Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU DÜZE. YENİ BOYUTLARI VE TOPLUMSAL HAREKET | SBİY1112724 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fethi Ufuk ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kamu düzeni fikrinin dönüşümünü, değişen toplumsal yapıyla bağlantılı ve devlet teorileriyle karşılaştırmalı olarak ele alır. Katılımcıdan post-modern çağda bürokrasi ve toplum etkileşimi üzerine düşünmesi ve çalışması beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders amacı, içeriğine dair bilgilendirme,Kavramsal çerçeve: kamusal alan, sivil toplum, kamu düzeni, toplumsal hareket,Kamu düzeni etkileyen temel dinamikler ve yaşanan dönüşüm ,Toplumsal hareketler nedir? Toplumsal hareketlerin tarihi arka planı,Devlet teorileri ve toplumsal hareketler ,Toplumsal hareket kuramları,Toplumsal hareketlerde dönüşüm: yeni toplumsal hareketleri ortaya çıkaran nedenler,Yeni toplumsal hareketlerin kuramsal alanı ,Yeni toplumsal hareketlerde aktörler ve örgütlenme biçimleri ,Feminist hareket ,Çevreci hareketler ,Yeni toplumsal hareketler ve medya ilişkisi ,Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları,Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları. Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu düzenine ilişkin kavramları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
2. Kamu düzenini etkileyen temel dinamikleri ve bunlar arasındaki ilişkileri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
3. Toplumsal hareketlerdeki dönüşüm analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Yeni toplumsal hareketleri ve arkasındaki temel dinamikleri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
5. Yeni toplumsal hareketlerin arkasında yer alan temel aktörleri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders amacı, içeriğine dair bilgilendirme | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 1. |
2 | Kavramsal çerçeve: kamusal alan, sivil toplum, kamu düzeni, toplumsal hareket | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 2. |
3 | Kamu düzeni etkileyen temel dinamikler ve yaşanan dönüşüm | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 3. |
4 | Toplumsal hareketler nedir? Toplumsal hareketlerin tarihi arka planı | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 4. |
5 | Devlet teorileri ve toplumsal hareketler | Martin, Toplumsal Hareketler, Bölüm 3. |
6 | Toplumsal hareket kuramları | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 5. |
7 | Toplumsal hareketlerde dönüşüm: yeni toplumsal hareketleri ortaya çıkaran nedenler | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 6. |
8 | Yeni toplumsal hareketlerin kuramsal alanı | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 7. |
9 | Yeni toplumsal hareketlerde aktörler ve örgütlenme biçimleri | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 8. |
10 | Feminist hareket | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 9. |
11 | Çevreci hareketler | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 11 & 12. |
12 | Yeni toplumsal hareketler ve medya ilişkisi | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 13. & 14. |
13 | Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, s. 451. |
14 | Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları. Genel değerlendirme | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, s. 451. |
Kaynak |
Charles Tilly, Ernesto Castaneda, Lesley J. Wood. Toplumsal Hareketler. Alfa Yayınları. 2022; William G. Martin. Toplumsal Hareketler: Dipten Gelen Dalgalar. Versus Kitap. 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 75 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU DÜZE. YENİ BOYUTLARI VE TOPLUMSAL HAREKET | SBİY1112724 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fethi Ufuk ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kamu düzeni fikrinin dönüşümünü, değişen toplumsal yapıyla bağlantılı ve devlet teorileriyle karşılaştırmalı olarak ele alır. Katılımcıdan post-modern çağda bürokrasi ve toplum etkileşimi üzerine düşünmesi ve çalışması beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders amacı, içeriğine dair bilgilendirme,Kavramsal çerçeve: kamusal alan, sivil toplum, kamu düzeni, toplumsal hareket,Kamu düzeni etkileyen temel dinamikler ve yaşanan dönüşüm ,Toplumsal hareketler nedir? Toplumsal hareketlerin tarihi arka planı,Devlet teorileri ve toplumsal hareketler ,Toplumsal hareket kuramları,Toplumsal hareketlerde dönüşüm: yeni toplumsal hareketleri ortaya çıkaran nedenler,Yeni toplumsal hareketlerin kuramsal alanı ,Yeni toplumsal hareketlerde aktörler ve örgütlenme biçimleri ,Feminist hareket ,Çevreci hareketler ,Yeni toplumsal hareketler ve medya ilişkisi ,Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları,Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları. Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu düzenine ilişkin kavramları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
2. Kamu düzenini etkileyen temel dinamikleri ve bunlar arasındaki ilişkileri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
3. Toplumsal hareketlerdeki dönüşüm analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Yeni toplumsal hareketleri ve arkasındaki temel dinamikleri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, H |
5. Yeni toplumsal hareketlerin arkasında yer alan temel aktörleri analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders amacı, içeriğine dair bilgilendirme | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 1. |
2 | Kavramsal çerçeve: kamusal alan, sivil toplum, kamu düzeni, toplumsal hareket | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 2. |
3 | Kamu düzeni etkileyen temel dinamikler ve yaşanan dönüşüm | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 3. |
4 | Toplumsal hareketler nedir? Toplumsal hareketlerin tarihi arka planı | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 4. |
5 | Devlet teorileri ve toplumsal hareketler | Martin, Toplumsal Hareketler, Bölüm 3. |
6 | Toplumsal hareket kuramları | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 5. |
7 | Toplumsal hareketlerde dönüşüm: yeni toplumsal hareketleri ortaya çıkaran nedenler | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 6. |
8 | Yeni toplumsal hareketlerin kuramsal alanı | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 7. |
9 | Yeni toplumsal hareketlerde aktörler ve örgütlenme biçimleri | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 8. |
10 | Feminist hareket | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 9. |
11 | Çevreci hareketler | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 11 & 12. |
12 | Yeni toplumsal hareketler ve medya ilişkisi | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, Bölüm 13. & 14. |
13 | Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, s. 451. |
14 | Öğrenci dönem çalışmalarının sunumları. Genel değerlendirme | Tilly, C. vd. Toplumsal Hareketler, s. 451. |
Kaynak |
Charles Tilly, Ernesto Castaneda, Lesley J. Wood. Toplumsal Hareketler. Alfa Yayınları. 2022; William G. Martin. Toplumsal Hareketler: Dipten Gelen Dalgalar. Versus Kitap. 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |