Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASETTE KADIN VE TOPLUMSAL CİNSİYET | SBİY1212829 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel toplumsal cinsiyet tartışmaları ile tanışmalarını sağlamaktır. Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden farklı konu ve meseleleri değerlendirmeleri, bu yaklaşımın ortaya koyduğu tartışmaları anlamalarını sağlamak temel amaçtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Dersin tanıtımı,Cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir?,Feminist Teoride Açılımlar,Tarih Yazımı ve Toplumsal Cinsiyet ,Aile, Evlilik ve Toplumsal Cinsiyet; Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet,Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet,Kadın Emeği ve Toplumsal Cinsiyet,Siyasal Katılım ve Toplumsal Cinsiyet,Kent Yaşamı ve Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Temelli Şiddet,Cinsellik, Beden ve Toplumsal Cinsiyet,Medya ve Toplumsal Cinsiyet,Erkeklik Çalışmaları,genel tartışma ve değerlendirme,Genel tartışma ve değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Toplumsal cinsiyet perspektifinden iktidar ilişkilerini açıklar. | 10, 14, 9 | A, E |
Kadınların siyasete katılımlarını çok yönlü değerlendirir ve analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Erkekler çalışmalarına dair temel tartışmaları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Hayatın farklı alanlarında var olan partiyarkal ilişkileri açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden var olan meselelere çözümler üretir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtımı | yok |
2 | Cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir? | yok |
3 | Feminist Teoride Açılımlar | Yok |
4 | Tarih Yazımı ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
5 | Aile, Evlilik ve Toplumsal Cinsiyet; Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | Yok |
6 | Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet | Yok |
7 | Kadın Emeği ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
8 | Siyasal Katılım ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
9 | Kent Yaşamı ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
10 | Toplumsal Cinsiyet Temelli Şiddet | yok |
11 | Cinsellik, Beden ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
12 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
13 | Erkeklik Çalışmaları | yok |
14 | genel tartışma ve değerlendirme | yok |
15 | Genel tartışma ve değerlendirme | yok |
Kaynak |
- Ecevit, Yıldız ve Nadide Karkıner. 2011. Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. - Ecevit, Yıldız ve Nadide Karkıner. 2013. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. - Feryal Saygılıgil. 2016. Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları. İstanbul: Dipnot Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 3 | 45 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 2 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(195/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASETTE KADIN VE TOPLUMSAL CİNSİYET | SBİY1212829 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel toplumsal cinsiyet tartışmaları ile tanışmalarını sağlamaktır. Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden farklı konu ve meseleleri değerlendirmeleri, bu yaklaşımın ortaya koyduğu tartışmaları anlamalarını sağlamak temel amaçtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Dersin tanıtımı,Cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir?,Feminist Teoride Açılımlar,Tarih Yazımı ve Toplumsal Cinsiyet ,Aile, Evlilik ve Toplumsal Cinsiyet; Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet,Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet,Kadın Emeği ve Toplumsal Cinsiyet,Siyasal Katılım ve Toplumsal Cinsiyet,Kent Yaşamı ve Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Temelli Şiddet,Cinsellik, Beden ve Toplumsal Cinsiyet,Medya ve Toplumsal Cinsiyet,Erkeklik Çalışmaları,genel tartışma ve değerlendirme,Genel tartışma ve değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Toplumsal cinsiyet perspektifinden iktidar ilişkilerini açıklar. | 10, 14, 9 | A, E |
Kadınların siyasete katılımlarını çok yönlü değerlendirir ve analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Erkekler çalışmalarına dair temel tartışmaları açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Hayatın farklı alanlarında var olan partiyarkal ilişkileri açıklar. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden var olan meselelere çözümler üretir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtımı | yok |
2 | Cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir? | yok |
3 | Feminist Teoride Açılımlar | Yok |
4 | Tarih Yazımı ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
5 | Aile, Evlilik ve Toplumsal Cinsiyet; Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | Yok |
6 | Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet | Yok |
7 | Kadın Emeği ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
8 | Siyasal Katılım ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
9 | Kent Yaşamı ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
10 | Toplumsal Cinsiyet Temelli Şiddet | yok |
11 | Cinsellik, Beden ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
12 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | yok |
13 | Erkeklik Çalışmaları | yok |
14 | genel tartışma ve değerlendirme | yok |
15 | Genel tartışma ve değerlendirme | yok |
Kaynak |
- Ecevit, Yıldız ve Nadide Karkıner. 2011. Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. - Ecevit, Yıldız ve Nadide Karkıner. 2013. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. - Feryal Saygılıgil. 2016. Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları. İstanbul: Dipnot Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |