Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU POLİTİKASI ANALİZİ | SBİY1214772 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kamu politikası süreçlerini, karar verme modellerini, kamu politikası teorilerini ve politika analizinin ne şekilde yapılacağını anlamak ve kamu politikası karar ve uygulamalarında bunların uygulanmasını sağlayabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması,Kamu Politikası Nedir? Kavramsal Çerçeve,Kamu politikası alanları ,Kamu politikası aktörleri ,Kamu politikası gayri resmi aktörleri ve sürece etkileri,Kamu politikası süreci: Problemlerin ortaya çıkışı,Kamu politikası süreci: Gündem oluşturma ,Kamu politikalarının uygulanma modelleri,Kamu politikası analizi nedir? ,Kamu politikası analiz modelleri,Kamu politikası analiz modelleri,Kamu politikası karar verme modelleri,Mevcut kamu politikalarının analizi,Mevcut kamu politikalarının analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hangi konuların kamu politikası kapsamında değerlendirileceğini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
2. Kamu politika sürecinde yer alan gayri resmi ve resmi aktörleri tanır. | 10, 16, 9 | A |
3. Toplumsal meselelerin kamu politikasına dönüşme sürecini inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Kamu politikası analizi ve uygulama modellerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
5. Toplumsal sorunlara ilişkin politika önerisi geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Teorik çerçeve kapsamında mevcut politikaları analiz eder. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması | Çevik ve Demirci, ss. 11-23 |
2 | Kamu Politikası Nedir? Kavramsal Çerçeve | Çevik ve Demirci, ss. 11-23 |
3 | Kamu politikası alanları | Çevik ve Demirci, ss. 23-35 |
4 | Kamu politikası aktörleri | Çevik ve Demirci, ss. 35-53 |
5 | Kamu politikası gayri resmi aktörleri ve sürece etkileri | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
6 | Kamu politikası süreci: Problemlerin ortaya çıkışı | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
7 | Kamu politikası süreci: Gündem oluşturma | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
8 | Kamu politikalarının uygulanma modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
9 | Kamu politikası analizi nedir? | Çevik ve Demirci, ss. 67-87 |
10 | Kamu politikası analiz modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 73-83 |
11 | Kamu politikası analiz modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 73-83 |
12 | Kamu politikası karar verme modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 87-105 |
13 | Mevcut kamu politikalarının analizi | Derste seçilen herhangi bir politikanın analizi. |
14 | Mevcut kamu politikalarının analizi | Derste seçilen herhangi bir politikanın analizi. |
Kaynak |
Kamu Politikası Kuram ve Uygulamalar, Derleyen Mete Yıldız ve M. Zahid Sobacı, Adres Yayınları Kamu Politikası, H.Hüseyin Çevik ve Süleyman Demirci, Seçkin Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 5 | 35 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU POLİTİKASI ANALİZİ | SBİY1214772 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kamu politikası süreçlerini, karar verme modellerini, kamu politikası teorilerini ve politika analizinin ne şekilde yapılacağını anlamak ve kamu politikası karar ve uygulamalarında bunların uygulanmasını sağlayabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması,Kamu Politikası Nedir? Kavramsal Çerçeve,Kamu politikası alanları ,Kamu politikası aktörleri ,Kamu politikası gayri resmi aktörleri ve sürece etkileri,Kamu politikası süreci: Problemlerin ortaya çıkışı,Kamu politikası süreci: Gündem oluşturma ,Kamu politikalarının uygulanma modelleri,Kamu politikası analizi nedir? ,Kamu politikası analiz modelleri,Kamu politikası analiz modelleri,Kamu politikası karar verme modelleri,Mevcut kamu politikalarının analizi,Mevcut kamu politikalarının analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hangi konuların kamu politikası kapsamında değerlendirileceğini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
2. Kamu politika sürecinde yer alan gayri resmi ve resmi aktörleri tanır. | 10, 16, 9 | A |
3. Toplumsal meselelerin kamu politikasına dönüşme sürecini inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Kamu politikası analizi ve uygulama modellerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
5. Toplumsal sorunlara ilişkin politika önerisi geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Teorik çerçeve kapsamında mevcut politikaları analiz eder. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması | Çevik ve Demirci, ss. 11-23 |
2 | Kamu Politikası Nedir? Kavramsal Çerçeve | Çevik ve Demirci, ss. 11-23 |
3 | Kamu politikası alanları | Çevik ve Demirci, ss. 23-35 |
4 | Kamu politikası aktörleri | Çevik ve Demirci, ss. 35-53 |
5 | Kamu politikası gayri resmi aktörleri ve sürece etkileri | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
6 | Kamu politikası süreci: Problemlerin ortaya çıkışı | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
7 | Kamu politikası süreci: Gündem oluşturma | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
8 | Kamu politikalarının uygulanma modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 53-67 |
9 | Kamu politikası analizi nedir? | Çevik ve Demirci, ss. 67-87 |
10 | Kamu politikası analiz modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 73-83 |
11 | Kamu politikası analiz modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 73-83 |
12 | Kamu politikası karar verme modelleri | Çevik ve Demirci, ss. 87-105 |
13 | Mevcut kamu politikalarının analizi | Derste seçilen herhangi bir politikanın analizi. |
14 | Mevcut kamu politikalarının analizi | Derste seçilen herhangi bir politikanın analizi. |
Kaynak |
Kamu Politikası Kuram ve Uygulamalar, Derleyen Mete Yıldız ve M. Zahid Sobacı, Adres Yayınları Kamu Politikası, H.Hüseyin Çevik ve Süleyman Demirci, Seçkin Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |