
10Spektrofotometre
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
11Kanda Glukoz Ölçümü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
12Lipidlere giriş
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
13Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
14Kolesterol, Steroid ve İzoprenler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
15Lipoproteinler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
16Yağ asidi sentezi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
17Beta oksidasyon
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
18Oksidatif fosforilasyon
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
19Kanda Lipid Ölçülmesi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
20Membranlar ve taşınmaMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
21Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
22Amino asidler ve taşınması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
23Amino asid sentezi ve amonyağın uzaklaştırılması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
24Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
25Üre Döngüsü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
26Biyolojik aminler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
27Enzimler I
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
28Enzimler II Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
29Vitaminlerin yapısı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
30Vitaminlerin Etki Mekanizması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
31İnorganik moleküller I
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
32İnorganik moleküller II
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
33Sinyal İletimi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
34Hormonlar ve Yapısı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
35Hormonların Etki Mekanizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
36Proteinlerin Yapısı ve fonksiyonlarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
37Proteinlerin sınıflandırılması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
38Hemoglobin ve kollagen
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
39Kanda Protein Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
40Nükleik Asidler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
41Tampon Sistemler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
42Vücut sıvıları
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
43Su metabolizması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
Kaynak
Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli),Biokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu) Biyokimya laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli).
Harper's Biochemistry, Lehninger Principles of Biochemistry, Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHücrede yer alan kimyasal reaksiyonları, moleküler düzeyde tanımlamak ve patolojik durumlarda bu reaksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşamın moleküler anlamı ,Karbonhidrat metabolizması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı
,Glukuronik asit yolu
,Enerji üretimi I: Glikoliz,Enerji üretimi II: Sitrik asid döngüsü
,Pentoz fosfat yolu
,Glukoneogenez
,Glukozun metabolik kontrolu
,Spektrofotometre
,Kanda Glukoz Ölçümü
,Lipidlere giriş
,Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler
,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler
,Lipoproteinler
,Yağ asidi sentezi
,Beta oksidasyon
,Oksidatif fosforilasyon
,Kanda Lipid Ölçülmesi
,Membranlar ve taşınma,Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino asidler ve taşınması
,Amino asid sentezi ve amonyağın uzaklaştırılması
,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar
,Üre Döngüsü
,Biyolojik aminler
,Enzimler I
,Enzimler II ,Vitaminlerin yapısı
,Vitaminlerin Etki Mekanizması
,İnorganik moleküller I
,İnorganik moleküller II
,Sinyal İletimi
,Hormonlar ve Yapısı
,Hormonların Etki Mekanizması ,Proteinlerin Yapısı ve fonksiyonları,Proteinlerin sınıflandırılması ,Hemoglobin ve kollagen
,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler
,Tampon Sistemler
,Vücut sıvıları
,Su metabolizması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci:
1-Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 18, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini açıklar17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3. Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzim ve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5. Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4. Vücut homeostazizi ile ilişkili konuların önemini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E
4.1. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. İdrarın fiziksel,kimyasal ve mikroskobik özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Suyun metabolizmadaki önemini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşamın moleküler anlamı Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
2Karbonhidrat metabolizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
4Glukuronik asit yolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
5Enerji üretimi I: GlikolizMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
6Enerji üretimi II: Sitrik asid döngüsü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
7Pentoz fosfat yolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
8Glukoneogenez
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
9Glukozun metabolik kontrolu
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
10Spektrofotometre
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
11Kanda Glukoz Ölçümü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
12Lipidlere giriş
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
13Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
14Kolesterol, Steroid ve İzoprenler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
15Lipoproteinler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
16Yağ asidi sentezi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
17Beta oksidasyon
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
18Oksidatif fosforilasyon
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
19Kanda Lipid Ölçülmesi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
20Membranlar ve taşınmaMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
21Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
22Amino asidler ve taşınması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
23Amino asid sentezi ve amonyağın uzaklaştırılması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
24Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
25Üre Döngüsü
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
26Biyolojik aminler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
27Enzimler I
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
28Enzimler II Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
29Vitaminlerin yapısı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
30Vitaminlerin Etki Mekanizması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
31İnorganik moleküller I
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
32İnorganik moleküller II
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
33Sinyal İletimi
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
34Hormonlar ve Yapısı
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
35Hormonların Etki Mekanizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
36Proteinlerin Yapısı ve fonksiyonlarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
37Proteinlerin sınıflandırılması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
38Hemoglobin ve kollagen
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
39Kanda Protein Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
40Nükleik Asidler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
41Tampon Sistemler
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
42Vücut sıvıları
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
43Su metabolizması
Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
Kaynak
Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli),Biokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu) Biyokimya laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli).
Harper's Biochemistry, Lehninger Principles of Biochemistry, Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14